تعداد بازدید: 5418

توصیه به دیگران 4

دوشنبه 9 آذر 1394-11:3

مهره چینی شب انتخاباتی آقای نماینده

بر اساس شنیده ها، حجت الاسلام علی اکبر ناصری قصد دارد چند ماه مانده به انتخابات یکی از مهره های سیاسی نزدیک به خود را که سابقه حضوری فعال در ستاد انتخابی اش دارد، به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندپی معرفی کند.


مازندنومه، سرویس سیاسی: شیخ علی اکبر ناصری -نماینده اصولگرای بابل- این روزها همانند دیگر نامزدهای انتخاباتی در حال فعالیت های مختلف برای جلب آرای عمومی و ورود برای سومین بار به بهارستان است.

وی در همین راستا اقدام به اعمال نفوذ برای چینش برخی نیروهای منسوب به خود در نهادهای مختلف کرده است که این اقدامات درست برخلاف ذات وظایف نمایندگی اوست و او را با دیگر رقبایش در شرایطی نابرابر قرار می دهد.

از جمله تلاش های تازه این نماینده اصولگرا که از قضا این فرصت را داشته که شهری فرهنگی همچون واتیکان را نیز برای زیستن، تجربه کند، باید به رایزنی های فشرده او برای جابجایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندپی اشاره کرد.

بر اساس شنیده ها وی قصد دارد چند ماه مانده به انتخابات یکی از مهره های سیاسی نزدیک به خود را که سابقه حضوری فعال در ستاد انتخابی اش دارد، به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندپی  معرفی کند.

مدیریت کنونی این اداره هم چون حجت الاسلام ناصری، یک روحانی است. او هر چند در دولت گذشته در این سمت قرار گرفت، خود هنرمند و بازیگر تئاتر بوده و توانست با نگاهی غیر سیاسی، اعتماد، همراهی و تایید هنرمندان و اهالی فرهنگ منطقه را جلب کند.

حجت الاسلام علی سعیدی به گواه آگاهان و فعالان این حوزه، تغییراتی قابل تامل در فرایند ساختاری این نهاد فرهنگی ایجاد کرده است و به همین خاطر اهمیت مدیریت فرهنگی و پیوند آن با اقتصاد و تاریخ این منطقه ایجاب می کند که از  اتخاذ هرگونه تصمیم شتابزده و دور از دوراندیشی و واقعگرایی برای چنین بخشی خودداری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران علی رغم تمام فشارهای موجود، تاکنون تسلیم خواسته گروه های مختلف سیاسی، از جمله نماینده بابل نشده است.

فردی که این روزها برای مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد بندپی معرفی شده به خاطر وابستگی آشکار به یکی از نامزدهای انتخاباتی، شایستگی چنین مسئولیتی را ندارد؛ ضمن اینکه تحصیلات و موقعیت اجتماعی او(فوق دیپلم) است در حالی که سعیدی فوق لیسانس فقه و حقوق دارد، بنابراین این انتصاب موجه و عاقلانه نیست و سیاسی تعبیر می شود.

 ایجاد ارتباط با نهادهای دیگر اداری، نظامی، فرهنگی و خصوصی نیاز به حضور فردی دارد که به واسطه خاصیت ذاتی فرهنگی اش به این هماهنگی قوام بخشد. کاری که به هیچ عنوان ازعهده این مدیر سفارشی خارج است.

بندپی منطقه ای است که نه تنها در حوزه گردشگری طبیعی، در بخش فرهنگی و هنری صاحب گفتمانی مختص به خود و پتانسیل هایی بی بدیل است.

برگزاری طولانی مدت مراسم تعزیه، حضور چهره های شاخص هنرهای آئینی و ظرفیت بالای این بخش در تولید محتوای فرهنگ عامه با تصمیمات سیاسی و انتخاباتی در تضادی آشکار است.

انتظار می رود در شرایط فعلی که جامعه فرهنگ و هنر مازندران در حال آشتی با نهاد دولتی فرهنگ است و آهسته آهسته گَرد مدیریت نامناسب فرهنگی دولت قبل در حال زدودن است، با آوردن زورکی مدیرانی که منسوب به جریان خاصی هستند، این مسیر پر دست انداز و ناهموار نشود.

از نماینده فعلی بابل نیز انتظار می رود با رعایت اخلاق و حفظ جایگاه خود و در ذیل شعار همدلی و همزبانی، بدون اعمال نفوذ و فشار بر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، از طریق بیان عملکرد و دستاوردهای خود در دوران نماینده گی شان در صدد جلب آرای عمومی باشند.


