تعداد بازدید: 3245

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 6 آبان 1394-15:45

نماینده اسبق مجلس:

استاندار برای بر هم زدن اردوی ما تلاش می کند

دکتر عباسعلی بهاری اردشیری: اینکه شما برای پنهان کردن مشکلات خود به سراغ حذف دیگران بروید نه تنها چاره ای برای شما نیست، به سقوط تان سرعت می بخشد/ تنها نیروی جدی دخیل در امر انتخابات که سابقه وزارت کشوری داشت همین آقای حسن نژاد بود که برکنار شد/با مجید انصای صحبت های جدی و مفصلی کردم.(ویرایش دوم)


مازندنومه، سرویس سیاسی: اگرچه محاسنش سپید شده، صدایش همچنان جوان و گیراست. از شتابزدگی و بی تدبیری دلخور است و می گوید این رفتارها مردم را نسبت به شعارهای دولت دلسرد می کند. دکترعباسعلی بهاری اردشیری -نماینده اسبق مجلس- در یک بعداز ظهر پائیزی مهمان ما بود تا از وضعیت اصلاح طلبان در آستانه انتخابات و نتیجه سونامی تغییرات در مازندران سخن بگوید. در گفتگو با او گفتیم چه حرفی ضروری تر از برکناری آخرین مدیر ساروی اصلاح طلب از بدنه ستادی استانداری مازندران!

✔️ بدون تعارف باید نظرتان را درباره عزل و نصب ها بگوئید. بدنه اصلاحات به خصوص قشر جوان منتظر واکنش بزرگان اصلاحات در مازندران هستند.

بهاری: متاسفانه تغییرات این روزهای فضای مدیریتی در مازندران حاصل شتابزدگی ناپخته ای است، شما می دانید شتابزدگی خودش عیب بزرگی است و وقتی نقصانی چون خامی هم به آن اضافه می شود معجون حاصل شده تلخ، بی حاصل و البته زیان آور است.

 ماجرای برکناری آقای حسن نژاد مصداق این شعر است که می گوید:

«گنه گرد در بلخ آهنگری/ به شوشتر زدند گردن مسگری»

 اینکه شما برای پنهان کردن مشکلات خود به سراغ حذف دیگران بروید نه تنها چاره ای برای شما نیست، به سقوط تان سرعت می بخشد.

✔️ شما فکر می کنید دلیل اصلی این برکناری ناگهانی و دلسرد کننده چه بود. استانداری در یک جمله کلی و بی مفهوم گفته است «تغییر فضای مدیریتی»!

بهاری: می خواهند کم رونقی استقبال از رئیس جمهوری و بی برنامگی موجود را به گردن حسن نژاد بیندازند در حالی که وی اصلا نقشی در سفر نداشت.

 با رای بالایی که مردم در انتخابات ریاست جمهوری به دولت تدبیر و امید دادند توقع داشتند به استان توجه بیشتری شود.

به عقیده من این واکنش مردم به ضعف مدیریتی استان سبب شکل گیری تعارض میان دو رفتار موج ساز خرداد 92 و حرکت کم رونق مهر 94 شد.

✔️ این روزها حتما گروه های سیاسی و توده مردم که با شما در ارتباط هستند درباره سفر و نتایج آن می پرسند.

بهاری: بله! مردم می پرسند این منطقه آزاد با توجه به نقشی که در توسعه استان و بهبود اشتغال دارد چه شد؟ چرا استاندار یک مرتبه برای امیرآباد رقیب تراشید، در حالی که استانهای دیگر دومین منطقه آزاد را در صدد مصوبه گرفتن هستند.

مردم می پرسند چرا از افزایش بیکاری و رکود در بخش صنعت و کشاورزی سخنی به میان نیامد؟

مردم می پرسند چرا استاندار مازندران حقیقت را درباره ماجرای برنج به آقای روحانی نگفت؟ سوالاتی از این دست روشن می کند که مردم به مطالبات شان نرسیده اند و در مسیر ناامیدی هستند پس پیام شان را اینگونه منتقل کردند.

حالا اگر کسی می خواهد چشم و گوشش را ببندد و این پیام واضح را نادیده بگیرد، حرف دیگری است.

