تعداد بازدید: 5726

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 2 مهر 1394-21:22

عکس و خبر

نارون، هدیه شهروندان به شهر بابل

عکس های خبری مازندنومه/3 عکس از کاشت نهال نارون توسط مردم در خیابان شریعتی بابل


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، بابک ابهرزاد: صبح پنج شنبه جمعی از فعالان تشکل یاوران زمین شهرستان بابل با همکاری شورای سمن های بابل اقدام به کاشت 20اصله نهال نارون در خیابان شریعتی (جنگلبانی) شهر بابل کردند تا در ایجاد هوای پاک این شهر سهمی داشته باشند .

مولود صادقی -عضو تشکل یاوران زمین- در حاشیه این برنامه در مورد تخریب بخشی از دیواره پل تاریخی محمدحسن خان گفت: به زودی در تجمعی مسالمت آمیز، نسبت به بی توجهی مسئولان به ابنیه تاریخی بابل اعتراض خواهیم کرد .

 

 

 


  • شنبه 4 مهر 1394-19:33

    یاوری و پشتیبانی از زمین خدا که گسترده و آراسته برای حضورِ خلیفه خداست بعهده یکایکِ ماست . چشم را و دل را امید به همت و حمایتِ مردانِ ذیربطِ دولتی و دیوانی ندهیم که اینانِ گرام را اگر دستی به آستین باشد ، برای خورد و خورِ زمین است ؛ شرح و بسط اش را از زبانِ خودشان نمیشنوید ؟!
    دستِ شما یاورانِ پاکدل و پاکدستِ زمین بوسه گاه من باد که قدمگاه ما را پیراسته و آراسته باقی میدارید تا گل و سبزه را رغبتِ رویش باشد و چکاوکان را میل به خوانشِ نغمه های باغ . و قد و بالای باغ به جمال و جمیلِ هر درختی ، نازِ خریدار دارد ؛ چه سرو ناز باشد و یا نارنج و نارون . ببینیم همدیارِ شمالی ما - گیله مردِ فرهیخته - هوشنگ ابتهاج ( سایه ) چه زیبا از ( زمین )می گوید :
    زین پیش
    شاعرانِ ثنا خوان که چشمشان
    در سعد و نحس طالع و سیرِ ستاره بود
    بس نکته های نغز و سخن های پُر نگار
    گفتند در ستایشِ این گنبدِ کبود
    اما ( زمین ) که بیشتر از هرچه در جهان
    شایسته ی ستایش و تکریمِ آدمی ست
    گمنام و ناشناخته و بی سپاس ماند .....!

    • گت آقا اوجا بنیپاسخ به این دیدگاه
      شنبه 4 مهر 1394-10:14

      خوب بود دوستان بابلی ما به جای نام فارسی "نارون" که به گوش مازنی ها چندان آشنا نیست از نام محلی آن که طنین زیبایی هم دارد یعنی "اوجا" استفاده می کردند. نترسید دوستان به بی سوادی متهم نمی شوید « امه گته نیما در شعر "شب پا" همون "شو په" می گوید: بر سر شاخه اوجا تیرنگ /دم بیاویخته در خواب است فرو» (اگر درست نیست دوستان ببخشایند، از حفظ گفتم. فرصت مراجعه به خود شعر دست نداد).
      کاش از دوستان قائمشهری ما یاد بگیریم که جو نشویم و ترش انار را انار ترش نخوانیم. زیرا نام و مراسم محلی باید حداقل در نام همان باشد که هست.

      • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 5 5
        جمعه 3 مهر 1394-22:55

        بابل شهر نارون نه بهار نارنج مردم این شهر ثابت کردن دنبال تفرقه بین ساری پایتخت بهار نارنج نیستن افرین به مردم بابل...بابل عزیز شهر زیبای نارون.

      • جمعه 3 مهر 1394-18:47

        نارون از زیباترین درخت ها است، آفرین بر انتخاب شما و آفرین بر همت بلندتان .

        • شروین روشن از بابلپاسخ به این دیدگاه 2 4
          جمعه 3 مهر 1394-10:42

          آفرین به یاوران زمین.


          ©2013 APG.ir