تعداد بازدید: 4132

توصیه به دیگران 4

دوشنبه 20 مهر 1394-11:6

پاسخ رییس جمهوری به دلواپسان در استادیوم متقی ساری :

دکان شما کساد نمی شود، نگران نباشید

 پاسخ محکم روحانی یه دلواپسان و تندروها: هر کس می خواهد شعار بدهد از جیبب خودش بدهد نه از زندگی فقرا و محرومین. ما حق نداریم از جیب مردم کشور هزینه کنیم/ چه کسی هست که از افتخار ملت ایران ناراحت است؟ چه کسی از غرور ایران نارحت است؟ چه کسانی از رفع تحریم ناراحت هستند؟ والله بالله شما هم ضرر نمی کنید ناراحت نباشید بعد از تحریم این منفعت برای شما خواهد بود. دکان شما کساد نمی شود. نگران نباشید؟


 مازندنومه، سرویس سیاسی: نماینده ولی فقیه در مازندران در خیرمقدم به رییس جمهوری در استادیوم متقی ساری، با بیان اینکه مقدم پربرکت و عزیز و مکرم ریاست محترم جمهوری اسلامی را به استان ولایتمدار و شهید پرور و عالم پرور مازندران خوشامد و خیرمقدم عرض می کنم، افزود: رییس جمهوری مازندران را خوب می شناسد.

وی افزود: حتما کمبودها و مشکلات را به آقای رئیس جمهوری یادآور شده اند.

امام جمعه ساری گفت: شما رای بالای ساری را در انتخابات مشاهده کردید و مردم هم به شما ارادت دارند، اما در عین اینکه بسیاری از مطالب را می دانید، باید خدمت شما برخی مسایل را عرض کنم.

وی با بیان اینکه نبود اشتغال و بیکاری در مازندران بسیاری برای ما مشکل آفرین است، افزود: امیدواریم خداوند به شما توفیق بدهد که بتوانید این مشکل را حل کنید چرا که در هر خانه ای چند بیکار وجود دارند.

این مسئول ادامه داد: بسیاری از مراجعاتی که به دفتر ما می آیند مشکل بیکاری است.

طبرسی با بیان اینکه کشاورزی، گردشگری و صنعت را زمینه های توسعه استان نامیدند اما وضعیت ما بعد از 35 سال نامناسب است، افزود: وضعیت مرکبات، دامداری و کشاورزی در استان نامناسب است

وی با بیان این که یکی از عوامل پیشرفت راه هاست، ادامه داد: مناطق آزاد که بحثش است کار خوبی است اما باید کارشناسی شود تا در جای مناسب اجرا شود و سبب دوگانگی نشود.

طبرسی تاکید کرد:طبق سنت، رییس جمهوری ها هم به شرق و هم به غرب استان می رفتند، ولی وقت شریف شما اجازه نمی دهد. البته وزرا و معاونان شما می روند، لیکن آنها دوست داشتند شما را از نزدیک ببینند و خیل مشتاقان شما در غرب و شرق منتظر شما بودند.

وی درپایان به زبان محلی گفت: «خش بمویی، صفا بیاردی »

*به دولت وفادار بودم

استاندار مازندران هم در سخنانش ضمن تعریف از عملکردش  با بیان اینکه در دو سالی که به عنوان نماینده مازندران بوده ام از رادیکالیسم پرهیز کردیم، افزود: اخلاق مداری را اولویت اول کار قرار دادیم و به شعار شما همواره وفادار بوده ام.

فلاح ادامه داد: به شعار رییس جمهوری درباره نخبگان و معیشت مردم وفادار هستم.

این مسئول تصریح کرد: پرهیز از دروغگویی و عمل به راستگویی که شعار دولت است، توجه کردم

استاندار مازندران گفت: مردم یک بار دیگر با استقبال بی نظیر از رییس جمهوری حماسه خرداد 92 را متجلی کردند و با حضور سبزشان مازندران را سرشار از شور و حماسه کردند.

وی گفت: جزییات را در جلسه شورای اداری خدمت حضرتعالی ارائه خواهم نمود.