آقای استاندار برای پوشش ضعف های عملکردی خود مدیرکل سیاسی و انتخابات را در آستانه انتخابات آن هم بدون مشورت با معاون سیاسی عزل می کند و برخورد نامناسبی با مدیران ساروی می کند. اینها نشانه ناپختگی است. با تمام احترامی که برای آقای فلاح قائلیم اما توقع داشتیم وزارت کشور، استانداری با تجربه وزارت کشوری را در مازندران بگمارد.

 تنها نیروی جدی دخیل در امر انتخابات که سابقه وزارت کشوری داشت همین آقای حسن نژاد بود که برکنار شد.

✔️ آقای بهاری، از همان ماه های نخست آغاز به کار آقای فلاح می شد چنین چیزی را پیش بینی کرد. شما با این تجربه چرا در این مدت کاری نکردید و بزرگان اصلاحات استان هم چرا انفعال نشان دادند؟

بهاری: بنده هر وقت با آقای فلاح ملاقات کردم مشکلات را گفتم. فرصت دادیم تا تجربه کسب کند چون اصلا در این حوزه تجربه ای نداشت.

بنده به ایشان گفتم مردم توقع تغییر و عمل به شعارهای آقای روحانی را دارند که آقای استاندار هم قول داد سیاست های دولت را دنبال کند اما خیلی زود از مسیر منحرف شدند.

ما نجابت کردیم. چون مذاکرات هسته ای هم در جریان بود نخواستیم آب در آسیاب دلواپسان بریزیم. متاسفانه نه تنها کمکی نکردند بلکه سعی در به هم زدن اردوی ما داشتند.

 در ماجرای سفر آقای انصاری و به هم خوردن آن مسئله، همانطور که خودش هم گفته بود بی برنامگی و ترافیک مسیر بود ولی آقای استاندار مصاحبه کرد و گفت اختلاف درونی اصلاح طلبان مازندران مانع سفر وی شده است. شاید اختلاف نظری باشد که طبیعی است اما اصلا از این حرف ها نبود.

✔️ با توجه به موقعیت پیش رو و برکناری مهره های دانا و کارشناس و افزایش فشار به اصلاح طلبان، انتخابات پیش رو را برای این گروه چگونه ارزیابی می کنید.

برنامه ما اتحاد است. همان الگویی که در انتخابات 92 راه را بر هرگونه شک و تردید بست و باعث پیروزی گفتمان تغییر و اعتدال شد. اگر اخلاص، گذشت، ایمان و صداقت در میان باشد می توانیم به اتحاد برسیم و از تعدد نیروهای حاضر هم بکاهیم.

 منافع شخصی نباید بر منافع ملی و استانی غلبه کند. باید منافع مازندران و ساری را در نظر گرفت و بعد تصیم گیری کرد.

 رهبری فرمودند رای مردم حق الناس است. پس من اگر شایسته نباشم این حق الناس را که امانت است با خیانت تباه نمی کنم. اصلاحات در مازندران خدا را شکر وضع خوبی دارد و فشارها هم برای ما عادی است.

✔️ به عنوان سوال آخز ماجرای عزل و نصب ها نتایج تلخ و جبران ناپذیر حضور آقای فلاح به عنوان استاندار را با مسئولان ارشد کشور به عنوان نیرویی قدیمی و با نفوذ در میان گذاشته اید?

بله صحبت های زیادی شده است، هم ما تماس گرفتیم و هم آنها تماس گرفتند و وضعیت را جویا شدند که ما گفتیم مازندران به قهقرا می رود و حقوق مردم نادیده گرفته می شود.

✔️مثلا با چه کسای صحبت کرده اید. نام ببرید؟

نگوئیم بهتر است چون فشارها به آن سمت زیاد می شود ولی با آقای مجید انصای به عنوان نمونه صحبت های جدی و مفصلی کردم. به هرحال مازندران جزو استان های مهم در حوزه سیاسی است.

