تعداد بازدید: 2550

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 12 آبان 1394-22:43

رییس قوه قضاییه:

همه می‌خواهند به دولت حمله کنند/دولت تاکنون اعتدالی کار کرده است

آیت الله صادق آملی لاریجانی: افرادی برای هواخوری به مازندران می‌آیند و برخلاف قانون، ساخت و ساز انجام می‌دهند/قوه قضائیه در مسئله برجام به دولت کمک کرد/غیرمنصفانه است که می‌گویند کار دولت شده مذاکره، چرا حرف‌های غیرمنصفانه گفته می‌شود؟/کار قضایی توام با نارضایتی برای برخی است/ اگر یک کشاورز در باغ خود دو اتاق ساخته با فرد متمولی که برای هواخوری ویلا ساخته است، فرق می‌کند.


مازندنومه؛ سرویس حقوقی، کلثوم فلاحی: آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه شورای اداری مازندران اظهار کرد: شاید مسئله تغییر کاربری‌ها و تعرض به جنگل و منابع طبیعی از مسائل حاد استان باشد، اما در زمینه مقابله با این موضوع، عزم راسخ داریم.

وی با بیان اینکه افرادی برای هواخوری به مازندران می‌آیند و برخلاف قانون، ساخت و ساز انجام می‌دهند، افرود: همان گونه که در دیگر استان‌ها در این زمینه فعالیت داریم در مازندران هم اقدامات موثری از سوی دادگستری صورت گرفته است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه تعامل بسیار خوبی بین قوا وجود دارد، گفت: قوه قضائیه در مسئله برجام به دولت کمک کرد. اگرچه با برخی مواد برجام مشکل داشتیم اما اعلام کردیم که تیم مذاکره‌کننده فراتر از طرف مقابل توانایی داشت و اینکه کسی بگوید دلم می‌خواهد، این را نمی‌تواند به دولت و تیم مذاکره‌کننده تحمیل کند.

این مسئول با بیان اینکه قوه قضائیه در حین حفظ استقلال خود به دولت کمک می‌کند، تصریح کرد: فشار کار اجرایی بر دوش دولت است. غیرمنصفانه است که می‌گویند کار دولت شده مذاکره، چرا حرف‌های غیرمنصفانه گفته می‌شود.

آملی لاریجانی با اشاره به اینکه همه می‌خواهند به دولت حمله کنند، ادامه داد: دولت هم نمی‌تواند با این هجمه‌ها کار کند. دولت تاکنون اعتدالی کار کرده است، حاشیه‌سازی‌ها به نفع کشور نیست و در موضوع برجام هم نیاز به مدیریت عقلانی داریم.

دستگاه قضایی از نظر امکانات با کمبود مواجه است

استاندار مازندران هم در سخنانی اظهار کرد: تا سال گذشته 240 حکم قلع قمع تصرف به اراضی ضادر شده بود و از سال گذشته تاکنون این احکام به 2800 مورد رسیده است.

ربیع فلاح با بیان اینکه دستگاه قضایی از نظر امکانات با کمبود مواجه است، افزود: این نهاد برای کادر اداری و قضایی هم با محدودیت‌هایی مواجه است.

در ادامه دبیر مجمع نمایندگان مازندران هم گفت: اتفاقاتی که در قوه قضائیه رخ داده، مردم را امیدوار کرده است.

کمال علیپور با اشاره به اقدامات دستگاه قضا درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی، تصریح کرد: با وجود هجمه‌ها، قوه قضائیه کار خود را به درستی انجام داده است و در مدت اخیر، فعالیت‌های بی‌سابقه‌ای در این زمینه صورت گرفته و مایه نشاط در جامعه شده است.

وی در بخش مبارزه با زمین‌خواری، گفت: توجه دستگاه قضا به جزئیات در مسائل زمین‌خواری است و تقاضا داریم از مسائل کلان در این حوزه غافل نشوند.

کار قضایی توام با نارضایتی برای برخی است*

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه دیدار با کارکنان و قضات که در پلاژ خزرآباد برگزار شد، اظهار کرد: خدمت سالم و صادقانه، بزرگ‌ترین عبادت است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا در قانون اساسی دارای استقلال است، افزود: قوای کشور، جزایر بیگانه از هم نیستند اما به لحاظ استقلال، از یکدیگر مستقل هستند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه 15 میلیون پرونده در دستگاه قضا وجود دارد، گفت: کار فوق‌العاده و طاقت‌فرسایی است و با کمبود نیروی انسانی و بودجه هم مواجه هستیم. گسترش تشکیل پرونده در دستگاه قضا نشان از اعتماد مردم به این نهاداست.