*مهم ترین فرازهای سخنرانی رییس جمهوری در متقی

-امسال کشورهای ثروتمند نفتی به زانو در آمدند. یک کشور همسایه 75 میلیارد دلار از صندوق بر می دارد که امسالش را اداره کند. بیش از 10 میلیون بشکه نفت صادر می کند اما هر کس چاهی برای برادرش کند، اول خودش درون آن چاه می افتد.

-در شرایط تحریم و سختی و مشکلات، ملت ما آرامش خود را در بازار حفظ کرد. دولت توانست در کنار ملت کشور را حفظ کند. ما مسیر کاهش تورم را همین امسال با همه مشکلات ادامه دادیم و امسال هم رو به کاهش خواهد بود.

-آنچه برای ما مهم است رونق اقتصاد و اشتغال جوانمان است. من به عنوان خادم شما چطور رضایت دهم که به خاطر تحریم هر جنسی وارد کشور شود؟ هر کس می خواهد شعار بدهد از جیبب خودش بدهد نه از زندگی فقرا و محرومین. ما حق نداریم از جیب مردم کشور هزینه کنیم.

-بعضی از این سخنان را نشنیده بگیرید. به موقع پاسخ آن داده می شود. چه کسی هست که از افتخار ملت ایران ناراحت است؟ چه کسی از غرور ایران نارحت است؟ چه کسانی از رفع تحریم ناراحت هستند؟ والله بالله شما هم ضرر نمی کنید ناراحت نباشید بعد از تحریم این منفعت برای شما خواهد بود. دکان شما کساد نمی شود. نگران نباشید.

-اساس حرکت ما در این مذاکرات رفاه ملت ایران بود. اساس ما رونق علم و رونق اقتصاد در کشور بوده است و اینکه بتوانیم آن را به کشور بیاوریم.(تشویق حضار روحانی دوستت داریم)

-ما در مذاکرات به دنبال سرمایه گذاری در این کشور هستیم. همین امروز 50 شرکت مهم بین المللی میهمان در تهران است. همین روزها صدها سرمایه گذار بین المللی در تهران و شهرهای کشور رفت و آمد می کنند.

-هم برای مساله راه و هم برای طرح های مهم استان و ملی برای استان و کشور تا پایان سال 94 بهار سال آینده باند دوم جاده فیروزکوه به قائمشهر و رودهن را با اعتبار 200 میلیون تومان نهایی می کنیم.

-باند دوم محور هزار با 670 میلیارد تومان را تا پایان سال 95 به نهایت خواهیم رساند.

-ازاد راه تهران شمال را هم که بیشتر به غرب این استان مربوط می شود با 1200 میلیارد تا اوایل سال 96 به بهره برداری خواهیم رساند.

-در حمل و نقل داخل استان 303 میلیارد تومان برای حمل و نقل داخل استان هزینه می کنیم.

-تکمیل کنار گذر با 175 میلیارد تومان، بزرگراه ها، بهسازی جاده های قدیمی، احداث و بهسازی راه آهن که مجموعه 303میلیارد تومان برای حمل و نقل داخلی استان است که همه اینها در سال 94 و تا پایان 95 اجرایی خواهد شد..

-در زمینه منابع آب 209 میلیارد برای 8 طرح عمده مصوب شده است.

-احیای 700 مورد از آبندان ها، سدهای لاستیکی، احیای جنگل های مخروبه و ...در دستور کار است که تا پایان سال 94 و 95 اجرایی خواهد شد.

*45 پروژه، 991 میلیارد تومان رهاورد دولت به مازندران

حسن روحانی -رییس جمهوری- برای خیل جمعیت حاضر در استادیوم متقی ساری سخنرانی کرد. متن کامل سخنرانی به این شرح است:

 سلام و درود بر مردم قهرمان استان مازندران.

سلام و درود بر مردم غیور ساری و همه شهرستان های استان سرسبز مازندران.

من از لطف و محبت و مهمان نوازی شما مردم، از دیرباز و از خرداد 92 با آن شور و هیجان و نشاطی که در مردم این خطه از غرب استان تا مرکز و شرق استان ایجاد کردند، شاهد بودم و در طول این دو سال شور و اشتیاق شما به همراهی و همدلی با دولت در مسیر توسعه و آبادانی کشور بوده است.