  • میر حسینیپاسخ به این دیدگاه 0 2
    پنجشنبه 12 آذر 1394-8:11

    ارشاد بندپی اولین اداره نبود اقای نماینده سراغش رفت دستگاههای دیگه ای هم هست که از زمان امدن در مجلس تا به امروز تمام دغدغه اش مهره چینی نیروهای خود هست.ای کاش این همه انرژی برای انتصابات در زمینه توسعه بابل استفاده می شد.!!!!!!!!

    • چهارشنبه 11 آذر 1394-23:1

      حاجی ناصری حدود چند ماهی است که خیلی در مجامع فعال شدن و در مساجد و معابر و مجالس ترحیم و عزا وووو حضو ر مستمر دارد کسی که مردم ماههاایشان را زیارت نکرده بودند اکنون براحتی می شود او را دید زیرا انتخابات نزدیک است و چون همه جایگاهها و مسولیت ها بده بستون است او می خواهد با این اقدام بستر رای خود را افزایش دهد ولی دیر شده است

      • سه شنبه 10 آذر 1394-15:47

        سلام.خدمت مدیر سایت مازند نومه.من اهل کامنت گذاشتن نیستم ولی بعد خوندن این مطلب واقعا ناراحت شدم ووقتی می بینم حق کسی زیر پا گذاشته می شودساکت نمی مونم. بااین حرف ها میشه فهمید که شما نه اقای ناصری ونه رییس معرفی شده برای بندپی رامی شناسید .شاید مقداری اقای ناصری راکمی بشناسیدولی وقتی از بیو گرافی رییس معرفی شده را نمی دانید هرچیزی راکه به شما می گویند را ننویسید.سوالی دارم که این اقای روحانی چند جشنواره رفته اند؟یا رشته ایشون که فقه است به اداره ارشاد مربوط است ؟حالا ایا شما می دانید که اقای معرفی شده در چه رشته ای هستند؟ایشون فیلم هاوجشنواره های درسطح استان وکشور داشته ومجری توانمندی هستند.وشما مدیر سایت بدون اطلاعات کافی درمورد دیگران نظر می دهید. مگر این دنیا فانی وازبین رفتی نیست چرا نباید به فکر اخرت باشیم.ومثل اب خوردن درمورد یکدیگر قضاوت کنیم؟واقعا حرف توهین امیز ی بودکه گفتین رییس معرفی شده شایستگی برای ریاست نداردمگر شما شایستگی دیگران را مشخص می کنید؟ایشون هنرمند توانای مازندران هستند وشما اینگونه در مورد ایشون صحبت کردید .اگر شما تجربه های این دو فرد را باهم مقایسه کنید بدون شک نظرتان عوض می شود .لطفا این کامنت رادر سایت بگذارید اگر نگذارید حتما قصدوغرضی دارید.باتشکر.

        • سه شنبه 10 آذر 1394-12:23

          شما کسی را که می خواهد انتخاب شود روزمه اش را بررسی کنید اصلا قابل مقایسه با شخصی که در حال حاضر رییس است نیست او یک هنرمند است درزی پور از زمانی که ما کوچک بودیم در فعالیتهای فرهنگی و هنری بوده حالا چطور یک روحانی که شاید دو کار هنری هم انجام نداده با آقای درزی پور مقایسه می کنید.ایشان سیاسی شدن اما این روحانی که حدودا 8سال رییس ارشاد بندپی بوده هنرمند و غیر سیاسی است. نمردیم خیلی چیزها را دیدیم و شنیدیم. حق آقای درزی پور خیلی فراتر از اینها که متاسفانه ......

          • سه شنبه 10 آذر 1394-8:22

            آقای درزی پور که برای ارشاد بندپی معرفی شده خودش هنرمند است و مجری گری هم کرده. او مجری برنامه های ناصری بود. اما خب این آقای سعیدی هم نیروی کریمی نماینده اسبق و ردصلاحیت شده بابل است. حالا ناصری را ترجیح بدهیم یا کریمی را؟ نمی دانیم

            • سه شنبه 10 آذر 1394-9:48

              مرتضی درزی پور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

            • دوشنبه 9 آذر 1394-16:11

              بابل همیشه برای من سرزمین افسوس هاست،
              سرزمینی که بزرگان و هوشمندانی کثیر دارد و به ناچیزان آراسته شده است. همت کنید و برازنده ی دیار خویش را بر کرسی قانون بنشانید. من تقریبا با اکثر نمایندگان مازندران آشنایی دارم، متاسفانه در اکثر نماینده های مازندران کیاست و سیاست دیده نمیشود، بهتر برگزینیم

              • دوشنبه 9 آذر 1394-15:36

                شما که تو ساری دامادی نماینده شما فرماندار را تعیین کرده...

