تعداد بازدید: 4250

توصیه به دیگران 2

جمعه 15 آبان 1394-21:36

پیش از ظهر جمعه در بابل؛

مراسم همنوا با بافت برپا شد

یک فعال محیط زیستی بابل در مراسم "همنوا با بافت" گفت: با همت مردم و دوستداران طبیعت، با جمع آوری درهای ظروف پلاستیکی توانستیم سه دستگاه ویلچر را برای معلولان تهیه کنیم.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، بابک ابهرزاد: صبح جمعه به همت انجمن رفتگران طبیعت مازندران و با همکاری تشکل های حامی ابنیه تاریخی شهر بابل، مراسمی با عنوان "همنوا با بافت" در پارک اوصیا برگزار شد.

در این مراسم علیجانزاده کاشی و احمدزاده عالمی اعضای شورای شهر، خداداد سرپرست شهرداری بابل، اباذری رئیس اداره میراث فرهنگی و محمدی فیروزجائی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل نیز حضور داشتند .

در حاشیه این مراسم مرضیه شفیعی -رئیس انجمن رفتگران طبیعت مازندران- گفت: حفظ ابنیه تاریخی را باید با پاکسازی محیط اطرافش شروع کنیم. انجمن ما به این امر واقف است و در ایجاد فرهنگی صحیح جهت زیباسازی ابنیه تاریخی تلاش داریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با همت مردم و دوستداران طبیعت، با جمع آوری درهای ظروف پلاستیکی توانستیم سه دستگاه ویلچر را برای معلولان تهیه کنیم .

جواد بیژنی - از فعالان اجتماعی شهر بابل- نیز هدف از این مراسم را آشنایی با بافت تاریخی شهر بابل دانست و تصریح کرد: با بازدید از سردر خانه بیکایی و حمام میرزا یوسف قسمتی از بافت تاریخی این شهر را معرفی کردیم.

شنیده شده بنای حمام میرزا یوسف در آینده ای نزدیک تخریب می شود که فعالان میراث فرهنگی و اجتماعی بابل برآنند در صورت تخریب این بنای ارزشمند، ضمن اعتراض، واکنش مدنی نشان دهند.





    ©2013 APG.ir