مازندران، سرزمینی است که پرچمدار حکومت علوی در تاریخ و یار علویان بود و همواره نقش بسیار تاثیرگذار خود را در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس ایفا نمود

من در دوران نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی خاطرات بسیار زیادی از خطه شمال و مازندران دارم. اتفاقا در سال های اولیه تبلیغی خودم یعنی در سال 44 در ساری ارادت مردم را به خاندان رسالت و حمایت مردم را از امام عزیز و نهضت اسلامی گواه و شاهد بودم.

سرزمینی که در طول دفاع مقدس لشکر 25 کربلا همواره حماسه آفرین در مسیر دفاع از شرف و انقلاب و تمامیت ارضی کشور ما بود.

من از شیرودی ها از کشورها خاطرات فراوانی دارم، از دافع و ایستادگی شان از سال 57.

در مسایل مختلف در سال 58 و 59 و در دفاع مقدس از طوسی ها و بصیرها و از همه سرداران عزیزی که در دفاع مقدس توانستند به خوبی رشادت و شهامت خود را برای دفاع از سرزمین شان را به منصه ظهور برسانند.

اینجا سرزمین عالمان، بزرگان محدثین، شیخ طوسی ها و طبری ها، سرزمین علما و سرزمین حضرت آیت الله جوادی آملی که از افتخارات خطه شمال و سرزمین شما است و آیت الله حسن زاده آملی و روسای دو قوه ای که تعلق به این خطه دارند. شهدای بزرگ، هاشمی نژادها و شیخ فضل الله نوری ها و افتخارات فراوانی که در علم و ادب و تحقیق این سرزمین دارد.

سرزمین ورزشکاران که در 22 رشته 333 قهرمان مدال آور از مازندران عزیزند و پایتخت کشی ایران جویبار.(تشویق حاضران)

من در آغاز سخن ضمن تشکر از مردم عزیز، از قطعه هنری که توسط نوجوانان و جوانان عزیز که توام با کار و فعالیت اثر بخش کشاوزی در این دیار بود و توام با تاریخ این سرزمین و یادآور گذشته ها و نشاط برای مردم بود، تشکر می کنم

در آغاز می خواهم به عزیزانی که در حادثه منا در این استان جان باخته دارند، تسلیت عرض کنم. استان مازندران متاسفانه جزو استان هایی بود که قربانیان فروانی داشت.

البته آنها که رفتند به وصال حق رسیدند، چرا که در سرزمین حق جان به جان آفرین تسلیم کردند. مردم همدلی و همدردی شان با خانواده های داغدار و بسیاری از کشورهای اسلامی که امروز مفقودان فراوانی دارند، قابل ستایش است

تلاش مردم و موضع گیری قاطعانه رهبری و تلاش دولتمردان در همه جایش قابل تقدیر است، اما دولت هنوز وظیفه اش تمام نشده است، هم نسبت به خانواده های این عزیزان و هم اینکه ابعاد این قضیه روشن شود به همه تلاش های سیاسی دیپلماتیک و حقوقی عمل خواهد کرد.

در آستانه ماه خون و شهادت و ماه شهادت سالار شهیدان هستیم. امروز هم راه هدایت ملت ایران از سوی امام حسین خواهد بود و ان شالله او کشتی نجات ما هم در این دنیا و هم در اخرت خواهد بود.

ما با همت همه مردم، نوجوانان و جوانان و دیپلمات ها در عرصه و فضای جدیدی قدم گذاشتیم. توانستیم به همه جهانیان بگوییم همانطور که در دفاع مقدس از حق ملت ایران دفاع کردیم، امروز هم توانستیم با زبان منطق و دیپلماسی در برابر قدرت های جهان ایستادگی کنیم و استقامت کنیم. این ملت بزرگ توانست به یک توافق غرور آفرین با ملت های جهان، با سازمان ملل متحد برسد.

ما توانستیم با قدرت این ملت همان شورای امنیتی که قطع نامه هایی علیه این ملت به غلط تصویب کرده بود، همان شورا را این ملت وادار به ملغی کردن همه قطع نامه های قبلی کند و حقوق ملت را به رسمیت بشناسد.

