تعداد بازدید: 2137

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 9 آذر 1385-0:0

شهرداري كه شب نامه تكثير مي كرد

يادداشت امروز روزنامه محلي بشيرمازندران.


تكثير شب نامه مجهول دست نوشته كه عليه بعضي از مسوولين محلي بخصوص شهردار به تعداد يك الي دو نسخه توزيع شد توسط يكي از شهرداران تايپ و به اكثر مراجع ارسال شد.

 گفته مي شود شهردار اين شهر ضمن پذيرش تايپ و توزيع آن ياد آور شد كه با توجه به محتويات شب نامه قصد جلوگيري از هرگونه آسيب و اقدام نويسنده مطالب شد.

آنچه كه از نامه جناب شهردار به مراجع مختلف پيداست اين مي باشد كه شهردار قصد حمايت از عملكرد شهرداري و مقابله با منافع زياده خواهان و سوء استفاده كنندگان را دارد شكي نيست كه اداره امور هر شهر يا ناحيه اي همراه با فراز و نشيب ها و حساسيت ها و ظرافت هاي خاصي است.

طبيعي است كه مديري خواه انتخابي شوراي شهر يا انتصابي دولت هم موافقاني دارد و هم مخالفاني، معيارهاي موافقت و مخالفت با يك مدير خاصه يك شهر يا منبعث از برخي علل و شرايط عقلاني، منطقي، قانوني و حقوقي است يا نشأت گرفته از برخي احساسات، هيجانات، التهابات،‌ نفسانيات شخصي و مطامع و منافع دنيوي، مادي، گروهي، باندي و جرياني است.

 البته آنچه كه در اين ميان مهم و عقلاني جلوه مي كند عدم توجه و درگير نشدن يك مدير با تدبير و سياستمدار به مسايل حاشيه اي است. خويشتنداري، بالا بودن آستانه صبر و تحمل و دور شدن از مسايل جانبي مي تواند يك مدير را از برخي تصميمات شتاب زده و مقطعي دور نگه دارد. آنچه كه در شب نامه منصوب به يكي از شهروندان آمده است خواه درست باشد خواه نادرست باشد، خواه ظالمانه بيان شده باشد خواه عادلانه گفته شود و يا خواه از سر لجاجت و عناد باشد و يا خواه از سر تظلم خواهي و دادخواهي باشد به هيچ روي نمي بايستي بعنوان يك مانع بزرگ بر سر راه شهردار قرار بگيرد.

اي كاش شهردار محترم به جاي درگير شدن با اين قبيل مسايل سطحي، كم اهميت، نازل و بي ربط هم و غم خود را مصروف خدمات كامل تر و مطلوب تر به شهروندان مي نموده است اگر چه برخي شواهد و قوانين حاكي از آن است كه شهردار عملكرد نامطلوبي نداشته است اما انتظار مي رود كه اين شهردار محترم و ساير شهرداران و ديگر مديران در هر سطوح مديريتي به خاطر برخي حوادث و مسايل كم اهميت، حاشيه اي و جانبي وقت و انرژي خود را صرف پاسخ گفتن يا شكايت كردن نكنند و بهترين شيوه سكوت در قبال اين نوع جريانهاي حاشيه ساز، اختلاف برانگيز و مخرب آميز است و باز بهترين روش پاسخگويي از طريق نهادهاي مسوول شهرداري به خصوص روابط عمومي بعنوان چشم و گوش و زبان مدير سازمان است.

 به هر حال اميد مي رود كه جناب شهردار در آستانه انتخابات حساس شوراها، شرايط و زمينه هايي را فراهم كند تا مردم در كمال آرامش با شركت فعال در انتخابات قدرت تشخيص افراد كار آمد و مجرب را پيدا كنند و ترتيبي در شوراها انتخاب شود كه به فكر توسعه، آباداني و پيشرفت شهرها بينديشند اگرچه در اين مقال قصد نداشته و نداريم كسي از شهرداران را زير سووال ببريم اما از اين طريق تذكر دلسوزانه و خيرخواهانه داريم كه از اين به بعد اين شهردار محترم در اداره مديريت شهري كلان نگري را مدنظر داشته و به دنبال مسايل استراتژيك، راهبردي و توسعه گرايانه باشند و به خاطر آورد كه در عرصه سياست و ميدان قدرت موانع ايذايي و ميادين مين فراوان ديده مي شود و اين هوشمندي و درايت شهردار است كه به سلامت از اين موانع عبور كند!



    ©2013 APG.ir