تعداد بازدید: 2629

توصیه به دیگران 1

جمعه 17 آذر 1385-0:0

رييس جمهوري رفت

حاشيه هايي داغ از سفر رييس جمهوري به مازندران.


 *یک تصمیم بزرگ تاریخی

-رئیس جمهوري در بابلگفت: برای استان سرشار از استعداد مازندران یک تصمیم بزرگ تاریخی خواهیم گرفت.وي ادامه داد:استاندار به نمایندگی از رئیس جمهور اختیار تام دارد که اگر مسئولی در خدمت مردم نبود، عذر او را بخواهد. احمدی نژاد در پاسخ به درخواست مردم این شهر برای حل مشکل گرانی گفت: به زودی در خصوص گرانی‌ها با مردم صحبت می‌کنم و ریشه‌ها و عواملی که علاقه مند‌ند تا ملت ایران حرکت توفنده خود را ادامه ندهد، بیان می‌کنم. 

*عكس يادگاري

-حدود 50 خبرنگار و عكاس براي پوشش خبري نتايج سفر استاني در جلسه پاياني حضور داشتند.مصاحبه رئيس جمهور با خبرنگاران ساعت 5/11 شروع و به مدت 45 دقيقه ادامه داشت.تمامي خبرنگاران در جلسه بعد از پايان مصاحبه با رئيس جمهور عكس يادگاري گرفتند.

*شما موظف هستیدآقاي استاندار!

- احمدی نژاد در  محمودآبادخطاب به استاندار گفت: امسال سهم جوانان محمودآبادی از تسهیلات ارزان قیمت برای امر اشتغال 15 میلیارد تومان است که در جلسه امشب هیات دولت سهم استان بالا می رود و شما موظف هستید سهم محمود آباد را دو برابر کنید و اگر کسی این حق را ندهد من با او برخورد خواهم کرد.وي با اشاره به تکمیل نشدن بیمارستان محمود آباد گفت: بسیار زشت است که پروژه ای آغاز شود و چندین سال طول بکشد و به اتمام هم نرسد.

*مسئولاني که گم شده بودند!

-سيدمصطفي محمدي-امام جمعه كلاردشت- گفت: شوراي اداري شهرستان چالوس با حضور وزير نيرو به نمايندگي از هيئت دولت تشكيل شد تا مشكلات اين شهرستان به اطلاع رياست جمهوري و هيأت دولت رسانده شود. متأسفانه جايي كه بايد مسئولان ارشد منطقه كلاردشت حضور داشته باشند تا از جانب مردم از حق شان دفاع كنند، نبودند. وي اضافه كرد: هيچ يك از مسئولان كلاردشت نبودند تا از بي‌آبي مردم روستاها، كمبود سوخت و ده‌ها مشكل لاينحل و ترافيك و گراني منطقه بگويند.
محمدي خاطرنشان كرد: جاي تأسف اين كه مسئولان كلاردشت از كل اعتبارات درخواستي شهرستان بي‌خبرند و نمي‌دانند تنها 3 درصد از اعتبارات كلان تخصيص يافته به چالوس، متعلق به كلاردشت است. چگونه مي‌شود مسئولان نسبت به ولي نعمتان خود كه مردمي آگاه و خوب هستند بي‌توجه بود؟

*"هو...هو..."

-رئیس جمهوري درقائم شهرگفت: نامگذاري اين شهر به نام حضرت مهدي بي‌جهت نيست. بلكه شايستگي و لياقي در شما مردم بوده كه چنين نام مبارك و زيبايي بر شهر شما نهاده شده است. وي در بخشي ديگر از سخنانش گفت:شوراها بايد مردمي‌ترين نهاد و در كنار مردم براي خدمت باشند و درهاي اتاق خود را به سوي مردم باز كنند و با مردم به طور مستقيم، ارتباط داشته باشند. که مردم يك پارچه فرياد زدند: "شوراها در خدمت مردم نيستند"! احمدي نژاد گفت: من در موضع قضاوت نيستم ولي در در جمعه بعد انسان هاي صالح، مومن ، ساده زيست و كار آمد را انتخاب كنيد تا مسائل به گونه‌اي نباشد كه در شهرها بشنويم مسئولان به دنبال پر كردن جيب خودشان هستند.احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش در پاسخ به مطالبات مكرر مردم قائم شهر (به صورت شعار و پارچه نوشته و پلاكارد) مبني بر احياي نساجي مازندران گفت: بازسازي و احياي كامل نساجي مازندران امشب در دستور كار دولت است و اين هديه دولت به مردم مومن و شريف قائم شهر خواهد بود.

