تعداد بازدید: 3121

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 17 شهريور 1394-18:6

یک سفر، هزاران مطالبه

از رییس جمهوری چه بخواهیم؟

به طورطبیعی سفر دولت با انعکاس انبوهی از مطالبات مواجه خواهد شد و مدیریت سفر بابد تدابیری اتخاذ کند که گزارشی جامع از مشکلات، توانمندی ها و درخواست های استان مازندران به دولت محترم ارائه شود.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، ایرج نیازآذری: به گفته منابع مختلف سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در مهرماه به استان مازندران قطعی شده و چندی است مقامات استان درحال تمهید مقدمات هستند.

جدا از بارسیاسی و روانی سفر دولت به استان ها، مجموعه کنش گران سیاسی و بازیگران اقتصادی و فعالان اجتماعی به دنبال حداکثری سازی کسب منافع برای استان خود و تامین مطالبات محلی هستند.

اینکه از دولت چه بخواهیم اولا منوط به همگرایی مسوولان در تعیین اولویت ها و ثانیا به ارائه پیشنهادهای کارشناسی بستگی دارد.

به طورطبیعی سفر دولت با انعکاس انبوهی از مطالبات مواجه خواهد شد و مدیریت سفر بابد تدابیری اتخاذ کند که گزارشی جامع از مشکلات، توانمندی ها و درخواست های استان مازندران به دولت محترم ارائه شود.

ملی سازی مسائل استان، پرهیز از چند صدایی، طرح مشکلات اساسی استان، مطالبه گری و خودداری از تعارف در طرح مشکلات و خواسته ها و اقناع فنی و کارشناسی دولتمردان انتظار مردم استان از مسوولان است.

اگرچه تاخیر سفر دولت به مازندران گلایه هایی را به دنبال داشته و خواهد داشت، اگر مدیران، نمایندگان، صاحبان تریبون و رسانه ها هماهنگ باشند می توان به نتایج سفر امیدوار بود؛ هرچند با انبوه مشکلات انتظار معجزه را نباید داشت.

استان مازندران با داشتن سرمایه های طبیعی چون جنگل، کوه، دریا و اراضی مستعد، در بخش کشاورزی، حفظ منابع آب و خاک، گردشگری، صنعت، ساخت و توسعه انواع راه ها، مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست، تجارت بین المللی، مدیریت منابع آب و توسعه معادن به حمایت ساختاری و سرمایه گذاری ویژه دولت احتیاج مبرم دارد.

ضروری است دولت نگاهی متفاوت و اثربخش به مازندران داشته باشد و دراین رابطه کلید واژه هایی چون دوران پسا تحریم، اقتصاد مقاومتی ، اقتصاد دانش بنیان و اسنادی چون سند چشم انداز و برنامه ششم توسعه در دسترس قرار دارد.

استان مازندران برای برون رفت از وضع موجود و برای رونق اقتصادی ورفع بیکاری به حمایت و پشتیبانی دولت از سرمایه گذاران نیاز دارد.

دولت باید دراین سفر شرکت های بزرگ سرمایه گذاری خود و سایر بنگاه ها را تشویق و ترغیب به سرمایه گذاری کلان در استان مازندران کند و در این رابطه ضمن اعلام تضامین لازم به سرمایه گذاران، گزارش شفافی به مردم ارائه دهد.

پرسشی که نزد کارشناسان در قبال سفر دولت مطرح می باشد این است که آیا دولت پس از سفر و با دریافت مشکلات و کمبودها، ورای تخصیص کامل اعتبارات بودجه سنواتی، بودجه ای افزون بر اعتبارات مصوب سالانه به استان اختصاص خواهد داد یا مانور دولت محدود در چارچوب بودجه سنواتی است؟

تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام از دیگر مطالبات مهم استان مازندران که انتظارمی رود دراین سفر بدان توجه مناسبی شود.

درپایان ذکر این نکته ضروری است که وجود پروژه های نیمه تمام نباید مانع از مطالعه و تصویب طرح های جدید شود، چرا که استان مازندران دارای طرح های زیربنایی آینده گرایانه ای کاملی نیست و آینده گرایی ایجاب می کند طرح های زیربنایی جدیدی مطالعه، مصوب و سرمایه گذاری شود. 


  • شنبه 21 شهريور 1394-1:11

    تکلیف مدیر عامل ابفای شهری رو روشن کنه/که هم شرکت و هم وضعیت اب شرب مازندران رو با بی تدبیری به مرز هشدار رسانیده

    • پنجشنبه 19 شهريور 1394-7:37

      اسا اسا چه فايده دارنه
      تمام بودجه ها بيش از دوسال دركل كشوراجراشده ودرحال تكميله ولي هنوز مازندران ما از اين سفغرها چيزي عايدش نشد

      • چهارشنبه 18 شهريور 1394-9:9

        عزل ربیع فلاح

        • سه شنبه 17 شهريور 1394-22:58

          پادگان های نظامی مستقر در شهر که در حال خروج از شهر هستند به دانشگاه محیط زیست و منابع طبیعی و پارک تبدیل کند.

          • کندلوس و کلاردشتپاسخ به این دیدگاه 15 0
            سه شنبه 17 شهريور 1394-22:48

            با زمین خواری در مازندران با هماهنگی دادستانی برخورد جدی کنند.آنانی که حاشیه جنگل ها زمین خواری کردند اکنون با کاشتن درخت گردو می خواهند کارشان را قابل دفاع کنند.


            ©2013 APG.ir