تعداد بازدید: 4300

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 3 آبان 1394-20:32

رئیس شورای اصلاح طلبان استان مازندران:

استاندار فرصت سوزی کرد/ برکناری حسن نژاد شبه کودتاست/مشکلات را به بالا منعکس می کنیم

علی اسدی: برکناری حسن نژاد یک شبه کودتا است و من از همین جا نگرانی خودم را درباره هیات های اجرایی انتخابات پیش رو اعلام می کنم/ سال 92 آقای فلاح گفت هوای ما را داشته باشید و حالا تیشه برداشته و به ریشه ما می زند /اگر در استانداری مازندران یک نیرو بود که نشانی از دولت حسن روحانی و شعار او داشت همین آقای حسن نژاد بود که حالا دیگر نیست/ربیع فلاح با تصمیمات اخیر چهره پنهان خودش را آشکار کرده است/ مشکلات را به بالا منعکس می کنیم/هنوز با شعارهای شخص آقای روحانی همراه هستیم ولی به عملکرد نماینده اش در استان منتقدیم.


 مازندنومه، سرویس سیاسی: هنوز 48 ساعت از تودیع سرپرست فرمانداری کلاردشت با حضور "حسین حسن نژاد" نگذشته بود که مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران در نامه ای چند خطی از مقام خود عزل شد تا اصلاح طلبان و مرکزنشینان مازندرانی، تنها نیروی قابل اتکای خود در استانداری مازندران را هم از دست بدهند.

این برکناری آن هم تنها چند روز پس از سفر کاروان تدبیر و امید به مازندران و در آستانه شب تاسوعای حسینی به روشنی نشان می دهد که چیدمان بازی انتخابات در این استان نه تنها در دست هواداران گفتمان تدبیر و امید نیست، به شکلی تاسف آور از آبشخور محافظه کاران وابسته به محموداحمدی نژاد تغذیه می شود.

برکناری حسن نژاد ترجمان رفتاری بود که پیشتر خودش را در گسیل کردن فرماندار سابق بابل به میتینگ احمدی نژاد و بازدید استاندار مازندران از سایت بدون مجوز مخالف دولت و اصلاح طلبان و آیت الله هاشمی رفسنجانی، نشان داده بود.

این برکناری ناگهانی دستمایه و بهانه گفتگویی شد با علی اسدی -رئیس شورای اصلاح طلبان مازندران- که حالا دیگر تنها امید خودشان برای حضور درجریان برگزاری انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری را هم از دست داده اند.

اصلاح طلبان حالا باید این نگرانی را به لیست بلندبالای نگرانی های پیشین خود نظیر رد صلاحیت های گسترده، دسترسی رقیب به منابع مالی و اطلاعاتی، برخورداری از رسانه های گسترده نظیر صدا و سیما و... اضافه کنند.

علی اسدی نیز ضمن تصدیق این مسئله با اکثر گروه های فکری اصلاح طلب استان هم نظر است که حتی اگر پیش بینی دستگاهای ذیربط مبنی بر زمستانی دشوار در سالجاری نادرست باشد، این پیش بینی مصداق وضعیت اصلاح طلبان مازندران در انتخابات پیش رو است.

*مشکلات را به بالا منعکس می کنیم

- آقای اسدی اجازه بدهید بازهم به خرداد سال 92 و نقش جدی اصلاح طلبان در استقبال از حسن روحانی که آن روزها کاندیدای ریاست جمهوری بود بازگردیم و مجددا این سوال جدی و همچنان بی پاسخ را مطرح کنیم که چرا سهم یاران صدیق حتی از رقیبان سیاسی هم کمتر است؟

علی اسدی: من در آغاز لازم می دانم فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را خدمت همه شیعیان جهان به ویژه ایرانیان عزیز تسلیت بگویم. ان شالله که این فرصت معنوی دریچه ای برای همدلی و وحدت میان همه گروه های سیاسی و اجتماعی برای نیل به ایرانی پیشرفته و سربلند باشد.

بله! من قبلا هم از نقش جدی اصلاح طلبان در آن سفر گفتم. از بسیج نیروها تا انتخاب مکان و مهمانان همه به عهده اصلاح طلبان مازندران بود و هیچ گروه دیگری در آن نقش نداشت.
بنده پیشتر مقالات بسیاری در انتقاد از وضعیت سیاسی مازندران در دولت یازدهم نوشتم که به خاطر در جریان بودن مذاکرات هسته ای آنها را منتشر نکردم اما حالا دیگر مذاکرات به نتیجه رسید و نباید سکوت اختیار کرد.

