تعداد بازدید: 6025

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 24 شهريور 1394-21:7

اسبو؛ روستایی که رنگ هیچ مسئولی را ندیده است

کدام مسئول می داند «اسبو»کجاست؟

  نمایشگاه خیریه عکس امیرعلی رزاقی با عنوان «تخته سیاه» با هدف کمک به دانش‌آموزان روستای محروم اسبو افتتاح شد/ روستای اسبو از داشتن آب لوله‌کشی هم محروم است و دانش‌آموزان روزانه دو نوبت برای آوردن آب به چشمه می‌روند. رفت و آمد به این مدرسه هم دشواری‌های خاص خود را دارد، از حدود چند کیلومتر مانده به روستا، وسیله نقلیه قابلیت تردد ندارد و روزانه یک ساعت پیاده‌روی می‌کنم تا به مدرسه برسم و وسایل مور نیاز را هم باید در دست گرفته و حمل کنم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: نمایشگاه خیریه عکس امیرعلی رزاقی با عنوان «تخته سیاه» با هدف کمک به دانش‌آموزان روستای محروم اسبو افتتاح شد.

دانش‌آموزان این مدرسه به همراه معلم و دهیار روستا در مراسم افتتاحیه حضور یافتند.

زینب قرآن خواند و یکی از پسرها هم روبان افتتاحیه نمایشگاه را قیچی زد.

آرام مدیرکل بهزیستی مازندران به همراه معاون خود، احمدی معاون ارشاد، نجاریان عضو شورای شهر ساری و علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده سابق مردم ساری در مجلس هم در افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشتند.

زینب قادی‌زاده کلاس دوم است و امسال به کلاس سوم می‌رود. می‌گوید صبح‌ها که به مدرسه می‌رویم هوا سرد است و جاده هم گل است، کفش و لباس‌هایم گلی می‌شود. گاهی که هوا خیلی سرد است و باران زیادی هم می‌بارد مجبور می‌شویم به مدرسه نرسیم. زینب دوست دارد دندانپزشک شود.

پوریا محمدی هم به کلاس سوم می‌رود و می‌گوید مدرسه‌ام را دوست دارم. می‌خواهد پلیس شود تا دزدها را بگیرد و به مردم کمک کند. پوریا ادامه می‌دهد جاده مدرسه گل است و دوست دارم این جاده آسفالت شود.

امین نازک‌تبار هم دانش‌آموز دیگری است که به کلاس دوم می‌رود و می‌خواهد مهندس آب شود.

 دانش‌آموزان روستای اسبو آرزوهای متفاوتی دارند، محرومیت‌های روستا زیاد است و امید این دانش‌آموزان اکنون به نمایشگاه خیریه عکسی است که می‌خواهد برای آنان وسایل درس خواندن را به ارمغان آورد.

امیرعلی رزاقی عکاس جوان مازندرانی چهارمین نمایشگاه خیریه عکس خود را برگزار می‌کند تا لبخند را بر لبان این دانش‌آموزان بنشاند.

دهیار روستای اسبو می گوید این ده 65 خانوار و 280نفر جمعیت دارد و در 25 کیلومتری شهرستان بابل قرار دارد.

محمد محمدی فیروزجایی با بیان اینکه مدرسه این روستا در سال 63 ساخته شده و در آن مقطع 96 دانش‌آموز داشت، ادامه داد: مدرسه چهار کلاس دارد، اما فقط یکی از کلاس‌ها را تعمیر کرده‌ایم و قابل استفاده است که 19 دانش‌آموز در این مدرسه درس می‌خوانند.

وی با اشاره به اینکه می‌دانیم نابسامانی‌های این چنینی در دیگر نقاط کشور هم وجود دارد و محرومیت فقط مربوط به روستای ما نیست، خاطرنشان کرد: از آموزش و پرورش تقاضا کردیم مدرسه پنج کلاسه در روسای اسبو احداث کند و از مسئولان هم انتظار داریم به روستای ما بیایند و مشکلات را از نزدیک ببینند تا متوجه عمق محرومیت این روستا شوند.

همچنین؛ معلم این روستا گفت: اسبو در منطقه صعب‌العبور قرار دارد و جاده منتهی به روستا هم خطرناک و خاکی است.

رضا عباس‌سوار فیروزجایی با بیان اینکه روستا از داشتن آب لوله‌کشی هم محروم است و دانش‌آموزان روزانه دو نوبت برای آوردن آب به چشمه می‌روند، افزود: رفت و آمد به این مدرسه هم دشواری‌های خاص خود را دارد، از حدود چند کیلومتر مانده به روستا، وسیله نقلیه قابلیت تردد ندارد و روزانه یک ساعت پیاده‌روی می‌کنم تا به مدرسه برسم و وسایل مور نیاز را هم باید در دست گرفته و حمل کنم.

وی با اشاره به اینکه از مسئولان تقاضا دارم برای رسیدگی به مشکلات به روستای اسبو بیایند، گفت: تصور نمی‌کنم روستا تاکنون مسئولی را به خود دیده باشد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: رسالت هنرمندان، شناسایی مشکلات و نشان دادن آن به مسئولان است.

وی با بیان اینکه احساس خوبی در بازدید از این نمایشگاه دارم اگرچه دیدن این محرومیت‌ها ناراحت‌کننده است، افزود: پنجره‌ای که هنرمندان برای نشان دادن نقاط ضعف و قوت در جامعه باز می‌کنند و از ابزار هنر استفاده می‌کنند بسیار اثربخش است.

 این نمایشگاه تا 28 شهریورماه در حوزه هنری مازندران برگزار است و علاقه‌مندان می‌توانند صبح‌ها از ساعت 10تا 12 و عصرها از ساعت 17تا 20 به این نمایشگاه مراجعه کنند.


  • بندپیی در از دیارپاسخ به این دیدگاه 0 1
    پنجشنبه 26 شهريور 1394-13:34

    روستاهای محروم دربندپی زیادند وفقط باین روستا ختم نمیشود به نظرم تنها راه حل مشکل شهرستان شدن بندپی وایجاد ردیف بودجه مستقل است که برخی مسئولین بابل مخالف استقلال دوبندپی هستند جاییکه کیاکلا شهرستان می شود چرا بندپی نه نمایندگان کنونی بابل که فقط برای تبلیغات به یاد بندپی می افتند درحالیکه این منطقه مملو از استعداد است وخود مردم بندپی باید این خواسته رااز مسئولین بخواهند و درحالیکه برخی بزرگان بندپی به خاطرمنافع شخصی دوست ندارند بندپی مستقل وسرافراز باشد

    • چهارشنبه 25 شهريور 1394-17:13

      «از مسئولان تقاضا دارم برای رسیدگی به مشکلات به روستای اسبو بیایند» به نظر نمی رسد که حتی لازم باشد مسئولان برای دیدن مشکلات به این روستا بیایند در واقع جایی که در 25 کیلومتری یک شهرستان بزرگ باشد کافیست تا چشمان مسولان کمی باز شود تا این همه محرومیت را ببینند نه آنکه به خودشان زحمت طی کردن بیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــست و پنج کیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلومتر راه را به خودشان بدهند

      • چهارشنبه 25 شهريور 1394-12:30

        دلم گرفت از اینهمه ناداری و فقر.مسئولان بابل لااقل همت کنند یا تشکلهای مردمی


        ©2013 APG.ir