                • دوشنبه 9 آذر 1394-15:4

                  نگارنده عزیزچرازمانی که نماینده دیگربابل نیازاذری مهره خود رادرسمت رییس جدیداداره ارشادبابل منصوب کرده بود شما مطلب ننوشتید!!!!!!!برادرعزیزخدایی ناصری برای شهرستان خیلی زحمت کشید7اسفندمشخص می شود

                  • دوشنبه 9 آذر 1394-14:26

                    ؟!

                    • دوشنبه 9 آذر 1394-14:26

                      این یعنی چی؟

                      • دوشنبه 9 آذر 1394-14:26

                        با سلام
                        جابه جایی مسولین به خصوص بعد از سالها عهده داری آن پست متعارف و طبیعیست و نامبرده بدین علت در سالهای اخیر کارایی لازم را نداشته و مورد اعتراض جمعی از فرهنگیان و هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ منطقه بوده است که جابجایی این مسول همچون دیگر شهرا که دست خوش تغییرات شده است امری طبیعی است !
                        ضمنا فرافکنی و انتصاب این موضوع به دیگیر عزیزان دلسوز و زحمتکش شهرستان بابل دور از اخلاق و انصاف است .
                        لازم به یادآوری است که حجت الاسلام ناصری با عملکرد مطلوب و رویکرد حمایت آمیز مردمی نیاز به این اقدامات ندارد.

                        • محمد تقی از بندپی پاسخ به این دیدگاه 4 1
                          دوشنبه 9 آذر 1394-11:49

                          سلام واقعا رییس اداره ارشاد کارش فرهنگی است نه آقا اداره بندپی شده محل حمایت و تبلیغاتی نماینده سابق مجلس رد صلاحیت شده ..... و حمایت همه جانبه ...خبرنگار حامی ...بس است دیگر انتقاد نابجا نکنید، حاج آقا ناصری چهره فراملی است و افتخار شهرستان بابل و حومه و استان، انشالله مردم بندپی روز 7 اسفند با رای مجدد به خدمتگذار خود حجت الاسلام ناصری جواب همه را خواهند داد.

                          • سه شنبه 10 آذر 1394-9:15

                            واقعا که شده ستاد انتخاباتی یک کاندیدای مطرود رد صلاحیت شده

                            • سه شنبه 10 آذر 1394-8:29

                              همه پاتوقها که در اختیار دوستان شماست چی میشه یکیش دراختیار دیگران باشه ازعدالت به دوره

                            • دوشنبه 9 آذر 1394-11:29

                              سياست بر سر فرهنگ وهنر شهرستان چه اورده سينما تعطيل <هنرمندان خانه نشين وانگيزه ها خاموش .....

                              • دوشنبه 9 آذر 1394-11:27

                                فرهنگ وهنر شهرستان بابل فاتحه......

                                • دوشنبه 9 آذر 1394-11:18

                                  بابل؛ بزرگترین شهرستان مازندران با پیشینه ای درخشان این روزها همانند دیگر شهرستان های کشور در حال و هوای انتخابات مجلس شورای اسلامی به سر می برد. اما به جز آنچه زمینه و زمانه انتخابات را در این شهرستان فراهم می آورد، جای خالی اخلاق و انصاف در میان برخی از نامزدها به چشم می خورد.
                                  بابل پیش از آنکه شهرستانی صنعتی یا تجاری باشد منطقه ای فرهنگی و هنری است. از «حسن انوشه »گرفته تا «نوشیروانی» تاریخ درخشان این شهرستان را در معرض نمایش می گذارند و حیف است که برخی از نامزدهای انتخاباتی با برهم زدن قواعد بازی و تنها برای حفظ منفعتی شخصی دست به اقداماتی بزنند که حسن شهرت این شهرستان را مخصوصا در زمینه فرهنگی و هنری دچار مخاطره کند.

                                  • دوشنبه 9 آذر 1394-15:18

                                    نوشیروانی مقامی بالا تر را حائز است . نمی خواهم به کسی توهین شود اما قدری انصاف داشته باشیم . هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد !


                                  ©2013 APG.ir