تعداد بازدید: 2764

توصیه به دیگران 0

شنبه 11 مهر 1394-0:40

دبیر کمیته دانشگاهیان ستاد استقبال مردمی سفر ریاست‌جمهوری:

دولت یازدهم میراث‌دار مشکلات دولت‌های گذشته است

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(29)/ رضا سالاریان: موفقیت دولت تدبیر و امید به این معنا نیست که موفقیت صد درصدی داشته، چرا که دولت تدبیر و امید، میراث‌دار مشکلات دولت‌های گذشته است/عملکرد دولت در حوزه بین‌الملل نسبت به داخل، نمره بهتری دارد.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، خبر ارسالی کمیته رسانه ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری: رضا سالاریان با اشاره به فعالیت و برنامه‌ریزی‌های این کمیته در آستانه سفر ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: چند برنامه در دست اقدام داریم و تلاش ما این است تا باهمکاری اعضای این کمیته، فضای استقبال از ریاست‌جمهوری را با نشاط‌تر برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه نشست‌های متعددی را با استادان و مدیران استانی برگزار کردیم تا بتوانیم برنامه راهبردی برای توسعه استان تعریف کنیم، افزود: با استفاده از تجربه گذشته می‌توانیم برنامه درستی برای توسعه استان ارائه دهیم.

 دبیر کمیته دانشگاهیان ستاد استقبال مردمی سفر ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه مشکل اساسی مازندران این است که مرکز استان آن‌گونه که باید رشد و توسعه نیافته و بیشتر شهرها مازندران در یک تراز قرار دارند، گفت: با نگاه به شهرهای بزرگ سایر استان‌ها همچون اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و... می‌بینیم که مراکز این استان‌ها رشد و توسعه یافتند و وقتی مرکز استانی پیشرفت داشته باشد شهرهای دیگر نیز توسعه می‌یابند.

سالاریان تصریح کرد: وضعیت، فضای کارکردن را قدری سخت‌تر می‌کند و آسیب‌هایی را به دنبال دارد که این موضوع یکی از علت‌های اصلی پیشرفت نکردن استان است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه‌های توسعه‌ای استان بیشتر به دنبال مسائل ظاهری هستیم در صورتی که کیفیت باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: کیفیت زندگی مردم را در مازندران باید ارتقا دهیم، رشد جمعیت استان منفی است و آمارها حاکی از افزایش بعضی از بیماری‌ها در استان است، ضمن اینکه سیستم کشاورزی استان نیز دارای مشکلاتی بوده و صنایع و مراکز اقتصادی، بدون داشتن سیستم فاضلاب درست،شروع به فعالیت می‌کنند و این خود تبعات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.
 
دبیر کمیته دانشگاهیان ستاد استقبال مردمی سفر ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در جذب اعتبارات ملی بهتر است طرحی جامع، پیشنهاد دهیم، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم برای کیفیت‌بخشی به زندگی مردم تعریف کنیم و ایجاد سیستم فاضلاب شهری و بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی از جمله این زیرساخت‌هاست.

سالاریان با تاکید بر اینکه مهیا بودن زیرساخت‌ها باعث ورود سرمایه‌گذار می‌شود، اظهار کرد: در سفر دولت به مازندران باید پالایشگاه و منطقه تجاری و آزاد از اولویت ‌های استان به شمار نمی آیند.

وی با اشاه به عملکرد موفق دولت یازدهم، افزود: البته موفقیت دولت به این معنا نیست که موفقیت صد درصدی داشته، چرا که دولت تدبیر و امید، میراث‌دار مشکلات دولت‌های گذشته است.

سالاریان در پایان با بیان اینکه عملکرد دولت در حوزه بین‌الملل نسبت به داخل، نمره بهتری دارد، گفت: در حوزه داخلی نیز فعالیت‌هایی انجام شده است و در آینده وضعیت بهتر می‌شود.

 



    ©2013 APG.ir