تعداد بازدید: 6309

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 17 آذر 1394-14:48

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر:

اهتمام ویژه دولت از مزایای صندوق بیمه اجتماعی است

   مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: دولت از این صندوق حمایت ویژهمی کند/ اهتمام ویژه دولت به ویژه پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نقاط قوت صندوق است/ابزاری نداریم که روستائیان را به اجبار زیرپوشش بیمه قرار دهیم


 مازندنومه؛ سرویس کلینیک، کلثوم فلاحی: محمدرضا رستمی در نشست خبری اظهار کرد: مازندران استان ویژه در بیمه اجتماعی، کشاورزان و روستائیان است چون به اندازه حدود 6 استان جمعیت روستایی دارد.

وی با بیان اینکه حدود 14 درصد از جمعیت روستایی مازندران زیر پوشش این بیمه قرار دارند، افزود: از 460 هزار خانوار روستایی حدود 60 هزار خانوار از این بیمه برخوردار هستند.

رستمی با اشاره به اینکه در کشور 6 میلیون جمعیت مشمول و یک میلیون و 350 هزار خانوار بیمه شده داریم، گفت: پوشش مازندران نسبت به میانگین پوشش کشور کم است.

این مسئول با بیان اینکه آذربایجان شرقی، قم، مرکزی، اردبیل، کرمانشاه، همدان از استان‌های برتر در پوشش بیمه‌ای هستند و 40 درصد از جمعیت واجد شرایط آذربایجان شرقی بیمه روستایی و عشایری هستند، تصریح کرد: هرمزگان، سیستان و بلوچستان، البرز و تهران از استان‌های آخر در تعداد بیمه شدگان هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به اینکه بیمه ما اختیاری است، ادامه داد: ابزاری نداریم که روستائیان را به اجبار زیرپوشش بیمه قرار دهیم.

رستمی با بیان اینکه نبود اطلاع‌رسانی و آگاهی روستائیان و کشاورزیان از ضعف‌های صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر است، خاطرنشان کرد: از رسالت‌های اصلی ما اطلاع‌رسانی است تا گروه هدف از خدمات ما مطلع شوند و به همین دلیل ستاد راهبردی در استان تشکیل دادیم.

وی با اشاره به اینکه دولت از این صندوق حمایت ویژه دارد، اظهار کرد: اهتمام ویژه دولت به ویژه پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نقاط قوت صندوق است.

رستمی با بیان اینکه از سال 92 شهرنشینان شهرهای زیر 20هزار جمعیت هم می‌توانند زیر پوشش صندوق بیمه روستائیان و کشاورزان قرار گیرند، افزود: بیمه کشاورزان، دسترسی به بیمه را تسهیل کرده و تست‌های پزشکی مورد نیاز سایر بیمه‌ها را در این صندوق نداریم.

وی با اشاره به اینکه در حال ترمیم شبکه کارگزاران هستیم، گفت: در مازندران 200 کارگزار داریم و این رقم در کشور حدود 3500 کارگزار است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: مستمری تعدادی از روستائیان که به شهر مهاجرت کرده بودند قطع شده بود که این مستمری را برقرار کردیم.

رستمی با بیان اینکه جمعیت روستایی تا پایان برنامه پنجم باید زیر پوشش بیمه قرار می‌گرفتند اما چون این بیمه اختیاری است تاکنون انجام نشده است، تصریح کرد: سلامت و درمان در آیین‌نامه ما بوده اما اکنون بیمه سلامت اکنون به نیابت از ما این کار را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 10 و نیم میلیون دفترچه صادر شده است و ما دخالتی در این حوزه نداریم، ادامه داد: 4 صندوق تامین اجتماعی، بازنشستگی، کارکنان فولاد و صندوق اجتماعی زیر مجموعه وزارت رفاه است و ما در جایگاه نخست این صندوق‌ها قرار داریم.

رستمی با بیان اینکه صندوق ما مبتنی بر مزد و شغل است و هم سکونت، اظهار کرد: جایگاه صندوق را جمعیت بیمه شده نشان می‌دهد و یک میلیون و 350 هزار بیمه شده وضعیت مناسب ما را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بودجه دولتی امسال حدود 360 میلیارد تومان است، افزود: سال آینده با بهبود وضعیت بودجه‌ای دولت، اقدامات موثرتری در این زمینه می‌توانیم انجام دهیم.

 

*تفاهمنامه همکاری به استانداری مازندران امضا شد

مسئول صندوق بیمه اجتماعی، روستئیان، کشاورزان و عشایر مازندران در این نشست با بیان اینکه تفاهمنامه همکاری سند توسعه بیمه روستایی با استانداری مازندران امضا شد، اظهار کرد: افق روشنی برای توسعه منطقه در پیش رو خواهیم داشت.

علی قمی گفت: صدور کارت‌ها، ارتقای کارگزاری‌ها و ... را از امروز در مازندران استارت زدیم.



    ©2013 APG.ir