تعداد بازدید: 3956

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 3 آبان 1394-23:51

سه شنبه در تهران؛

همایش بزرگداشت روز مازندران برگزار می شود

همایش بزرگداشت روز مازندران توسط بنیاد هم اندیشان تبری، سه شنبه پنجم مهرماه 94 در مرکز اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می شود.


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، روابط عمومی بنیاد هم اندیشان تبری: همایش بزرگداشت روز مازندران توسط بنیاد هم اندیشان تبری، روز سه شنبه پنجم مهرماه 94 در مرکز اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در تهران با هدف اهتمام برای اعتلای فرهنگ، زبان، هنر و هویت بومی حوزه تبری، ایجاد وحدت و همدلی میان خرده فرهنگ ها و تاکید بر فرهنگ و هویت اقوام با حفظ وحدت و صیانت از تمامیت ارضی و انسجام ملی برگزار می شود.

در این همایش برخی مدیران ارشد دولتی مازندرانی ساکن پای تخت همراه با مسئولان تشکل ها و انجمن های مازنی در تهران و مازندران حضور خواهند یافت.

 پخش کلیپی در باره روز ملی مازندران، ارایه گزارشی از بنیاد هم اندیشان تبری، پخش پیام تصویری/کتبی آیت الله جوادی آملی و استاد ستوده و سخنرانی هایی پیرامون فلسفه نام گذاری روز مازندران، میراث و مفاخر مازندران، نقش خرده فرهنگ ها و اقوام در حفظ وحدت و انسجام ملی، چالش و راهکارهای توسعه مازندران با نگاهی به آینده، چالش های حوزه محیط زیست مازندران و اجرای آئینی پیرامون محرم و عاشورا از جمله برنامه های این مراسم است.

همچنین برگزاری نمایشگاه عملکرد بنیاد هم اندیشان تبری و سایر تشکل ها و نمایشگاه عکس تبرستان کهن از دیگر برنامه های جنبی این همایش خواهد بود.

حسین اسلامی - رییس شورای سیاست گذاری مراسم روز مازندران-  در این مراسم گزارشی از برنامه های هفته مازندران ( 9 تا 15 آبان ماه 94) ارایه داده، نماینده شبکه سمن های محیط زیست و منابع طبیعی استان نیز بیاناتی در خصوص چالش های محیط زیست خواهد داشت.

14 آبان روز ملی مازندران نام گذاری شده است که قرار است امسال برنامه های در تهران و مازندران برگزار شود.

دلیل نام گذاری این روز آن بوده است که آبان سال ۲۴۳ هجری شمسی برابر با ۲۵ رمضان‌المبارک سال ۲۵۰ هجری قمری، روز بیعت مردم مازندران با حسن‌بن‌ زید علوی است و در این روز حکومت علویان طبرستان به طـور رسمی آغاز به‌کار کرد که این روز به عنوان روز مازندران شناخته شد.

اعضای شورای سیاست گذاری روز مازندران با تشکیل کمیته های مختلف و برپایی جلسات گوناگون با مدیران استان، بنا دارند برنامه هایی درخور این عنوان را اجرا کنند.

 



©2013 APG.ir