تعداد بازدید: 4568

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 16 مهر 1394-18:10

در سوگ از دست دادن خانه های قدیمی؛

نمایشگاه عکس «زنده یاد خانه پدری» در بابل برپا می شود

این نمایشگاه که در گنجینه بابل برگزار می شود، روزهای 19 تا 21 مهرماه 94، صبح ها از 8 تا 13 و عصرها از 15:30 تا 21 پذیرای علاقه مندان است.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: مدتی است فعالیت و حساسیت تشکل های مردمی در بابل فزونی گرفته و این سازمان های غیردولتی با برپایی تجمع، نمایشگاه و حضور در فضای مجازی نسبت به برخی بی توجهی ها در عرصه میراث فرهنگی و محیط زیست موضع انتقادی گرفته اند.

کمیسیون میراث فرهنگی کانون مهندسین بابل که حدود یک سال از تاسیس آن می گذرد، از جمله تشکل های غیردولتی است که در نظر دارد نمایشگاه عکسی را در گنجینه این شهر برپا کند.

هدف راه اندازی کمیسیون میراث فرهنگی در کانون مهندسین بابل، فرهنگ سازی برای جلوگیری از فراموشی معماری بومی این شهر و تلاش برای تزریق المان های این نوع معماری در ساخت و سازهای جدید منطقه است.

در این نمایشگاه حدود 60عکس که طی 3 دهه عکسبرداری شده در معرض دید قرار داده می شود.

این عکس ها منتخبی از تصاویری است که برای مستندسازی معماری بومی شهر بابل جمع آوری شده، قرار است همراه با نوشتار به صورت کتابی تخصصی برای مهندسان، معماران و علاقه مندان میراث منتشر شود.

عکس ها که بیشتر از خانه های قدیمی بابل گرفته شده است، به دو و حتی سه دهه قبل تعلق دارد و نیز بناهایی که به وسیله مردم مرمت شده اند

در برپایی این نمایشگاه چند تشکل مردمی دیگر نیز همراه شده اند و عکس ها هم اثر مهندسان فرهاد عابدپور، علیرضاسعادتی و جواد بیژنی است.

  نمایشگاه عکس «به یاد خانه پدری»، نه از بعد عکاسی علمی، بلکه از منظر آگاهی رسانی برپا می شود و در واقع تلنگری است به مسئولان و مردم برای جلوگیری از روند فزاینده تخریب ساختمان های تاریخی شهر که به نوعی هویت بابل تلقی می شود.

این نمایشگاه که در گنجینه بابل برگزار می شود، روزهای 19 تا 21 مهرماه 94، صبح ها از 8 تا 13 و عصرها از 15:30 تا 18:30 پذیرای علاقه مندان است.





    ©2013 APG.ir