تعداد بازدید: 2172

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 13 آذر 1385-0:0

سه روز كنار دريا

بيست ودومين سفر استاني رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت فردا سه شنبه در مازندران محقق مي‌شود.


 

در اين سفر 200 طرح كه قبلاً آماده شده است براي تصويب در جلسه استاني هيئت دولت ارائه مي شود.

شفقت-استاندار مازندران- امروز صبح در راديوي محلي اعلام كرد:ما از 8:30 صبح فردا منتظر حضور رييس جمهوري هستيم.وي ادامه داد:احمدي نژاد صبح فردا در استاديوم متقي ساري براي ساروي ها سخنراني خواهدكرد.

در اين سفر رئيس جمهور به مدت سه روز با اقشار و گروه‌هاي مختلف مردم در شهرهاي استان ديدار خواهد كرد.

farsnews ديروز از قول علي سعيدلو معاون اجرايي رئيس جمهور نوشت:مازندران با تمام برخورداري‌هاي طبيعي و خدادادي، داراي نارسايي‌هايي است و درگذشته برخي مناطق شهري و روستايي به خاطر دوري از مركز استان، از سفره عائله‌مندي استان در حوزه تصميم‌گيري و اجرا كم بهره‌ بوده‌اند اما خوشبختانه با نگاه جديد دولت اين موضوع در سفرهاي استاني با توزيع عادلانه اعتبارات استاني برطرف خواهد شد.


وي با تبيين ويژگي‌هاي استان مازندران گفت:‌ اين استان از نظر كشاورزي، صنعتي، گردشگري، وجود منابع آبي و معدني و چشم‌اندازهاي طبيعي ظرفيت‌هاي فراواني براي سرمايه‌گذاري در امر توليد و جلب توريست دارد و با رويكرد جديد دولت براي حمايت از توسعه كشاورزي و ساخت و ساز امور زيربنايي و نيز پرداخت تسهيلات بانكي براي سرمايه‌گذاري در واحدهاي كوچك صنايع دستي و تبديلي و ساير بخش‌هاي زودبازده مي‌توان اين استان را به سمت فعاليت‌هاي اقتصادي و اشتغال‌زايي مثبت سوق داد.


معاون اجرايي رئيس جمهور با اشاره به مصوبات پيشنهادي پس از كار كارشناسي و بررسي آنها با حضور مسئولان استان، نمايندگان مازندران و مسئولان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ مديريت و برنامه‌ريزي گفت: ده‌ها مصوبه عمراني، زيربنايي، اشتغالزايي، خدماتي، آموزشي فرهنگي و ورزشي و اجتماعي مورد بررسي قرار گرفته كه پس از تصويب هيئت وزيران براساس اولويت‌ اجرايي مي‌شود.


سعيدلو از تخصيص اعتباراتي براي احداث، تكميل، تجهيز و توسعه پروژه‌هاي استاني در اين سفر خبر داد و يادآورشد: ‌مقرر است بانك مركزي مبالغ قابل توجهي وام قرض‌الحسنه ضروري، وديعه مسكن، درمان، تحصيل و ازدواج و... از طريق بانك‌هاي عامل استان به واجدين شرايط اختصاص دهد.


همچنين هيئت امناي حساب ذخيره‌ ارزي موظف شده مبالغي را به صورت ارز جهت طرح‌هايي كه داراي توجيه فني و اقتصادي در بخش صنعت،‌ معدن و كشاورزي است از طريق بانك عامل تخصيص دهد.
وي احداث واحدهاي مسكوني روستايي، احداث واحدهاي مسكوني استيجاري، اختصاص اعتبار براي راه‌هاي استان، كمربندي شهرها و همچنين ارتباط مناسب شرق و غرب استان، اختصاص اعتبار براي سرمايه‌ در گردش واحدهاي تعاوني راكد، تأسيس تعاوني فراگير استاني و شهرستاني،‌تكميل مدارس نيمه تمام و مقاوم‌سازي مدارس را از ديگر مصوبات پيشنهادي براي اين استان عنوان كرد.


معاون اجرايي رئيس جمهور تصريح كرد:اختصاص تسهيلات براي طرح‌هاي كشاورزي و منابع طبيعي، آب و برق، ايجاد زيرساخت‌هاي شهرك‌هاي صنعتي، احداث نيروگاه، اصلاح و بهينه‌سازي شبكه‌هاي فرسوده برق روستايي، ده‌ها پروژه عمراني، خدماتي، آموزشي، بهداشتي و اشتغالزايي از مصوبات پيشنهادي است كه پس از حضور رئيس جمهور و هيئت دولت در استان به تصويب خواهد رسيد و با اجرايي شدن مصوبات، تحول بزرگي در استان ايجاد خواهد شد.



    ©2013 APG.ir