 ما تا اخر این راه نیازمند حمایت رهبری و ملت ایران و تلاش مسئولان خواهیم بود.

 اجلاس دیروز مجلس شورای اسلامی و تصویب کلیات طرح برجام طبق خواست ملت ایران بود و ما همه کشور را از آن این ملت بزرگ می دانیم. این مردم نظرات و اراده شان و مسیری که از روز اول انتخاب کردند، باارزش است و امروز این ملت با تعامل و نرمش قهرمانانه در برابر دنیا ایستاده است.

ما امروز در فرصت پسابرجام هستیم، در فرصت پس از توافق غرور آفرین هستیم. امروز نیازمند اتحاد انسجام و همدلی هستیم. اگر توانستیم به توفیقات بزرگ دست یابیم، به دلیل رهبری با درایت، ایستادگی مردم و دیپلمات های غیور و کاردان ما در دنیا بوده است.

تاریخ به ما خواهد گفت که ملت ایران در این مقطع چه کار عظیم و بزرگی را به ثمر رساند. شما در تاریخ پیدا کنید کجا شورای امنیت، کشوری را به فصل هفت و مسیر تحریم و فشار و جنگ برد؟ این ملت با منطق، استدلال و ایستادگی و با تکیه بر مردم غیور و نیروهای مسلح شجاعش و همه اقوام این کشور شیعه و سنی، کرد و ترکمن و عرب و لر و همه سراسر کشور یکپارچه ایستاد. و ما متحد خواهیم ماند. منجسم خواهیم ماند. همانطور که رهبر انقلاب فرموند نباید برجام میان مردم فاصله ایجاد کند، ما همه هدف و مسیر واحد داریم.

اشکالی ندارد که عده ای منتقد نظرات دیگری داشته باشند، اما ما در قانون اساسی مسیر دموکراسی را برگزیدیدم و همیشه در همه مسایل آنچه که اکثر مردم می گویند را بر می گزینیم.

در انتخابات رقابت داریم و کاندیدهای مختلف داریم، اما رای اکثریت برای ما ملاک خواهد بود و آن اقلیت هم همان راه اکثربت را دنبال خواهد کرد. البته حقوق اقلیت هم باید رعایت شود.

امروز برجام باید سکویی برای جهش اقتصادی جوانان غیور ما باشد. ما به حول قوه الهی در ماه های آینده با رفع تحریم نشان خواهیم داد که ملت ما پیروز صحنه است.

ما به این ملت غیور و بزرگ افتخار می کنیم، ملتی که در برابر مشکلات و تحریم با مردانگی ایستادند. بعد از برجام شاهد رشد و رونق پایدار در کشور خواهیم بود.

امسال کشورهای ثروتمند نفتی به زانو در آمدند. یک کشور همسایه 75 میلیارد دلار از صندوق بر می دارد که امسالش را اداره کند. بیش از 10 میلیون بشکه نفت صادر می کند اما هر کس چاهی برای برادرش کند، اول خودش درون آن چاه می افتد.

در شرایط تحریم و سختی و مشکلات، ملت ما آرامش خود را در بازار حفظ کرد. دولت توانست در کنار ملت کشور را حفظ کند. ما مسیر کاهش تورم را همین امسال با همه مشکلات ادامه دادیم و امسال هم رو به کاهش خواهد بود.

  در زمینه رشد اقتصادی تا پایان هفته جاری بسته ای را دولت ارائه خواهد کرد که یک تحرک قابل ملاحظه در اقتصاد به وجود خواهد آورد. این تحرک اقتصادی قبل از آن است که تحریم برداشته شود، هنوز در حالت تحریم هستیم ممکن است یک تا دو ماه دیگر نیز در همین حالت باشیم، اما با همین اتحاد و انسجام شاهد خواهید بود که کشور شاهد یک حرکت و رونق اقتصادی باشیم.

ما چرا به دنبال مذاکره رفتیم؟ بعضی ها فکر می کند ما علاقه داشتیم به غرب نزدیک شویم. ما دنبال منافع ملت و مصالح کشور هستیم و غرب و شرق برای ما تفاوتی ندارد.

