تعداد بازدید: 2999

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 29 آذر 1385-0:0

بوميان بدون تحمل

تخريب نيروهاي بومي و توانمند استاني از دلايل مهم توسعه نيافتگي مازندران است.


حجت الاسلام والمسلمين عبدالعلي گواهي- مسئول ارشد نمايندگي ولي فقيه در مراكز سپاه مازندران- با اظهار اين مطلب افزود: نيروهاي بومي كارآمد در مازندران به دليل پايين بودن آستانه تحمل يكديگر نمي توانند جرأت و جسارت خود را براي سازندگي استان نشان دهند كه اين امر يك فاجعه تلقي مي شود.


وي با اشاره به خيل عظيم نيروهاي اجرايي مازندران در ساير استانهاي كشور گفت: نيروهاي بومي متعهد و متخصص به علت شناخت كامل توانمنديهاي استان در توسعه يافتگي مازندران موفق تر عمل مي كنند.
وي با انتقاد از پذيرش كارواني مديران غيربومي فاقد تجربه درمازندران كه خسارتهاي فراواني به زيربناي توسعه اين استان وارد مي كنند افزود: يكي از دلايل ديگر عقب ماندگي مازندران رجحان شهر محوري بر منافع كلان استان است كه اين مسئله تأثير زيادي درعدم شكوفايي اقتصادي اين خطه داشته و دارد.


وي در ادامه با اشاره به عدم مزيت مركز مازندران با ساير شهرهاي استان در اثر بي توجهي ها گفت: مركز مازندران بايد بعنوان نماد توسعه يافتگي استان كانون سرمايه گذاري و طرحهاي اشتغالزا و توليدي باشد كه متأسفانه اين گونه نيست.(kayhannews)


  • چهارشنبه 29 آذر 1385-0:0

    چه گروههايي با فعاليت هاي خود اين مزيت را از مركز استان دريغ نمودند؟ يادم مي آيد كه استاندار اصلاح طلب در معارفه فرماندار شهر ساري به اين مطلب اشاره كرده بود كه ساري يك شهرستان متعلق به مردم اين شهر نيس بلكه شهر مركز استان متعلق به همه مردم استان است ولي در عمل در هيچ امري براي آن ترجيح وجود نداشت و نتوانست به عنوان نماد مركز استان مطرح شود. نيروهاي اين شهر به بهانه هاي مختلف در كنج قرار داده شدند و با زد و بند و هماهنگي هايي كه بين نيروهاي متعلق به ساير شهرها وجود دارد كمترين سهم در مسئوليت هاي اجرايي مربوط به نيروهاي اين شهرستان مي باشد. در حاليكه ترافيك روز آن به خاطر حچم عظيم كاركنان و مراجعه كنندگان از ساير شهرستانها بسيار بالا است و وضع ترافيك بي ريخت تر از آن است كه توصيف شود هيچ اراده اي براي كمك به شهرداري و نيروهاي انتظامي جهت حل و فصل اين امر وجود ندارد. مثلاً اجبار استانداري به انتقال مراكز اداري به حاشيه هاي كم ترافيك تر شهر مي تواند يكي از اين ابتكارات باشد. تعجيل در تكميل پروژه هاي زير گذر و رو گذر سمسكنده و آغاز عمليات مربوط ادامه بزرگراه حضرت ولي عصر (عج) به سمت اداره آبياري و زير گذر و رو گذر آن يكي ديگر از پروژه هاي روان ساز براي ترافيك آن مي باشد. آغاز عمليات كمربندي بزرگ جنوب ساري كه از جنوب قائمشهر آغاز و در انتهاي شرقي ساري به جاده اصلي ساري گرگان پيوند مي خورد در صورت برخورداري از حمايت مقامات مي تواند يكي از اين گزينه ها باشد. و ...


    ©2013 APG.ir