- اما من پاسخم را نگرفتم، چرا علی رغم این حضور سهم شما آنقدر کم است و حالا با برکناری ناگهانی آقای "حسن نژاد" از مدیرکلی سیاسی و انتخابات استانداری تقریبا به صفر رسیده است؟

علی اسدی: این را باید از آقای ربیع فلاح بپرسید. شما سفر خرداد 92 را با پائیز 94 قیاس کنید. ما به عنوان یک گروه سیاسی آقای روحانی را از غرب تا مرکز استان همراهی کردیم اما در این سفر چند ساعته ایشان فقط به ساری آمدند. ما آن استقبال گسترده را با کمترین امکانات فراهم کردیم اما استانداری با این همه امکانات و نیرو بدترین استقبال ممکن را رقم زد.
بخشی از ورزشگاه خالی بود. گروه های مختلف توجیه و دسته بندی نشده بودند. در دیدار نخبگان، روحانیون و ایثارگران ابتدا جایی برای تحویل تلفن های همراه در نظر گرفته نشده بود تا بعد از یک ساعت سرگردانی در صف بازرسی این مشکل وجود داشت.

- شما از سفر آقای روحانی راضی نیستید، درست است؟

علی اسدی: من عضوی از اعضای جامعه و رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان مازندران انتظارات بیشتری داشتم. امید به آینده و چشمان نگران مردمی که به برنامه آقای روحانی دل بسته اند محقق نشد .

ایشان در سخنرانی سالن هلال احمر در ساری تقریبا همان حرف محترم وزیر کشور در معارفه استاندار را با لحن دیگری بیان و ما را استانی برخوردار معرفی کردند، ما معتقدیم برای جمعیت چند میلیونی مردمی که در ایام تعطیلی به استان مازندران می آیند در احداث راه های بین شهرها به ویژه در غرب استان دولت ها هیچ کاری را انجام ندادند و نیز می توان به تا مین آب آشامیدنی سالم، بهداشت، اورژانش، ساماندهی ساحل، اشتغال، صنعت، کشاورزی و دیگر خدمات رفاهی عمومی اشاره کرد .

 آقای روحانی النهایه گفتند برای توسعه باید به دنبال تسهیلات و جذب سرمایه گذاری خصوصی باشیم، این در حالی است که ما معتقدیم فراهم آوردن زیرساخت ها وظیفه دولت است نه مردم آن هم تسهیلات با بهره های بالا!

وضعیت منطقه آزاد تجاری هم بر اساس اطلاعات واصله از طریق جناب آقای ترکان بندر امیر آباد اعلام شد بود که شاید استاندار بر اساس عدم شناخت کافی و یا احتمالا تعصبات منطقه ای که آثارش بر کار کارشناسی مقدم شد اصل ماجرای بندر آزاد را به هاله ای از ابهام فرو برد .
 
- جالب است بدانید در زمستان سال گذشته بود که پسر استاندار مازندران که مسئولیتی در دانشگاه سما دارد، در جلسه ای به میزبانی دانشگاه آزاد از استعداد بالقوه شهرستان بابل برای بدل شدن به منطقه آزاد سخن گفته بود و یکی از رسانه های مجازی استان نیز این موضوع را افشا کرد. به نظر می رسد شعله فعلی حاصل همان جرقه باشد.

علی اسدی : بنده نمی دانم مسئولیت این آقا چیست. اما اصول این است که اگر شما جایگاهی ندارید نباید اظهارنظر کنید تا بعد دستمایه اختلافات منطقه ای شود، این هم از ضعف آقای استاندار است. یک قیاس ساده میان امیرآباد و فریدونکنار، رجحان امیرآباد را اثبات می کند و استاندار مازندران باید بابت این فرصت سوزی جواب آیندگان را بدهد.

انتظار ما از این دولت به مراتب بیشتر بود، ما در جلسه ای که در همین سفر اخیر رئیس جمهوری با آقای شریعتمداری داشتیم هم گفتیم که اعلام سه منطقه بازی خطرناکی است.

- آقای اسدی، وقتش رسیده که بر موضوع برکناری آقای حسن نژاد تمرکز کنیم. این اتفاق نادری بود و شاید اگر آقای احمدی نژاد رئیس جمهوری و طاهایی استاندار بود هم چنین اتفاقی آن هم تنها کمتر از 6 ماه مانده به انتخابات نمی افتاد. ارزیابی شما چیست؟

علی اسدی : بسیار متاثر و ناامید شدیم. همانطور که گفتم مذاکرات به نتیجه رسیده و حالا باید حرف زد.

 80 درصد نیروهای ستادی استانداری باقی مانده دولت قبل هستند و بیش از 60 درصد مدیران استان هم با دولت همسو نیستند. این در حالی است که نیروهای فراوانی میان هواداران دولت هستند که هیچ مشکلی برای احراز مسئولیت ندارند. برکناری حسن نژاد یک شبه کودتا است و من از همین جا نگرانی خودم را درباره هیات های اجرایی انتخابات پیش رو اعلام می کنم.

