تعداد بازدید: 2785

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 6 مهر 1394-18:10

نماینده سابق مجلس:

منطقه آزاد می خواهیم، کدام شهر مهم نیست

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(20)/ علی اصغر یوسف نژاد: در سفر رییس جمهوری ای از مسایل حاشیه ای، فرعی، غیر اولویت دار، منطقه ای و جزیی پرهیز و مطالبات فرا استانی درخواست شود/ اینکه منطقه آزاد در کدام شهر باشد، شاید برای ما آن چنان مهم نباشد، اما آنچه که می خواهیم حتماً وجود داشته باشد این است که منطقه آزاد باید در مازندران وجود داشته باشد.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، خبر ارسالی کمیته رسانه ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری: علی اصغر یوسف نژاد-نماینده سابق مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی- با بیان اینکه حضور دکتر روحانی در مازندران یک فرصت مناسب هم برای مازندران و هم برای دولت است، افزود: برای هیات دولت حضور در استان ها از این نظر غنیمت است که از نزدیک با ظرفیت ها، توانمندی ها و همچنین چالش هایی که در استان وجود دارد، آشنا می شوند و تصمیم گیری ها به واقعیت نزدیک تر خواهد بود.

وی گفت: حضور هیات دولت در استان باعث واقع بینی در جهت رفع مشکلات مردم خواهد شد.

معاون سابق پارلمانی و امور حقوقی وزارت اقتصاد و دارایی اظهار داشت: حضور دولت در مازندران برای استان نیز از این نظر فرصت است که مسئولان دستگاه های اجرایی و مدیریت ارشد استان می توانند با استفاده از داشته ها و با تبیین اولویت ها، ذهن اعضای کابینه و دولت را نسبت به مسایل فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی و گردشگری آشنا کنند.

وی ابراز داشت: در مجموع می توان گفت این موضوع یک حرکت دوسویه در جهت منافع مردم است، به این شرط که مدیران دستگاه های اجرایی استان طرح های توجیهی را با لحاظ توانمندی های استان به مسئولان ملی و هیات دولت عرضه کنند.

یوسف نژاد با بیان اینکه نکته مهم این است که بر روی مسایل اولویت دار استان توافق وجود داشته باشد، افزود: باید مازندران را به عنوان یک کلان شهر ببینیم. هر جای این کلان شهر اتفاقی بیفتد، منافعش برای همه استان بالسویه و در واقع نفعش برای همه استان است.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید از مسایل حاشیه ای، فرعی، بدون اولویت، منطقه ای و جزیی پرهیز و مطالبات فرا استانی درخواست شود و جزو مواردی باشد که با حضور هیات دولت رفع شود.

*گردشگری، صنعت، کشاورزی، معدن

وی گفت: توجه به گردشگری، دقت در خصوص مسایل فرهنگی و توجه ویژه ای که مطالبه ما از دولت است، مربوط به بخش کشاورزی و زیربناهای آن است.

این مسئول ادامه داد: مسایل صنعتی و معدنی در استان نیز می تواند یکی از توقعات مسئولان و مدیران استانی باشد.

یوسف نژاد اصلی ترین مساله ای را که در استان قابل طرح است، موضوع اشتغال جوانان و تحصیل کرده ها عنوان کرد و گفت: تعداد زیادی نیروی انسانی تحصیل کرده در استان بیکار هستند که راهکارهای مناسب باید در این زمینه توسط دستگاه های ذی ربط به دولت پیشنهاد شود تا در تصمیم گیری نهایی بتوان بخشی از مشکلات را مرتفع کرد.

وی تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را مشکل عام همه واحدهای تولیدی دانست و اظهار داشت: باید به شکل ویژه مشکلات واحدهایی که در حال فعالیت هستند و با ظرفیت پایین به تولید ادامه می دهند، احصا و به دولت معرفی شود.

یوسف نژاد گفت: واحد تولیدی که با 30 درصد ظرفیت خود و با 60 نفر نیروی کار در حال فعالیت است، اگر با تامین سرمایه در گردش ظرفیت آن به 60 یا 90 نفر افزایش یابد، نیروی کار آن نیز به 100 و 150 نفر افزایش خواهد یافت، بنابر این استفاده از ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی نیز می تواند به عنوان مطالبه از دولت تقاضا شود.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی و گردشگری نیز باید برنامه های مهمی را از دولت مطالبه کرد، افزود: در موضوع تجارت خارجی نیز استفاده از ظرفیت های آسیای میانه برای صدور کالا به این کشورها می تواند به عنوان یک مطالبه و نیاز از هیات دولت مطرح شود.