آنچه برای ما مهم است رونق اقتصاد و اشتغال جوانمان است. من به عنوان خادم شما چطور رضایت دهم که به خاطر تحریم هر جنسی وارد کشور شود؟ هر کس می خواهد شعار بدهد از جیبب خودش بدهد نه از زندگی فقرا و محرومین. ما حق نداریم از جیب مردم کشور هزینه کنیم.

بعضی از این سخنان را نشنیده بگیرید. به موقع پاسخ آن داده می شود. چه کسی هست که از افتخار ملت ایران ناراحت است؟ چه کسی از غرور ایران نارحت است؟ چه کسانی از رفع تحریم ناراحت هستند؟ والله بالله شما هم ضرر نمی کنید ناراحت نباشید بعد از تحریم این منفعت برای شما خواهد بود. دکان شما کساد نمی شود. نگران نباشید.

اساس حرکت ما در این مذاکرات رفاه ملت ایران بود. اساس ما رونق علم و رونق اقتصاد در کشور بوده است و اینکه بتوانیم آن را به کشور بیاوریم.(تشویق حضار روحانی دوستت داریم)

من متشکرم، شما هم اگر علاقه دارید، به یک خادم کوچک و به یک سرباز این ملت ابراز علاقه می کنید. همه ما به ایران افتخار می کنیم و به آینده و رشد و توسعه کشور امیدواریم

ما در مذاکرات به دنبال سرمایه گذاری در این کشور هستیم. همین امروز 50 شرکت مهم بین المللی میهمان در تهران است. همین روزها صدها سرمایه گذار بین المللی در تهران و شهرهای کشور رفت و آمد می کنند.

ما به لطف خداوند طبق برنامه اقتصاد مقاومتی هم سرمایه را جذب می کنیم، هم تکنولوژی و هم محدودیت در مناسبات بین المللی را کنار خواهیم گذاشت و هم مشارکت در سرمایه گذاری پایدار به حول قوه الهی انجام خواهد شد.

 مازندران استان دریا، استان زیبایی ها، گردشگری، جنگل های سر به فلک کشیده و زیبا و این همه جاذبه برای جهان دارد، اما همه ما باید در این استان باید جلوی تخریب و جنگل را بگیریم. خوشحالم که در این دو سال جلوی این امر گرفته شد و بنده از مسئولان و ائمه جمعه تشکر می کنم.

باید همه رسانه ها، مردم و جوانان دست به دست هم دهیم و نگذاریم این جنگل ها تخریب شود. این جنگل وسیله زیست ما و زندگی ما است، زیبایی منطقه و کشور ما است، نگذاریم محیط زیست ما آلوده شود.

در تهران در جمع وزرا و استاندار گفتم که برای دولت برخی از استان ها از جمله استان های شمال و مازندران مهم است و یکی از انها بحث زباله سوزها و فاضلاب ها است، بحث مهار آب ها است.

برای ما بسیار اهمیت دارد و من خوشحالم که ما می توانیم در قدم های بعدی در همه این زمینه ها سرمایه گذاری کنیم. در همین سفر هم قدم های مهمی را برخواهیم داشت که به عرض شما می رسانم.

گردشگری را باید توسعه دهیم و نسل جوان ما باید از این موضوع بهره برداری کند.

هم برای مساله راه و هم برای طرح های مهم استان و ملی برای استان و کشور تا پایان سال 94 بهار سال آینده باند دوم جاده فیروزکوه به قائمشهر و رودهن را با اعتبار 200 میلیون تومان نهایی می کنیم.

باند دوم محور هزار با 670 میلیارد تومان را تا پایان سال 95 به نهایت خواهیم رساند.

ازاد راه تهران شمال را هم که بیشتر به غرب این استان مربوط می شود با 1200 میلیارد تا اوایل سال 96 به بهره برداری خواهیم رساند.

در حمل و نقل داخل استان 303 میلیارد تومان برای حمل و نقل داخل استان هزینه می کنیم.

تکمیل کنار گذر با 175 میلیارد تومان، بزرگراه ها، بهسازی جاده های قدیمی، احداث و بهسازی راه آهن که مجموعه 303میلیارد تومان برای حمل و نقل داخلی استان است که همه اینها در سال 94 و تا پایان 95 اجرایی خواهد شد..

در زمینه منابع آب 209 میلیارد برای 8 طرح عمده مصوب شده است.

