تعداد بازدید: 3449

توصیه به دیگران 1

شنبه 23 آبان 1394-17:17

امام جمعه میاندورود:

نامزد خبرگان می شوم

حجت‌الاسلام رضا محمدنسب گفت: منتظر هستیم افراد و شخصیت‌های باسابقه وارد عرصه شوند. احساس تکلیف کردم اگر بزرگان وارد عرصه نشوند، مصمم به حضور در این انتخابات باشم. حضور من قطعی است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: حجت‌الاسلام رضا محمدنسب در نخستین نشست خبری خود در کسوت امام جمعه شهرستان میاندورود، اظهار کرد: مردم انتظار ویژه‌ای از هر شغلی دارند. کوچک‌ترین مسئله‌ای در جامعه پیش آید می‌گویند روحانیت، چون خط مقدم هستیم.

وی با بیان اینکه از علاقه‌مندان به اصحاب رسانه هستم، افزود: خبرنگاران هم در خط مقدم هستند و مردم از این قشر انتظار ویژه‌ای دارند.

امام جمعه میاندورود با اشاره به اینکه نهاد اقامه جمعه، نهاد رهبری بوده و متعلق به همه مردم است، گفت: امام جمعه باید از وضعیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... شهرستان اطلاع کافی داشته باشد تا در کنار مدیریت فرهنگی، در دیگر حوزه‌ها هم با سایر مسئولان، همکاری داشته باشد.

محمدنسب با بیان اینکه اختلاف سلیقه ممکن است وجود داشته باشد اما نباید اختلاف عقیده داشته باشیم، تصریح کرد: باید در چهارچوب همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولان، برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه اشتغال جوانان میاندورود قدم برداشته شود، ادامه داد: اگرچه میاندورود شهرستان است، فقط عنوان شهرستان را یدک می‌کشد و خیلی از پارامترهای شهرستان را ندارد.

امام جمعه میاندورود در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر اینکه امام جمعه سابق این شهرستان، سطح توقعات مردم و خبرنگاران از جایگاه روحانیت در اشراف به مسائل مختلف را ارتقا داده و از  پایگاه اجتماعی مناسبی برخوردار بود، شما اقبال خود در میان مردم را چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: امام جمعه سابق میاندورود، 9 سال ساکن این منطقه بود و من در ابتدای ورود هستم. بیش از 20 سال در حوزه علمیه مشهد تدریس داشتم، نمی‌توان به شهرستانی وارد شد و از شاگردان ما کسی در آن شهر نباشد. در نخبگان، جامعه دانشگاهی، علمی و حوزوی شناخته شده هستم.

وی در پاسخ به سوال دیگر مازندنومه مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای ورود به انتخابات خبرگان دارید، گفت: منتظر هستیم افراد و شخصیت‌های باسابقه وارد عرصه شوند. احساس تکلیف کردم اگر بزرگان وارد عرصه نشوند، مصمم به حضور در این انتخابات باشم. حضور من قطعی است اما ممکن است در میانه راه، ببینیم دوستان وارد عرصه شده‌اند آن وقت تکلیف از دوش ما برداشته می‌شود. در این جمعه اعلام آمادگی می‌کنم.

محمدنسب با اشاره به اینکه مجلس خبرگان، جایگاه خطیری دارد، ادامه داد: داشتن اجتهاد، تشخیص علمی، برخورداری از بینش سیاسی اجتماعی قوی که در برهه‌ای خاص بتواند در آن مجلس حضور یافته و اظهارنظر کند و نظر کارساز و تصمیم‌گیر داشته باشد از شروط ورود به خبرگان است. افرادی باشند که بتوانند حرف اول را برای مردم  بزند چون مجلس خبرگان، متفاوت با مجلس شورای اسلامی است. البته نمی‌خواهم جایگاه سه قوه را تضعیف کنم اما جایگاه خبرگان خطیر است.

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای برجام نباید مانع از رشد علمی کشور شود، خاطرنشان کرد: هرجا رشد کشور با توقف مواجه شد باید بدانیم دشمن با ایجاد موانع، نفوذ پیدا کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه نفوذ سیاسی و پیشرفت‌های نظامی و ... جمهوری اسلامی باعث شد 6 کشور قدرت‌مند دنیا پای میز مذاکره بیایند، اظهار کرد: به دنیا فهماندیم اهل منطق و مذاکره هستیم و زیر بار زور نمی‌رویم. این بزرگ‌ترین دستاورد مذاکرات بود و دستاورد آن چنانی دیگری نداشت مگر اینکه برجام با ابلاغیه مقام معظم رهبری اجرایی شود و دستاورد دیگری داشته باشد.

محمدنسب درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال این هستیم که مشارکت حداکثری صورت گیرد و فضا فراهم شود که همه سلایق دلبسته به نظام، بیایند در عرصه و کاندیدا شوند و خودشان را در معرض آزمون قرار دهند.


  • دوشنبه 25 آبان 1394-21:20

    آقای محمد نسب,توافق هسته ای دستاورد آنچنانی دیگری نداشت؟ بیرون آمدن کشور از تهدید جنگ,اعلام آمادگی کشورهای صاحب صنعت برای ورود به بازار ایران برای سرمایه گذاری,بهبود روابط خارجی ایران و از همه مهمتر شادی و امیدواری مردم دستاورد نبود؟ فقط به بیگانگان فهماندیم اهل مذاکره ایم؟ شما به جای کسی آمدید که به نظرم به مسایل بسیارعمیق تر و و کارشناسی تر نگاه میکردند.

    • جمعه 27 آذر 1394-13:30

      اون آقا از نظر شما کارشناس تر بود چون حرف شما رو میزد نه حرف کارشناسانه. به هر حال هر کس دیدگاهی داره و دیدگاه شما هم محترمه

    • يکشنبه 24 آبان 1394-8:45

      گت گت شاب نیی که تره رسولی کا کفنه
      مگر رسولی چه گفت بعد از دو اظهار نظر ایشان را گرفته اند


      ©2013 APG.ir