گفتني است پيش ازسخنان احمدي نژاد،زماني که معلمي-امام جمعه اين شهر که کانديداي خبرگان نيز هست-پاي تريبون رفت؛مردم عليه او به شعار دهي پرداختند.هم چنين موقع سخنراني "قربانعلي نعمت‌زاده" نماينده مردم قائم شهر، سوادكوه و جويبار كه درباره نساجي مازندران به رييس جمهوري اطلاعات مي‌داد، مردم با ايجاد همهمه مانع انتقال اطلاعات وي به احمدي‌نژاد شدند.در جويبار نيز رعيت-نماينده قائم شهر و جويبار"هو"شد. 
قائم شهر آخرين شهري بود كه ميزبان رييس جمهوري بود.

*توليد مثل براي استان دارشدن؛پيش به سوي ايران 120 ميليوني!

-رييس جمهوري درتنكابن طولاني بودن اين استان را يكي از مشكلات آن عنوان كرد.وي در پاسخ به درخواست مردم شهر تنكابن مبني بر ارتقاي غرب استان از نظر تقسيمات كشوري، گفت: دولت در سفرهاي‌استاني درمورد تقسيمات كشوري تصميم‌گيري نمي‌كند و اين موضوعات بايد در جلسات عادي دولت و با حضور وزير كشور بررسي شود.احمدي نژاد تصريح كرد: برخي امور با مشكل قانوني مواجه است و نياز به مصوبه مجلس و قانون دارد كه بايد از طريق قانوني نسبت به انجام آن اقدام كرد ، بعضي كارها را نيز مي‌توان از راه هاي ميان بر انجام داد و مشكلات را حل كرد.گفتني است چندي است غرب استاني ها به دنبال استاني جديد هستند که اين موضوع رادر سفراحمدی نژاد هم مطرح کردند.در همين زمينه راهب-نماينده تنکابن که شديدا"به دنبال استان تازه است-گفت :مازندران بدون لحاظ فاكتور جمعيت، قابليت تبديل شدن به دو استان را دارد و تاكيد رييس‌‏جمهوري به افزايش جمعيت براي اين امر شوخي بوده است.(رييس‌‏جمهوري در غرب استان گفت:جمعيت اين منطقه براي استان شدن کم است.وي پيشنهاد داد که مردم به فکر افزايش جمعيت باشند! "رئيس جمهوري درتنکابن در مورد استان شدن غرب مازندران گفته بود:" اگر شما جمعيت را برسانيد ما تصميمات مهم را خواهيم گرفت. " )
وي گفت: مردم و مسوولان مدت‌‏هاست كه پيگير آن هستند تا غرب مازندران از نور تا رامسر به يك استان مستقل تبديل شود.


وي افزود: با توجه به شرايط موجود در اين قسمت از مازندران، حتي اگر جمعيت هم كم باشد، قابليت استان شدن وجود دارد و اگر جمعيت ناكافي باشد، از شرق گيلان نيز مي‌‏توان براي احراز شرايط كمك گرفت.
راهب ادامه داد: البته فكر مي‌‏كنم آقاي رييس‌‏جمهوري بحث افزايش جمعيت را براي استان شدن غرب مازندران به شوخي مطرح كرده باشند اما اگر جدي هم طرح كرده باشند، مي‌‏توان به اين موضوع استناد كرد كه برخي استان‌‏هاي كنوني كشور نظير سمنان جمعيتي به مراتب كمتر از استان ما دارند.


وي افزود: بايد در نظر داشت كه سالانه بيش از 15 ميليون گردشگر به منطقه مازندران مي‌‏آيد و فاصله راه از رامسر تا ساري 300 كيلومتر است و همين امر لزوم تبديل اين استان به دو استان را نشان مي‌‏دهد.
عضو كميسيون كشاورزي در ادامه گفت: به اعتقاد بنده با شرايط كنوني، مازندران قابليت تبديل به دو استان را دارد و در مورد فاكتور جمعيت كه رييس‌‏جمهور آن را مطرح كرده‌‏اند، بايد از خود ايشان سوال كرد.

گفتني است گراني گراني، بيكاري بيكاري، مازندران غربي استان بايد گردد، صلي علي محمد بوي رجايي آمد و انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست"، بيشترين شعار مردم مناطق غربي در ديدار با رييس جمهوري بود.

*رضايت صفر درصد!

-در ديدار احمدي نژاد با مردم سوادكوه رييس جمهوري در سوالي از مردم پرسيد كه آيا از شوراهاي شهر و روستا راضي هستنيد يا نه ؟ مردم با صداي بلند گفتند "نه نه" و سپس دكتراحمدي نژاد گفت: متاسفم بسيار متاسفم.گفتني است "نه"گفتن ها،"هو"،"نمي خواهيم" و واژه هايي از اين دست بارها در سفرهاي رييس جمهور تکرار شد.

*تبليغات مفتي!

-شماري از نامزدهاي شوراها با استفاده از فرصت به دست آمده در ديدار مردمي رييس جمهوري به نحوي اقدام به تبليغات براي خود كرده بودند.



    ©2013 APG.ir