البته ما می گوئیم مدیران کاردان باشند. صرف اینکه کسی مدیر دوران احمدی نژاد بوده نه حسن است و نه عیب. مدیر باید کاردان، صادق باشد حالا چه فرقی می کند در چه زمانی مدیر بوده. حرف ما این است که استان فعلا دست انسان های صادق و کاردان نیست و این باعث عقب ماندگی می شود.


  • سه شنبه 12 آبان 1394-10:16

    دکتر بی نظیره
    یک انسان سیاست پیشه وارسته خلاق مدار
    اصلاحطلبان اصیل و ریشه دار اینگونه اند

    • ترمه مازنیپاسخ به این دیدگاه 9 0
      شنبه 9 آبان 1394-8:44

      کمی تامل در اتفاقات اخیر استان نشانده سکوت معنادار و عامل نبودن بعضی از چهرهای اصلاح طلب است.عملکرد هر انسانی نشان دهنده افکار اوست و یدک کشیدن نام اصلاح طلب عده ای موج سوار دایم به بدنه دولت صدمه وارد میکند.امیدوارم چنین شجاعتی در کلام را که در جناب بهاری دیده ایم پاینده باشد و در دیگر دوستان اصلاح طلب نیز ببینیم.

      • ساروی کیجاپاسخ به این دیدگاه 7 1
        شنبه 9 آبان 1394-8:30

        استانی که در شکل گیری جریان بزرگ خرداد92 سهم بسزای داشته لایق این همه بی مهری سیاسیون نیست.وقتش رسیده برای همگام شدن با دولت اعضای غیر همگام چون جناب فلاح کنار گذاشته شوند.تا مردم ما بیش از این دلسرد نشده اند.

        • جوان اصلاح طلبپاسخ به این دیدگاه 6 0
          جمعه 8 آبان 1394-20:10

          جناب اقاي رييس جمهور ، اگر در انتخابات سال ٩٦ از مردم اين استان انتظار تكرار حماسه ي سال ٩٢ را داريد بايد با اقدامي قاطع و تصميمي معقولانه براي جبران اين ضعف هاي اشكار كه براي مدير ارشد يك استان بي سابقه ميباشد چاره اي بينديشيد.

          • يکشنبه 10 آبان 1394-19:24

            من فکر میکنم اقای وزیر کشور و معاون سیاسی اش در این کار ( نصب استاندار ) خواستند رای اقای روحانی را کم کنند .

          • از ستاد اعتدالپاسخ به این دیدگاه 4 1
            جمعه 8 آبان 1394-20:8

            نیاز بود مدیران استان، در طول این 2 سال، با برنامه‌ریزی و اجرای صحیح، رضایت عمومی را فراهم می‌کردند تا این سفر با استقبال بیشتری روبرو شود و بازتاب بیشتری داشته باشد.

            • جمعه 8 آبان 1394-20:3

              در ساختمان سفيد استانداري مازندران که بايد مرکز ثبات و مديريت باشد آنقدر اتفاقات عجيب و غريب رخ مي‌دهد که حتي به خبرهايي که از مبادي رسمي‌استانداري هم خارج مي‌شود نمي‌شود اطمينان داشت. پيش سونامي‌تغييرات در استانداري که ظاهرا شکل و شمايل تغييرات آني به خود گرفته است.

              • ساروی ریکاپاسخ به این دیدگاه 3 0
                جمعه 8 آبان 1394-19:37

                متاسفانه دستی پنهان در کار است، با حذف مدیران شایسته ساروی خواسته یا ناخواسته با دامن زدن به اختلافات شهرها همبستگی مردم را دچاره مخاطره نمایند و آثار زیان بار آن سالها دامن گیر این استان شود. مردم ساری با قدمتی چندین هزارساله و با ارائه خدمات استانی، شایسته چنین رفتارهای نادرست و بدور از انصاف نیستند و به همین خاطر از عقلای خود انتظار دارند واکنشی روشن و محکم به این گونه رفتارها نشان دهند. علی الخصوص که مردم ساری نقشی انکارناپذیر در ایجاد موج پیروزی دولت تدبیر و امید در کارزار انتخاباتی داشتند و با رای بالای خود نسبت نزدیکشان با شعارهای شما را اثبات نمودند.

