تعداد بازدید: 7527

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 5 آبان 1394-4:20

در پنجمین شب عزاداری محرم در حسینیه امام خمینی؛

رهبری با چه کسی احوال پرسی کرد؟

توضیح یک عکس/ اگر اتفاق خاصی نیفتد سال آینده استاد سیفی مازندرانی یکی از نمایندگان مازندران در مجلس خبرگان خواهد بود. نامش را به خاطر بسپارید. از او در آینده بیشتر خواهیم شنید.


 مازندنومه، سرویس سیاسی: نزدیک به 30 عنوان کتاب برای حوزوی ها تالیف کرده، اهل فریدونکنار است و مورد وثوق جامعه مدرسین حوزه علمیه قم. او از سوی این تشکیلات مهم و ذی نفوذ، نامزد انتخابات مجلس خبرگان در حوزه مازندران شده است.

در پنجمین شب عزاداری محرم در حسینیه امام خمینی، سمت راست رهبری، بعد از امام جمعه یزد و قبل از سید احمد خاتمی، نشسته است و مقام معظم رهبری با او -گرم- احوال پرسی می کند.

نامش علی اکبر سیفی، معروف به استاد سیفی مازندرانی است. در حوزه علمیه قم، مدرسی شهیر است و شاید در ماه های آینده نامش را در مازندران بیشتر بشنویم.

* دستگیری در رژیم گذشته، جانبازی در جنگ تحمیلی

استاد سیفی کمتر از یکسال در مدرسه صدر بابل برخی دروس مقدماتی را گذراند و در سال 1352 وارد حوزه علمیه قم شد. مقدمات را که تمام کرد، سطوح متوسطه و عالی را در محضر استادانی چون ستوده، اعتمادی، آیت الله واعظی قائنی و لنگرودی گذراند و در تابستان از محضر برخی آیات عظام و مدرسین در مشهد مقدس بهره برد.

بعد از آن، دروس خارج را عمدتا از محضر آیات عظام میرزا هاشم آملی، سید محمد رضا گلپایگانی و شیخ جواد تبریزی استفاده کرد و در بین این مدت ( از سال 57 تا 73) به تدریس دروس مقدمات و سطوح عالی نیز اشتغال داشت.

استاد سیفی از سال 73 تدریس خارج فقه و اصول را شروع نمود که تاکنون ادامه دارد. او شاگردان زیادی تربیت کرده که بخشی از آنان از محققان برجسته و استادان سطوح عالی به شمار می آیند.

این استاد مازندرانی حوزه در دوران رژیم گذشته یک بار دستگیر شد، در زمان جنگ تحمیلی نیز در جبهه های مختلف غرب و جنوب و در لشکر 25 کربلا حضور فعال داشت. او در سال 1361 در جبهه بازیدر کرمانشاه از ناحیه چشم چپ جانباز شد.

این مدرس حوزه در جبهه ها نیز از علم و دانش غافل نبود و کلاس های معارف دائر کرد که با استقبال رزمندگان روبه رو شد.

استاد سیفی مازندرانی در زمینه های مختلف علوم دینی حدود 30 تالیف دارد، از جمله در زمینه های تفسیر، کلام، رجال و درایه، فقه، اصول فقه و قواعد فقهی.

*وقتی رهبر پیام تسلیت می دهد

فرزند آیت الله سیفی مازندرانی زمستان سال گذشته در حادثه تصادف جان باخت. حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد سیفی -استاد حوزه علمیه- برای تبلیغ عازم سنندج بود که به دلیل سانحه رانندگی به کما رفت و با وجود تلاش فراوان پزشکان، 28 بهمن 1393 جان به جان آفرین تسلیم کرد.



او از فضلا و استادان سطوح عالی حوزه علمیه قم بود که بیش از ده سال در دروس خارج فقه و اصول پدرش حضوری فعال داشت و به مرتبه اجتهاد هم نائل آمده بود.

مرحوم سیفی در حوزه های علمیه استان ها و شهرستان های مختلف به تعلیم و تربیت طلاب اشتغال داشت تا اینکه در سفری به حوزه علمیه مرکز استان کردستان در اثر تصادف جان باخت.

در پی درگذشت فرزند استاد سیفی مازندرانی، اوایل اسفندماه سال گذشته مقام معظم رهبری پیامی برای این استاد برجسته حوزه صادر کرد که در آن آمده بود:

«خبر درگذشت فرزند گرامی جنابعالی جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای شیخ محمد جواد سیفی رحمه الله علیه موجب تألم وتأسف اینجانب شد.

مراتب علم و عمل درآن جوان فاضل عزیز که در اطلاعیه جنابعالی منعکس است نشان از تلاش‌ها ومجاهدات خود جنابعالی درحوزه های مختلف علم وعمل می‌باشد ومن یشابه أبه فماظلم

اینجانب ضمن دعا برای آن مرحوم از خداوند متعال درخواست تسلی و سکینه ی قلبی برای جنابعالی و والده ماجده و همسر و دیگر بازماندگان آن مرحوم می‌نمایم و توفیقات روزافزون جنابعالی را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.»

* موضع گیری های سیاسی استاد سیفی

استاد سیفی که اهل فریدونکنار است و مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علیمه قم، هر چند بیشتر صبغه دینی و علمی دارد، گاه و بی گاه موضع گیری سیاسی هم می گیرد که البته دیدگاه های سیاسی او کاملا" منطبق با مواضع اصولگرایان است و با جامعه مدرسین نیز هم پوشانی دارد. تازه ترین موضع او در قبال قضیه منا و برجام است.



