تعداد بازدید: 3656

توصیه به دیگران 4

شنبه 30 آبان 1394-10:24

از سوی نوه یاورخان اسپهبدی صورت گرفت؛

اهدای 200 برگ سند تاریخی به مرکز اسناد مازندران

عبدالرضا اسپهبدی با حضور در مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران، بیش از 200 برگ سند تاریخی مربوط به منطقه دودانگه ساری را به این مرکز اهدا کرد.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: بیش از 200 برگ سند تاریخی که شامل اجاره نامه ها، فرمان ها، مکاتبات شخصی، اسناد املاکی و مراتع و شکایات مردم دودانگه در اواخر دوره قاجار و پهلوی اول است توسط نوه عباس قلی اسپهبدی ملقب به یاورخان به مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران اهدا شد.

 عبدالرضا اسپهبدی -فرزند ناصر قلی و نوه عباس قلی- این اسناد باارزش را به مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران اهدا کرد.

سلیمانی -معاون مرکز اسناد ملی مازندران-گفت: این مرکز آمادگی دارد سندهای موجود در منازل مردم و نیز اسنادی را که در دست محققان قرار دارد، پذیرش و نگهداری کند.

وی افزود: این اسناد در واقع هویت تاریخی هر منطقه و اشخاص هستند که لازم است نسخه ای از آن برای حفظ و نگهداری مطلوب تر و در اختیار قرار گرفتن محققان به مرکز اسناد اهدا شود.


  • يکشنبه 1 آذر 1394-15:17

    بروید در منطق لفور و بند پی و روستهای سوادکوه دست خطهایی از 300سال قبل در منازل هست بعنوان جوشی فردمی شود این اثار ارزشی را حفظ کرد

    • يکشنبه 1 آذر 1394-11:21

      کارش عالی بود.امید که اشاعه و بیشتر تبلیغ بشود.

      • علی ذبیحیپاسخ به این دیدگاه 5 0
        يکشنبه 1 آذر 1394-10:17

        کار ارزنده ای بود، سپاس از بانی این کار جناب اسپهبدی. اما امید است مرکز اسناد و کتابخانۀ ملی مازندران علاوه بر اینکه همیشه آمادگی دریافت این اسناد را در خود حفظ و تقویت می نماید، تلاش و کنکاشی برای ایجاد اطمینان در میان مردم و یافتن این اسناد نیز به خرج دهد. از طرفی همیشه نمی توان انتظار داشت مردم تمامی اسناد را فقط اهدا کنند، فرهنگ هزینه هم دارد.
        پیروز باشید.


        ©2013 APG.ir