تعداد بازدید: 2638

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 10 آذر 1394-11:5

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران:

آموزش و پرورش گرفتار روزمرگی شده است/گاهی تکلیفی نیرو جذب می کنیم

علی قاسمی گفت: آموزش و پرورش گرفتار روزمرگی شده است/ نگاه زیربنایی برای آموزش و پرورش، هزینه های گزاف امنیتی را کاهش خواهد داد/ گاهی باید تکلیفی نیروها را جذب کنیم که شایستگی ها را زیر سوال می برد/ چرا معلم آموزش و پرورش با معلم دانشگاه باید متفاوت دیده شود؟


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مهدی زمانی: نشستی با عنوان مجلس، آموزش و پرورش و توسعه فناوری هم زمان با برگزاری نمایشگاهی به نام راه مدرس برگزار شد.

در این نشست که با تلاش دفتر پژوهش و توسعه نماینده بابل برگزار شد، علی قاسمی -مدیر کل آموزش و پرورش مازندران- به مسائلی در پیوند با نهاد تعلیم و تربیت و قوه قانون گذاری اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش گرفتار روزمرگی شده است.

وی با اشاره به اهداف سند تحول پرسید: آیا شرایط موجود، این اهداف را تامین می کند؟

این مسئول افزود: لایحه مدیریت خدمات کشوری به این نهاد نگاه خدماتی دارد و مجلس باید این اشتباه را اصلاح کند، زیرا دستگاه تعلیم و تربیت در بیشتر کشورها حاکمیتی است و اگر برای حاکمیت ما مهم است، مسئله باید مشخص شود.

وی همچنین خطاب به حسین نیازآذری -نماینده بابل- انتظاراتش را از نهاد قانون گذاری مطرح کرد و توجه جدی مجلس را خواستار شد.

قاسمی با بیان این که  مجلس نگاه سیستمی به این نهاد داشته باشد و قوانین تسهیل بخش برای همکاری الزامی بین آموزش و پرورش و دیگر دستگاها ارائه دهد، تصریح کرد: امروزه آموزش و پرورش نیازمند منابع انسانی، مالی، تدارکاتی و فیزیکی است و منابع ما شایسته انتظارات و تحولات نیست.

این مسئول با اشاره به این که نیازمند مشارکت همگانی و قضائی و قانون گذاری هستیم، ادامه داد: چرا معلم آموزش و پرورش با معلم دانشگاه باید متفاوت دیده شود؟ این نگاه مشکل آفرین است و انگیزه ها را کاهش می دهد.

قاسمی با بیان این که نگاه ابزاری به آموزش و پرورش و قوانین موسمی چالش برانگیز است، افزود: گاهی باید تکلیفی نیروها را جذب کنیم که شایستگی ها را زیر سوال می برد و مدیران ما مجبورند این قوانین را اجرا کنند در حالی که صلاحیت حرفه ای برای ما مهم است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد: نگاه زیربنایی برای آموزش و پرورش، هزینه های گزاف امنیتی را کاهش خواهد داد.

گفتنی است در این نشست مدیران آموزشگاه ها و برخی از اعضای شورای شهر حضور داشتند.

 


  • جمعه 13 آذر 1394-0:36

    باز جای شکرش باقیست که مدیران اموزش پرورش حداقل حرف از مشکلات پرسنل خود میزنند
    ولی مدیران و مسولان سازمان فنی و حرفه ای اصلاحرفی نمیزنند

    • پنجشنبه 12 آذر 1394-13:11

      باسلام برای رهایی از روزمرگی باید خلاقیت داشت که الحمدلله مدیر کل محترم ندارند روزمرگی یعنی بی انگیزه بودن در زندگی مدیری که خلاق نباشد این روز مرگی به دقیقه مرگی تبدیل خواهد شد

      • چهارشنبه 11 آذر 1394-20:40

        دچار سیاسی بازی شدیم چرا باید بین مربیان سازمان فنی و حرفه ای ومشاغل اموزشی کشور مانند اموزش پرورش و دانشگاه تفاوت وجود دارد


        ©2013 APG.ir