تعداد بازدید: 2962

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 20 آبان 1394-9:26

مرتضی بانک:

دولت در محیطی آرام تغییرات مدنظرش را پیش می برد

 عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در ساری گفت: تغییرات یک فرایند است و در مسیر فعالیت های دولت، هرجا نیاز به تغییرات باشد، این کار اجرا می شود/ دولت اکنون در محیطی آرام تغییرات مدنظرش را پیش می برد/حزب اعتدال و توسعه همانند انتخابات ریاست جمهوری، در انتخابات مجلس هم فعال است.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: مرتضی بانک متولد ۱۳۳۴ اصفهان است. او عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه و معاون کل سرپرست نهاد رياست جمهوري اسلامی ایران است. مرتضی بانک، همچنین، معاون پژوهشکده و معاون دفتر و مشاور مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور حسن روحانی است. وی در دوره اکبر هاشمی رفسنجانی، استاندار کرمان و معاون اداری مالی وزارت امور خارجه در دوره اصلاحات بوده است. بانک صبح امروزدر مرکز اسناد  وکتاخانه ملی مازندران حضور یافت. با او گفت و گو کردیم.

*از مرکز اسناد مازندران بازدید کردید. نظرتان را درباره فعالیت های این مرکز بفرمایید.

 بانک: با این که خیلی امکانات و فضا برای اجرای چنین کاری مهیا نبود، مرکز اسناد و کتابخانه ملی در مازندران ایجاد شد و به خوبی هم پیش رفته است. سندهای مختلفی را در این جا گرد آورده اند که برای فعالان سیاسی، جوانان علاقه مند و پژوهشگرانی که نیاز دارند در کدام دوره چه اتفاقاتی رخ داده، مفید است. امیدواریم این فعالیت ها کامل تر  وگسترده تر شود، هر چند تا کنون هم فعالیت های مرکز مطلوب و روبه جلو بوده است.

* حزب اعتدال و توسعه هم اکنون مشغول چه فعالیتی است و برنامه ریزی شما برای انتخابات چیست؟

بانک: ما جریانی هستیم که نخستین پیشنهاد دهنده به دکتر روحانی بودیم تا سال 92 وارد کارزار انتخاباتی شود. خوشحالیم که قبول پیشنهاد ما توسط رییس جهوری، نتیجه اش ایجاد دولت یازدهم شد و حزب ما نقش موثری در این ماجرا داشت.

 طبیعتا فرایندی که سبب شد تا آقای روحانی، رییس جمهوری شود  فرایند شاخص و ارزشمندی بود و آن فرایند در انتخابات مجلس هم باید فعال باشد؛ یعنی آرایش سیاسی که در آن دوره شکل گرفت، در این دوره هم نقش ویژه ای پیدا می کند. البته جریان های دیگری هم به دولت ایمان پیدا کرده اند و حزب ما علاقه مند است ضمن همکاری با آن ها، در انتخابات مجلس فعال باشد. در 31 استان تشکل های حزب اعتدال و توسعه با شورای 17 نفره تشکیل شد و در بسیاری از استان ها هم دفاتر حزب شکل گرفت.

 * برخی اصلاح طلبان نسبت به انتصابات دولت روحانی انتقاد دارند و این وضعیت در استان ما هم مشاهده می شود. آن ها معتقدند مدیران ضعیف احمدی نژادی هم چنان سرشته امور را در دست دارند. نظر شما چیست؟

بانک: تغییرات یک فرایند است و در مسیر فعالیت های دولت، هرجا نیاز به تغییرات باشد، این کار اجرا می شود. توجه دولت در دو سال گذشته به برخی مسایل اساسی کشور مثل برجام و مشکلات اقتصادی بود. تغییرات هم مرحله به مرحله در حال انجام است، کم و زیاد دارد، شاید جاهایی لازم باشد که در هر منطقه ای این تغییرات ایجاد شود و دولت هم توجه دارد و گام به گام پیش می رود. دولت دنبال آرامش بود و اکنون در محیطی آرام تغییرات مدنظرش را پیش می برد.


  • پنجشنبه 21 آبان 1394-20:25

    علیرغم بی مهریهایی که در حق مرکز اسناد ملی مازندران روا داشته شد انصافا با این امکانات محدود ونوپا بودن این مرکز قدم های بسیار محکم واستواری برداشته است .یکی از بارزترین خصوصیات این مرکز همکاری بی منت با اصحاب تحقیق و پژوهش میباشد .درود بر آ قای محمدنژاد


    ©2013 APG.ir