                • جمعه 8 آبان 1394-19:9

                  یونسی و شادمان نیروی خوبی هیستند چرا طرفداران آقای فلاح استانداراین را نمی فهمند اگر شادمان رئیس طرح دریا این همه در کشور رتبه آورد و تهران در صدد بود تا او را معاون یکی از استانداری ها بکنند را خبر داشتید؟  او شایسته وزیر و حداقل استاندار شدن است اما پارتی ندارد و در باندها نیست فقط با صداقت کار می کند

                • جمعه 8 آبان 1394-17:42

                  بهاری بهاری
                  امید شهر مایی

                  • جمعه 8 آبان 1394-17:18

                    نزاع شدیدی برای کسب قدرت بین برخی از سیاسیون استان در گرفته و این افت بزرگی است مردم این سیاسیون را عامل عقب ماندگی و بی حیثیتی استان میدانند نمی گذارند در استان ارامش باشد ودایما بر طبل تفرقه میکوبند هر که استاندار شود این حرفها را دارد

                    • جمعه 8 آبان 1394-11:56

                      با سلام . اینکه گفته شده است شادمان و یونسی و حسن نژاد یک مثلث رو تشکیل می دهند و محفل های خود عنایتی مدیرکل امنیتی را به آن اضافه می کنند ناشی از فضا سازی است که می شود . این آقای مدعی باید بداند که با هیاهوی خود در صددند این مقدار نیروهای اصلاح طلب معتدل را هم از صحنه خارج کنند چیزی برای آنها نمی ماند .

                      • استاندار تدبیر! معاون سیاسی تغییر!پاسخ به این دیدگاه 3 3
                        شنبه 9 آبان 1394-11:49

                        شما به جای این حرفا نون به نرخ روز بخورید بزرگوار!
                        این چهارنفر باید عزل شوند
                        چون اعتبار استاندار را اینها خدشه دار کردند
                        اینها همه یک باند هستند
                        ...
                        استاندار تدبیر! معاون سیاسی تغییر!

                      • جمعه 8 آبان 1394-0:42

                        سررشته این تغییرات به فردی برمی گرد که در دولت گذشته وام میلیاردی گرفته و بابک زنجانی استان است. این کارخانه دار همه را جابجا می کند و فلاح و پسرش بدون اذن او آب نمی خورند. تصمیم گیری خارج از اراده استاندار است و توسط این پدرخوانده مدیریت میشود. این سرمایه دار که در دولت گذشته مولتی میلیاردر شد و با مشایی و احمدی نژاد رفیق فابریک بود و با بسیاری دیگر، کنترل اوضاع را در دست دارد. همه هم می دانند ولی کسی جلوی زیاده روی او را نمی گیرد. او الان دارد در استانداری تغییرات انجام می دهد. هم چنین در حال فرستادن نماینده به مجلس است و چند گزینه در شهرهای استان دارد.

                        • علی اصغر بهرامیپاسخ به این دیدگاه 2 0
                          جمعه 8 آبان 1394-0:32

                          بنده بدلایل متعدد برای آقای بهاری احترام قائلم/وایشانرا اهل خرد و مدارا ومعرفت میدانم .ولی متاسفانه از ایشان انتظار نداشته و ندارم که اینگونه وصدالبته با عذرخواهی از ایشان اینگونه با پرسنل استانداری (بدلیل علاقمندی به دوست محترمی )
                          در مجموعه استان اینگونه برخورد کند .وبه خلاف واقع اظهار نظر نماید.ایشان مستظهرند که فرمانداران و بخشداران در حوزه های انتخابیه مسئولیت اصلی اجرایی بر گزاری انتخابات را برعهده دارند.والبته هیئت محترم نظارت در جایگاه قانونی خود دارای اختیارات قانونی است .وبر آن اساس عمل میکنند.

                          • پنجشنبه 7 آبان 1394-21:24

                            علی شادمان مدیرکل اجتماعی و شوراها و علیرضا یونسی رستمی معاون سیاسی هم باید برکنار شوند...
                            اقای فلاح! جلوی ضرر را هروقت بگیرید منفعت است...

