تعداد بازدید: 3305

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 10 آذر 1394-15:50

در نشست فعالان محیط زیست و گردشگری بهشهر مطرح شد:

27 دی ماه روز میانکاله / این روز در تقویم ثبت می شود

نایب رییس شورای شهر بهشهر گفت: ثبت روز ملی میانکاله در تقویم ملی کشور برای نشان دادن اهمیت این تالاب بین المللی و جذب گردشگر بسیار موثر است و به زودی 27 دی ماه را روز میانکاله در تقویم ها خواهیم داشت/ با توجه به فراخوان اعلام شده جهت طراحی تمبر ویژه روز میانکاله در 27 دی ماه، تنها دو طرح تمبر میانکاله ارائه شد!


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، محمدرضا ضابط: نشستی با حضور صاحب نظران عرصه محیط زیست و گردشگری، در ساختمان شورای شهر بهشهر برگزار شد .

علیرضا کوچکی -نائب رییس شورای شهر بهشهر - در این نشست گفت: طی دوسال فعالیت شورا طرح های پیشنهادی گردشگری مطرح شد که با پیگیری ها، مواردی به نتیجه رسید و در حال حاضر روند اداری آن طی می شود .

 کوچکی با بیان این که روز ملی میانکاله، مسیر پیاده روی جنگلی و نگهداری و محافظت از عباس آباد بهشهر از طرح های پیشنهادی کمیسیون گردشگری شوراست، اظهار کرد: ثبت روز ملی میانکاله در تقویم ملی کشور برای نشان دادن اهمیت این تالاب بین المللی و جذب گردشگر بسیار موثر است که به زودی 27 دی ماه را روز میانکاله در تقویم ها خواهیم داشت .

وی افزود : تالاب میانکاله فرودگاه پرندگان مهاجر سیبری است که در دی ماه بیشترین مهاجرت این پرندگان به این تالاب صورت می گیرد و 27 دی ماه نیز روز زیست کره در تقویم ملی است که از جمله دلایل انتخاب این روز بنام میانکاله بود.

کوچکی از برنامه ریزی شورا برای فراهم آوردن امکانات جذب طبیعت گرد و گردشگر در میانکاله خبر داد و افزود: میانکاله بهشهر از بهترین پتانسیل های گردشگری استان مازندران به شمار می آید و ظرفیت زیادی برای طبیعت گردی دارد که لازم است با اولویت حفظ این زیستگاه ارزشمند، فرصت های مناسب شغلی در این منطقه ایجاد شود.

این مسئول با بیان این که برای گردشگران میانکاله، اتوبوس ویژه ای  به صورت واگن و قطار در حال طراحی است، ادامه داد: توجه به صنعت گردشگری و شناسایی ظرفیت ها در منطقه می تواند بهشهر را نسبت به دیگر شهرهای شمالی خاص کند .

وی همچنین در رابطه با طرح پیشنهادی مسیر پیاده روی جنگلی اظهار داشت: شهروندان مسیر پیاده روی جنگلی ندارند، به همین خاطر طرح مسیر پیاده روی سنگ نو از طرف شورا مطرح شد.

کوچکی تصریح کرد: از انتهای محل کوه خیل تا آبشار سنگ نو این مسیر اجرا خواهد شد که با رعایت مسائل زیست محیطی و کسب مجوزهای منابع طبیعی خواهد بود.

وی تاکید کرد: در همین راستا هماهنگی و صحبت های اولیه با مشاور طرح ژئو پارک قشم و کیش صورت پذیرفت .

 این عضو شورای شهر بهشهر در پایان بیان کرد: با توجه به فراخوان اعلام شده جهت طراحی تمبر ویژه روز میانکاله در 27 دی ماه، تنها دو طرح تمبر میانکاله ارائه شد، بنابراین شورا و شهرداری منتظر طرح های بهتر و مناسب تر با برجسته شدن نام میانکاله بهشهر هستند.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از فعالان میراث فرهنگی و محیط زیست بهشهر از جمله محمد عظیمی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.


 


  • جمعه 13 آذر 1394-21:7

    ببینیم و تعریف کنیم راستی براورد هزینه هم شده یا باز تاوان ان را درختان بیگناه جنگل سنگ نو بدهند

    • جمعه 13 آذر 1394-0:28

      بنظر شما عجیب نیست. در این جلسه نه خبری از مسوول میراث فرهنگی هست نه محیط زیست و نه منابع طبیعی. بیچاره شورا چقدر زحمتکش است.


      ©2013 APG.ir