تعداد بازدید: 2607

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 13 مهر 1394-0:6

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس:

سرمایه گذاران را فراری می دهیم

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(32)/شمس‌الله شریعت‌نژاد: با وجود جاذبه‌ای که مازندران دارد، آن‌قدر سر راه سرمایه‌گذار، مانع ایجاد کردیم که مایل به حضور در این استان نیست و سرمایه‌گذار را درگیر کاغذبازی و پاسکاری در ادارات کردیم که به همین دلیل، پشیمان و دل‌زده، استان را ترک می‌کنند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، خبر ارسالی کمیته رسانه ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری: شمس‌الله شریعت‌نژاد با اشاره به اینکه مازندران استانی است که کارهای بزرگ در آن صورت نگرفته است، اظهار کرد: حوزه شبکه راه‌ها، زیرساخت شبکه آب رسانی، تامین و توزیع آب، سیستم آب و فاضلاب شهری و ... با مشکلاتی مواجه است.

وی با بیان اینکه این مشکلات در مازندران، مضاعف شده است، افزود: با وجود حساسیت‌های زیست محیطی، مدیریت مناسبی در سیستم فاضلاب صورت نگرفته است.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه به ایجاد شغل متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای، گفت: با وجود اینکه میزبان جمع بزرگی از هموطنان در این منطقه از کشور هستیم، اقدام در حوزه توسعه سلامت و خدمات بهداشتی و درمانی یک ضرورت است و امکانات امروز این بخش پاسخگوی نیازهای مردم بومی هم نیست.

این مسئول با بیان اینکه توجه به سیستم برق منطقه هم از مسائل بسیار مهم برای ما است، تصریح کرد: احداث چند نیروگاه در غرب مازندران در دستور کار است، اما روند اجرایی این پروژه‌ها مطلوب نیست.

شریعت‌نژاد با اشاره به اینکه درباره تغییر کاربری اراضی هم مشکلات جدی در غرب استان داریم، ادامه داد: از میان همه قوانین کشور، قانون حفظ اراضی زراعی و باغی را مدیران استانی انتخاب کردند بدون اینکه توجه کنند آن اراضی زراعی و باغی است یا نه و یا اینکه از نظر اقتصادی می‌تواند برای کشاورز بازدهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه زمین با متراژ 500 تا دوهزار متر در درون بافت چه کاربرد زراعی و باغی دارد که زراعی تلقی می‌شود، خاطرنشان کرد: درباره این موضوع، محتاج تدبیر دولت هستیم تا این مشکل رفع شود.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز در دولت یازدهم با توجه به تنگناهای اقتصادی، بیشتر نیازمند تدبیر هستیم، اظهار کرد: تسهیل در روند سرمایه‌گذاری از دیگر انتظارات ما از دولت است که باید با تدبیر انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه با وجود جاذبه‌ای که مازندران دارد، آن‌قدر سر راه سرمایه‌گذار، مانع ایجاد کردیم که مایل به حضور در این استان نیست، افزود: سرمایه‌گذار را درگیر کاغذبازی و پاسکاری در ادارات کردیم و به همین دلیل، پشیمان و دل‌زده، استان را ترک می‌کنند.

شریعت‌نژاد با اشاره به اینکه جای سوال است که چرا گلستان و گیلان از منطقه آزاد تجاری برخوردارند اما مازندران که در مرکز شمال کشور قرار گرفته از چنین ظرفیتی برخوردار نیست، گفت: این سوالی است که هنوز جوابی از سوی مسئولان برای آن نداریم و انتظار است دولتمردان، متناسب با ظرفیت مازندران، سه منطقه آزاد تجاری تعریف کنند.

وی با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کمربندی از دیگر انتظارات ما از دولت است، تصریح کرد: با ورود گردشگران به استان به ویژه در غرب مازندران، شهرها از نظر ترفیکی قفل می‌شوند.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در غرب مازندران یک میلیارد مترمکعب آب روان داریم که وارد دریا و شور می‌شود، ادامه داد: سیاست وزارت نیرو شیرین کردن آب شور دریاست، وقتی قدرت مهار آب‌های شیرین را ندارند، چه‌گونه به دنبال طرح شیرین کردن آب شور دریا هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مطالعات احداث سه سد در غرب مازندران به پایان رسیده و انتظار داریم در سفر دولت به استان، طرح یکی از این سدها برای احداث، تصویب شده و برای تامین آب آشامیدنی منطقه تدبیری اندیشیده شود، چون مردم باور نمی‌کنند منطقه‌ای با 1200 میلی‌متر بارندگی، مشکل کمبود آب داشته باشد.

شریعت‌نژاد با اشاره به اینکه ایجاد شهرگ الکترونیک رامسر در دولت گذشته مصوب شده و امیدواریم در این سفر اجرایی شده و منطقه ویژه اقتصادی فناوری سبز اعلام شود، اظهار کرد: این طرح با استقرار صنایع غیرآلاینده الکترونیکی و ایجاد اشتغال، می‌تواند مانع از مهاجرت جوانان بیکار مازندران به دیگر استان‌ها شود.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه محور تنکابن الموت به قزوین، پیشرفت قابل توجهی در ضلع جنوبی دارد و انتظار است در حوزه مازندران هم ای پروژه با سرعت بیشتری انجام شود، گفت: پروژه جنت‌رودبار اشکور قزوین با سابقه 30 ساله و پیشرفت 60 درصدی، محتاج عنایت ویژه دولت است.


  • دوشنبه 13 مهر 1394-9:28

    شما ها مدیر عامل ها رو تعیین میکردین حالا چی شده؟؟؟؟؟ بهم زدین به ابفای شهری استان رو..با این مدیریت وای بحال استان....


    ©2013 APG.ir