این مسئول با اشاره به اینکه کار قضایی توام با نارضایتی برای برخی است و این مسئله طبیعی است، تصریح کرد: نارضایتی از صدور رای عادلانه برای برخی وجود دارد و چیز غریبی نیست.

آملی لاریجانی با بیان اینکه رهبری بر سلامت دستگاه قضا تاکید دارند، ادامه داد: باید جواب صحیح به اعتماد عمومی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در رسیدگی به پرونده‌های کلان، کاری به چپ و راست و اصلاح‌طلب و غیراصلاح‌طلب نداریم و پرونده‌های کلان در جال رسیدگی است، خاطرنشان کرد: در دوره‌ای جرات نمی‌شد به سمت این پرونده‌ها رفت و عملکرد امروز نشان از اقتدار دستگاه قضا است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه تخریب‌هایی علیه این نهاد انجام می‌شود و طبیعی است، اظهار کرد: نه از هجوم رسانه‌ها به سمت دیگر کشیده می‌شویم و نه از تخریب‌ها می‌هراسیم. مسئولان کشور خائف هستند و اگر تخلف کنند دستگاه قضایی به سراغ آنها می‌رود.

آملی لاریجانی افزود: اینکه یک مسئول تصور کند خط قرمز به دور خود کشیده، از توهمات برخی‌ها بود. ما کاری به این خط قرمزها نداریم و مدنظر ما این است که از عدالت نباید تجاوز کرد.

این مسئول با بیان اینکه قوه قضائیه در بحث مبارزه با مفاسد، پیش‌رو بوده است، گفت: توصیه ما این است که این مسیر ادامه یابد. اشرار و سارقان مسلح باید احساس ناامنی کنند و بدانند قوه قضائیه دیر یا زود به سراغ آنها می‌رود.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه در دادگستری استان، عزم جدی برای مبارزه با تغییر کاربری و تجاوز به حقوق دولتی وجود دارد، تصریح کرد: البته نباید از حد اعتدال خارج شد. قانون‌هایی که درباره تخریب مستحدثات وجود دارد سختگیرانه است اما در اجرا کوتاهی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یک زمان رها می‌کنیم و خانه‌های میلیاردی می‌سازند بعد به سراغشان رفته و خراب می‌کنیم، ادامه داد: بسیاری از اینها ناشی از کوتاهی دستگاه قضایی است که منجر به جسارت بعضی‌ها می‌شود و بعد ما می‌شویم مسئول تخریب.

آملی لاریجانی با اشاره به اینکه با قشر محروم باید لطافت خاص داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اگر یک کشاورز در باغ خود دو اتاق ساخته با فرد متمولی که برای هواخوری ویلا ساخته است، فرق می‌کند. در قانون بین اینها فرقی وجود ندارد اما در مقام اجرا می‌توانیم تفاوت قائل شویم، به این معنا که اولویت تخریب با افرادی باشد که ویلاهای متعدد ساخته و به اراضی دولتی دست‌درازی می‌کنند.

این مسئول در بخش پایانی سخنان خود گفت: تا پایان امسال چهارهزار قاضی به دستگاه قضا اضافه می‌کنیم و امیدواریم این برنامه‌ها ادامه یابد و دستگاه قضا به اعتدالی در این زمینه برسد و فشار بر کارکنان ما کم شود.

شورای حفظ حقوق بیت‌المال در مازندران فعال است

در ادامه این نشست رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال در مازندران فعال است و اهتمام ویژه به پرونده‌های تصرف به امولب عمومی و اراضی ملی

دارد.
حجت‌الاسلام تقوی‌فرد، افزود: برای حفظ قطب کشاورزی در مازندران، با حساسیت و اهمیت موضوع مبارزه با تغییر کاربری اراضی، گام برداشته‌ایم.

وی با اشاره به 567 هزار و 489 پرونده وارده و 569 هزار و 529 پرونده مختومه، گفت: ستاد دیه استان 1879 نفر را آزاد کرد.

این مسئول با اشاره به بلاتصدی بودن 256 پست سازمانی در دادگستری مازندران، تصریح کرد: برای جذب نیروی کارآمد، تدبیر لازم صورت گیرد.



    ©2013 APG.ir