جالب است بدانید مثلا وقتی حسن نژاد و استاندار برای سخنرانی به دانشگاه می رفتند دانشجویان بعد از حرف زدن فکر می کردند حسن نژاد استاندار است، زیرا سطح دانش و سخنوری او بالا بود.

وی به همراه آقایانی مانند محمدی، قادری و رمضانی از معدود افرادی بودند که ستاد کم رمق و بی رونق آقای فلاح در ساختمان شهریار 3 ساری را سرپا نگاه داشتند و در بسیج نیروها نقشی اساسی ایفا کردند.

آقای فلاح 20 سال از استان دور بود و کسی ایشان را نمی شناخت، همین آقایان به ویژه حسن نژاد بودند که وی را معرفی کردند .

آن زمان آقای فلاح گفت هوای ما را داشته باشید و حالا تیشه برداشته و به ریشه ما می زند. حسن نژاد سابقه نزدیک به 2 دهه فرمانداری دارد و چندین انتخابات را بدون کوچکترین مشکلی برگزار کرده و حالا در آستانه مهمترین رویداد سیاسی استان آن هم در نامه ای کوتاه عزل می شود، در حالی که مدیران ارشد موجود دخیل در امر برگزاری انتخابات استان تجربه برگزاری حتی یک انتخابات را در کارنامه خود ندارند .

 آیا به نظر شما زیبنده نبود که در مراسمی از زحمات افراد که منشا خدمات بودند، قدردانی می شد؟

 انتخاب این زمان برای ساکت ماندن رسانه ها بود اما ما اجازه مسکوت ماندن این برکناری حساب شده و برنامه ریزی شده را نخواهیم داد.

اگر در استانداری مازندران یک نیرو بود که نشانی از دولت حسن روحانی و شعار او داشت همین آقای حسن نژاد بود که حالا دیگر نیست.

- آقای اسدی این مسائل پیشتر توسط رسانه های اصلاح طلب مازندران هشدار داده شده بود. این رسانه ها دو سال است از ناتوانایی و ناکارآمدی آقای فلاح می نالیدند و با مثال های فراوان اعلام کردند که این استانداری نشانی از دولت ندارد اما هیچ کس مخصوصا از بین اصلاح طلبان کاری نکرد و برخی از آنها هنوز هم برای منافع شخصی در کنار ربیع فلاح ایستاده اند.

 علی اسدی : همانطور که گفتم مذاکرات هسته ای دلیل اصلی سکوت ما بود، ضمن اینکه ما نمی خواستیم طوری رفتار کنیم که شائبه سهم خواهی ایجاد شود.

 آقای فلاح حالا باید مستقیما مسئولیت ها را بپذیرد، بهانه هایی مثل فشار نمایندگان و این حرف ها شاید در انتصاب های بیرون از ستاد استانداری مثل ادارات کل و فرمانداری ها محلی از اعراب باشد اما در درون استانداری هیچ فشاری نیست. آقای ربیع فلاح با تصمیمات اخیر چهره پنهان خودش را آشکار کرده است .

- بگذارید در پایان نتیجه گیری ام را از حرف های جنابعالی بگویم. شما استاندار مازندران را شخصیتی ضعیف با عملکردی بد می دانید و نگران انتخابات پیش رو هستید. ضمن اینکه با از دست دادن آخرین مهره های خود در بدنه سیاسی استان در موضع ضعف قرار دارید خب با این همه مشکل برنامه شما چیست؟

علی اسدی : این برداشت جنابعالی است منتهی من معتقدم که وزارت محترم کشور باید به دنبال انتخاب نیروهایی باشد که تشکیلات استانداری را بشناسند و در قالب برنامه هایی که برای انتخاب آن ها دارد در هدف های رفتاری آن ها (آنچه را که باید یک استاندار بداند) آموزش دهد.

ما مشکلات را به بالا منعکس می کنیم. اصلاح طلبان همیشه با محدودیت های فراوانی روبرو بوده اند و این چیز تازه ای نیست. به هرحال برکناری آقای حسن نژاد در واقع پاداش مدیریتی وی برای ایجاد آرامش سیاسی در سفر رئیس جمهوری بود و این برای ما درسی بزرگ است که روی استانداری مازندران حساب نکنیم در واقع وقایع اخیر حجت را تمام کرد.

البته ما هنوز با شعارهای شخص آقای روحانی همراه هستیم ولی به عملکرد نماینده اش در استان منتقدیم و موضع ما در روز سفر ریاست محترم جمهوری طی اطلاعیه ای در روزنامه بشیر بیان شد.

