تعداد بازدید: 2911

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 25 آذر 1394-10:44

حسین مرعشی در بهشهر بیان کرد:

بسته شدن پرونده هسته ای ، دست آورد مهم تاریخ معاصر ایران است

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: بسته شدن پرونده هسته ای، یکی از دست آورد های مهم تاریخ معاصر ایران است/ به مجلسی نیاز داریم که هماهنگ با وضعیت جدید ایران در دنیا حرکت کند.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمدرضا ضابط: سومین همایش حزب کارگزاران در استان مازندران با حضور اصلاح طلبان شرق مازندران و سخنرانی حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران، ایوب برزگرنژاد عضو هیات علمی و از نخبگان و فعالان سیاسی شرق مازندران و اسفندیارعشوری دبیرحزب کارگزاران سازندگی مازندران در بهشهر برگزار شد .

 سخنگوی حزب کارگزاران در این همایش، در خصوص بسته شدن پرونده هسته ای ایران بیان کرد: در شورای حکام سازمان انرژی هسته ای با قطعنامه ای پرونده هسته ای ایران بسته شد که این جمله خیلی ساده اتفاق کوچکی نیست بلکه یکی از دست آورد های مهم تاریخ معاصر ایران است .

وی افزود: اهمیت بسته شدن پرونده هسته ای ایران آنجا آشکار می شود که کشورهایی که پرونده هسته ای آنان از شورای حکام سازمان انرژی هسته ای جهان به شورای سازمان ملل رفت، در ذیل آن قطعنامه هایی علیه آنان صادر شد و این کشور ها هیچ وقت نتوانستند از زیر بار سنگین پرونده خود بیرون روند که عمدتا نظام های سیاسی آنان یا متلاشی یا مانند کشور کره شمالی در تحریم بسیار سنگین و شکننده ای محاصره شد.

مرعشی گفت: ایران به لطف خداوند متعال و با هوشیاری مردم و تصمیمی که مردم در سال 92 گرفتند اولین کشوری است که به سلامتی از این مسیر عبور می کند .

وی خاطر نشان کرد: دستاورد برجام تنها حل و فصل مسائل هسته ای ایران نیست بلکه فراتر از بسته شدن پرونده هسته ای است و به رسمیت شناختن ایران توسط کشور های غربی بعد از تاخیر 38 ساله از نکات قابل اهمیت این موضوع است. 

عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: غرب به این نتیجه رسیده که تامین امنیت خاورمیانه آشوب زده تنها به دستان مقتدر و توانمند ایران امکان پذیر است، یعنی ایران به جایگاه واقعی سیاسی خود نزدیک می شود؛ بنابراین می توان از این دستاورد بسیار مهم به عنوان پسا برجام نگاه کارشناسانه جدی داشت .

وی ادامه داد: مردم باید هوشیار باشند و از این فرصت تاریخی در مسیر فردایی بهتر و حل و فصل مسائل داخلی ایران، توسعه اقتصادی، رفع مشکلات اشتغال جوانان و کنترل مرزهای دانش و رفاه شهروندان ایرانی استفاده کنند.

مرعشی تاکید کرد: در شرایط بعد از تحریم به تقویت مسیر طی شده نیاز داریم و این منوط به داشتن مجلسی است که هماهنگ با وضعیت جدید ایران در دنیا حرکت کند.



 

 

 

 



    ©2013 APG.ir