                          • اقای بهاری رای خود را کم نکنید!پاسخ به این دیدگاه 5 6
                            پنجشنبه 7 آبان 1394-21:23

                            جناب اقای بهاری!
                            یا شما خبر ندارید یا خودتان را به خواب زده اید!
                            تندروی های حسن نژاد، عامل این عزل و برکناری بود!
                            مگر حسن نژاد با مدیران ساروی برخورد مناسبی داشت که با او برخورد نشود؟!!!
                            آقای بهاری!
                            استاندارمازندران دیر فهمید! اما خوب فهمید که مثلث تندروی حسین حسن نژاد،علی شادمان و علیرضا یونسی رستمی، با محوریت بونسی رستمی خطر جدی برای بقای ربیع فلاح و امید مردم به این دولت هستند......

                          • پنجشنبه 7 آبان 1394-20:30

                            خسته شدیم نه بودجه برای ادارات میگیره نه به فکر کارمندهاست 7 ماهه اضافه کار نگرفتیم مگه حقوق ما چقدره تا بهش اعتراض می کنند میگه من معاون وزیر بودم ای برادر

                            • مازندرانيپاسخ به این دیدگاه 5 0
                              پنجشنبه 7 آبان 1394-17:46

                              اصلاح طلبان خواب بودندتازه بيدارشدندوقتي دريك شهرستان مثل سوادكوه رئيس ستادعليپور،رئيس آموزش و پرورش ميشود(دراستان واويلا)

                              • پنجشنبه 7 آبان 1394-15:42

                                استاندار و... برای برهم زدن اوضاع مازندران تلاش میکنند.البته سکوت وروزمرگی نخبگان وفعالان سیاسی در برابر اقدامات ربیع فلاح اوضاع مازندران را بغرنج تر میکند .دولت خصوصا وزارت کشور نسبت به آینده مازندران بی اعتنا شده است

                                • پنجشنبه 7 آبان 1394-14:3

                                  درود بر دکتر بهاری
                                  کاش دیگر بزرگان هم از شهامت و درایت ایشون درس بگیرند

                                  • پنجشنبه 7 آبان 1394-13:46

                                    جناب فلاح ظاهرن بسیار به شهرشون ارادت دارن و هنوز عقده ی دیرینه مرکزیت استان را با خود حمل میکنن و سعی در منطقه ازاد قرار دادن شهرشون دارند بدون در نظر گرفتن منافع استان.
                                    همان طور که بر بعضی پوشیده نیست منطقه ازاد شدن ان قسمت ها برای مالکینش چه سودهای در پی دارد...

                                    • پنجشنبه 7 آبان 1394-13:43

                                      نباید یکطرفه همش از استاندار انتقاد بکنیم. من چند بار پیرامون مسائل سیاسی استان با آقای حسن نژاد مذاکره کردم ایشون خیلی منفعل و بی انگیزه بود. بدتر از حسن نژاد آقای یونسی. بی برنامه و بی تجربه در کارسیاسی.

                                      • یونسی را عزل کنید تا باقی بمانید اقای فلاح!پاسخ به این دیدگاه 1 0
                                        شنبه 9 آبان 1394-17:22

                                        انصافا حرف حق رو زدید خبرنگار عزیز!
                                        از همه مهمتر برید بررسی کنید که اقای یونسی رستمی معاون سیاسی ...

                                      • پنجشنبه 7 آبان 1394-12:30

                                        یادش بخیر زمانی که بهاری نماینده مقتدر مجلس بود

                                        • پنجشنبه 7 آبان 1394-12:26

                                          درود بر شیخ اصلاحات مازندران دکتر بهاری

                                          • پنجشنبه 7 آبان 1394-9:23

                                            جناب دکتر عزیز .چه اردویی شما دارید که اقای دکتر فلاح خراب کرد .حضرتعالی تاحالا کجا تشریف داشتید ؟احتمالا برای انتخابات خودتان رادارید تلاش میکنید که از قدیم گفته اند برای رسیدن به هدف ی یک نفر رو باید له کنی قرار نیست که استاندار گوش به فرمان شما باشد شما که نماینده بودی چه کردی


                                            ©2013 APG.ir