احیای 700 مورد از آبندان ها، سدهای لاستیکی، احیای جنگل های مخروبه و ...در دستور کار است که تا پایان سال 94 و 95 اجرایی خواهد شد.

شعار مردم: روحانی زلزله، محبوب هر چی دله ...

مقدار قابل ملاحظه برای طرح های گلخانه ای در استان خواهیم داشت که می تواند حرکت خوبی را به وجود بیاورد هم برای اشتغال و هم تولید.

در زمینه بهداشت و درمان 126 میلیاد تومان برای 8 طرح عمده اختصاص خواهیم داد.

برای عمران شهری 117 میلیارد تومان برای 6 طرح عمده از جمله احداث تکمیل نیروگاه زباله سوز اختصاص می دهیم.

مجموعا 45 طرح  و پروژه داریم برای استان شما که 991میلیارد تومان می شود..

خسارتی که اخیرا در باران و تگرگ به شما وارد شد، من از مسئولان می خواهم جبران کنند.

با یک دنیا تشکر وسپاس از شما غیورمردان

شاد و موفق و سربلند و پیروز باشید

شعار مردم: روحانی دوست داریم/روحانی متشکریم

برای این که در اسرع وقت به سرتیتر خبرها دسترسی داشته باشید به کانال خبری مازندنومه در تلگرام بپیوندید:

https://telegram.me/mazandnume

 


  • سه شنبه 21 مهر 1394-8:15

    حس ناسیونالیستی استاندار در سوق دادن بیشتر بودجه ها وطرح ها معطوف به شهر خاص شده که همین مسئله مانع انتخاب منطقه آزاد تجاری گردیده است . مردم مازندران این اهمال وکم کاری مسئولان را نخواهند بخشید

    • حسین برزگراصلاح طلب پاسخ به این دیدگاه 5 3
      دوشنبه 20 مهر 1394-23:9

      با سلام ای کاش امروز اندیشمند و دانشمند فرهیخته شمال در کابینه دکتر روحانی حضور داشت آرزوی سلامتی برای مرد پر تلاش و کاردان مازندران جناب دکتر کریمی مله که همه اصلاح طلبان در مازندران به شجاعت و جسارت وی اذعان داشته و منتظر او میمانند به امید آن روز طلایی .....

      • دوشنبه 20 مهر 1394-14:31

        سهل اندیشان بی خیال در همین نقطه های خیالی دست و پا بزنید آخرش سرتان که به سنگ خورد متوجه می شود دنیا دست کیست.فعلا که جان و مال و ناموستان را مدیون ما دلواپسانی هستید که در معرکه های نبرد بدون هیچ چشم داشتی جانمان را کف دست گرفته و به خط مقدم می زنیم .الیس الصبح بقریب

        • سه شنبه 21 مهر 1394-8:19

          سیل قطعنامه ها -سوء مدیریت هشت ساله-توهم-اختلاس های بی سابقه .وووو..... حاصل سکوت وسوءاستفاده شما دلواپسان میباشد

        • آنتی دلواپسپاسخ به این دیدگاه 6 2
          سه شنبه 21 مهر 1394-8:14

          یعنی هرکی جبهه رفت الان مخالف دولته؟ من که رزمندهو جانبازم و عالشق این دولت و موافق توافق هسته ای و دلواپس نیستم، چی؟ مثل من بیشمارند. شما اقلیت فکر کردید خودتان جبهه رفته هستید؟ مگر در کابینه اهل جبهه نداریم؟ چرا همه ارزشها را برای خودتان مصادره میکنید؟ شما و نمایندگان شما دلواپس جیبتان هستید کاسبی تان نه ارزشها. مردم پول ندارند شام بخورند شما دنبال مرگز بر امریکای توخالی هستید تا جنس وارد کنید. رییس شما رسایی هر ماه اروپا گردش میکند و عکس میگذارد در اینستاگرامش شما بفکر چه چیزی هستید؟ کمی واقع نگر باش برادر. گولت نزنند اون دلواپسان دروغین منفعت طلب.درود بر روحانی که بدجور شما رو شناخته و آب در خوابگه مورچگان ریخته


        ©2013 APG.ir