*منطقه آزاد می خواهیم

یوسف نژاد با بیان اینکه مسئولان، نخبگان و تحصیل کرده ها باید بر روی مطالبات خود از هیات دولت توافق داشته باشند، گفت: چگونگی در ارائه نقطه نظرات مخصوصاً زمانی که اختلاف نیز وجود دارد، می تواند یکی از موارد قابل تامل باشد.

وی با اشاره به ایجاد منطقه آزاد تجاری و اقتصادی در مازندران نیز اظهار داشت: اینکه منطقه آزاد در کدام شهر باشد، شاید برای ما آن چنان مهم نباشد، اما آنچه که می خواهیم حتماً وجود داشته باشد این است که منطقه آزاد باید در مازندران وجود داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: هر چند انتخاب این منطقه نیز باید بر مبنای ادله، مستندات، جانمایی و با توجه به زیرساخت ها و امکاناتی باشد که به شکل بالقوه در هر منطقه ای موجود است.

وی تصریح کرد: تفرق، تشتت و چند گونگی در اظهار نظرها نمی تواند منافعی برای استان به همراه داشته باشد.

یوسف نژاد گفت: باید مسایل و نکات اصلی جمع بندی و دسته بندی شده و این موارد توسط مدیران استانی به همراه ادله و مستندات و نظرکارشناسی تقدیم هیات دولت شود، هر چند که بر روی این مسایل توافق نسبی وجود داشته باشد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید استان مازندران را بر اساس توانمندی هایی که دارد به شکل واقع بینانه به دولت بشناسانیم، افزود: در این شناساندن باید هم مشکلات، هم قابلیت ها و هم ظرفیت ها مطرح شود و بر مبنای آن از دولت درخواست کرد.

وی گفت: بعضی از مسایل مربوط به استان های شمالی است مانند جنگل، دریا و یا فعالیت های کشاورزی، اما نکته قابل توجه این است که باید منطقه ای را به عنوان قطب پتروشیمی و فعالیت های مرتبط با نفت مانند بخش های زیرمجموعه نفت به عنوان مطالبه اساسی از هیات دولت مطرح کرد.


  • سه شنبه 7 مهر 1394-14:0

    ... همینتی هاکردنی شهر عقب دکت هسته

    • کاوه آهنگرپاسخ به این دیدگاه 1 1
      سه شنبه 7 مهر 1394-20:31

      دیدگاه کارشناسان بسیار وسیع است. ما فقط به فکر صنعت، و گردشگری در استان هستیم در حالی که فناوری و به ویژه دانش مبتنی بر فناوری همانند بسیاری از کشورهای پیشرفته است. بندر امیرآباد و بندر نوشهر با وجود اینکه از مزایای منطقه ویژه بهره برده اند ولی نتوانسته اند موفق باشند. شرایط منطقه آزاد دهم خیلی فرقی در حال ایشان نمی کند و بیشتر یک ابزار تبلیغاتی برای انتخابات آتی است.
      امیدوارم جناب آقای مهندس ترکان و تصمیم گیرندگان بادرایتی ویژه طرح کارشناسی مشاوران استاندار را ملاحظه و پیام استان رادریافت کنند.

    • سه شنبه 7 مهر 1394-13:57

      دوست عزیز اشاره ی درستی داشته اند.نمونه این مشکلات در ابفای شهری استان میباشد.انشااله رییس جمهور محترم که با نگاه تدبیر خدمت مینماید با اصلاح این مجموعه امید خدما ت رسانی را در دل مردم روشن نگه دارد

      • سه شنبه 7 مهر 1394-7:50

        باسلام.دکتر عزیز بی صبرانه منتظرت هستیم.اما نه مثل گذشته که محافظه کار و بی تفاوت .مدیران ضعیف و تقریبا بی انگیزه و بازنشسته جوانان را از چرخه مدیریت کنار گذاشته .این مسایل با ید رسیدگی بشه تا نیروی جوانی با شادابی و پویایی به مردم خدمت نمایند..البته علی اقای صادقی کمی هم کم لطفی میکنه و نظرات را یا کاملا سانسور و یا باب میل خود رونمایی میکنه..در صورتی که مشکلات باید گفته بشه تا اصلاحات صورت بگیره..


        ©2013 APG.ir