او در نشست عمومی هفتمین اجلاس بین المللی جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به فاجعه انسانی در منا، ضمن بیان این که در این فاجعه انسانی و جانگداز حجاج کشور ما و کشورهای اسلامی به دلیل بی تدبیری، سوء مدیریت و یا سوء نیت آل سعود جان خود را از دست دادند، افزود: آل سعود باید بداند ملاک لیاقت خادم الحرمین بودن ایمان است و اگر ایمان به حقایق و باورهای دینی نباشد این خادم الحرمین بودن در منطق قرآن ارزشی نخواهد داشت.

استاد سیفی مازندرانی با اشاره به این که خادم الحرمین بودن بدون ایمان به خدا و رسول و ارزش های دینی هیچ ارزشی در منطق قرآن ندارد، خطاب به حکام آل سعود گفت: شما که حکامتان آمریکا و سران استکبار است آیا آیات قرآن را ندیده اید که نشانه ایمان این است که نباید طاغوت را بر خود مسلط گردانید؟

 این استاد سطح عالی حوزه علمیه در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: کسانی که در ظاهر خط ولایت هستند اما بصیرت ندارند، در نخستین امتحان و فتنه مردود می شوند.

وی با بیان این که ما در فتنه سال 88 هر دو گروه را داشتیم و در حالی که لباس روحانیت بر تن داشتند علم خود را بر علیه دین استفاده کردند، افزود: جریان دوم کسانی بودند که در جریان فتنه سکوت کردند و با نصیحت خود مردود شده اند.

استاد سطح عالی حوزه با بیان این که امروز مهم ترین مسأله ما به دست گرفتن کنترل است، ادامه داد: در توافق برجام آمده که به مراکز نظامی دسترسی خواهند داشت و این یعنی به دست گرفتن کنترل نظامی ایران در حالی که مخالف با آیات قرآن است که نباید کفار را بر خود مسلط کرد و در بند دیگر آمده که ایران حق ندارد تبادل سلاح داشته باشد و این یکی دیگر از ضعف های توافق برجام است.

*نامش را بیشتر خواهیم شنید

با این پیشینه که گفتیم، اگر اتفاق خاصی نیفتد سال آینده استاد سیفی مازندرانی یکی از نمایندگان مازندران در مجلس خبرگان خواهد بود و شاید نفر اول انتخابات! نامش را به خاطر بسپارید. از او در آینده بیشتر خواهیم شنید.

 


  • اهل منطقه پاسخ به این دیدگاه 1 0
    جمعه 8 آبان 1394-20:32

    با سلام و عرض ارادت خالصانه خدمت مدیریت محترم مازند نومه
    امن اهل همین منطقه می باشم از اینکه این همه از جناب سیفی تعریف کرده اید متعجب شدم چرا که تا بحال عالم به این بزرگی در منطقه نمایان نشده است
    نامی از ایشان برده نشد
    در محافل مذهبی از ایشان نام برده نمیشود
    از اینکه در دیار ما این انسان شریف با این همه منش بزرگواری زندگی می کند یا در قم تشریف دارند خرسندم
    من بی شک به ایشان رای خواهم داد
    ولی پیش داوری سایت برای اولین معرفی که رای اول را خواهد داشت جای تامل و دقت نظر بیشتر هست موفق باشید

    • چهارشنبه 6 آبان 1394-9:29

      دوستان گرامی شاید در جامعه جایگاه مجلس خبرگان یه جایگاه تشریفاتی داشته باشه، اما اثرگذارترین نهاد انقلابی موجود در کشورمان همین مجلس خبرگان رهبری است که هر یک از نمایندگان محترم آن ظرفیتی ارزشمند برای توسعه و پیشرفت استان ها می باشد. سعی کنیم افرادی را در این دوره برای این مجلس انتخاب کنیم که دارای پیشینه خانوادگی، اثرگذاری، روحیه خیر و خدمت باشند.
      حضور شخصیت های جدید و جوان نظیر آقای محمود نظری که از بیت خیر و خدمت است، همچنین آقای جوادی آملی، روحانی را باید به فال نیک گرفت.

      • سه شنبه 5 آبان 1394-17:43

        مگر نتایح اعلام شده؟! نیاز به افراد مستقل و آینده گر ضرورت دارد.

        • سه شنبه 5 آبان 1394-16:43

          رای نمیاره سیفی

          • معجزه خاموشپاسخ به این دیدگاه 8 1
            سه شنبه 5 آبان 1394-13:53

            باسلام
            چه تبلیغ زودهنگامی !!

            • سه شنبه 5 آبان 1394-9:52

              سلام
              خدمت ٬مخا طبان سایت «مازند نومه» آیا شما جواب این سوال بنده را می دانید که٬ مسئولین سایت
              چرا از هر فر صتی برای تبلیغات به نفع کسی یا علیه کسی جهت انتخاباتی در آینده های نزدیک بهره بر داری می کنند؟

              • سه شنبه 5 آبان 1394-9:18

                از ساری شیخ محمود نظری و حاجاقا طبرسی و از بابل آقای توکل و آقای لاریجانی از آمل و استاد سیفی از ؟

              • سه شنبه 5 آبان 1394-7:41

                مجلس خبرگان فقط سيد حسن خميني، هاشمي رفسنجاني ، علوي و ...


              ©2013 APG.ir