*این گفتگو در سایت هارش نیوز منتشر شده است و نسخه ای از آن برای بازنشر در اخنیار ما قرار گرفت.

*مطلب مرتبط:

اصلاح طلبان در حاشیه

 


  • پنجشنبه 7 آبان 1394-22:6

    اگر دکتر روحانی پیروزی در دوره بعدی را میخواهد می بایست فلاح را هر چه زودتر بگیرد
    درود ویژه بر حسن نژاد

    • چهارشنبه 6 آبان 1394-19:42

      من به روحانی رای دادم اما با انتصاب به عنوان وزیر کشور (که با رایزنی لاریجانی انجام شد) و پشت بند آن انتخاب فلاخ به عنوان استاندار فهمیدم که تکیه بر باد کردیم و این موضوع را همان موقع به آقای اسدی گفتم.

      • سه شنبه 5 آبان 1394-8:57

        خزان ربيع درزمستان
        ربيع آنقدرضعيف شد كه حتي يارانش بهش ميتوپند ازجمله بيانيه اخير اصلاح طلبان !! چون ميدانند فلاح نميتواند جوابگوي تغييرات خود باشد خودزني كردند

        • دوشنبه 4 آبان 1394-13:18

          با سلام من پس از چندین سال دوری تازه وارد مازندران شدم و اطلاع زیادی از استاندار که بحث های زیادی مطرح بوده نداَشتم، ولی در سفر رییس جمهوری به مازندران در ورزشگاه متقی وقتی ایشان لب به سخن گشود تاسف خوردم مازندران با این همه نیروهای نخبه زبانزد خاص و عام چرا باید استاندار همانند ربیع فلاح داشته باشد.
          البته حقیر قصد توهین به استاندار را ندارم با همه احترامی که برایش قائلم ایشان را برای این سمت دلایق نمی دانم و

          • دوشنبه 4 آبان 1394-11:8

            ((وقتی حسن نژاد و استاندار برای سخنرانی به دانشگاه می رفتند دانشجویان بعد از حرف زدن فکر می کردند حسن نژاد استاندار است، زیرا سطح دانش و سخنوری او بالا بود)) واقعا همینطور است، حوزه سیاسی بدون حسن نژاد یعنی هیچ، استاندار چه تجربه برگزاری چند انتخابات را دارد؟ خدا بخیر کنه انتخاباتو اگر یک استاندار قوی جایگزین نشود، آبروی دولت در خطر، انتخابات مجلس با این مدیران ضعیف احمدی نژادی فاجعه به بار خواهد آورد، وزیر کشور و رییس جمهور سرشونو کردن زیر برف و این فضای متشنج مازندرانو نمی بینند؟

            • ترمه مازنیپاسخ به این دیدگاه 7 0
              دوشنبه 4 آبان 1394-9:45

              با توجه به بودن نیروهای غیر همسو در بدنیه دولت چنین اتفاقاتی قابل پیش بینیست.
              متاسفانه بودن اصلاح طلبان موج سوار و منفعت طلب استان هم بسیار جایی نگرانی و تامل دارد.

              • دوشنبه 4 آبان 1394-9:21

                قصد توهین به کسی را ندارم اما در مازندران می گویند :
                بز مرگ که برسیه چپون چاشت ره خورنه .

                • دوشنبه 4 آبان 1394-9:18

                  فلاح...ه حتی توانایی قبول نقصان مسئولیت هایی که به دوش استاندار است را ندارد
                  جناب جلودار کمی مرد باش ، همگان بر ضعف و ناتوانی شما واقفند
                  اگر راهی دیگر در پیش می گرفتی شاید تعامل با شما جور دیگری بود
                  اذعان به ناتوانی چیزی از شما کم نمی کرد اما فرافکنی ، گناهی نابخشودنی است

                  • دوشنبه 4 آبان 1394-9:8

                    "برکناری حسن نژاد ترجمان رفتاری بود که پیشتر خودش را در گسیل کردن فرماندار سابق بابل به میتینگ احمدی نژاد و بازدید استاندار مازندران از سایت بدون مجوز مخالف دولت و اصلاح طلبان و آیت الله هاشمی رفسنجانی، نشان داده بود."
                    ملایی و حسن نژاد مظلومانه کنار گذاشته شدند.

                    • جوادساداتیپاسخ به این دیدگاه 12 0
                      دوشنبه 4 آبان 1394-7:50

                      اسدی دوستت داریم

                      • دوشنبه 4 آبان 1394-7:39

                        دليل تشتت سياسي و اقتصادي در مازندران تفرقه نخبگان است كه بايد خانه احزاب تشكيل و نسبت به تقسيم بندي سهم شهرها از طريق يك شوراي هماهنگي اقدام نمايد.


                        ©2013 APG.ir