تعداد بازدید: 3611

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 6 دی 1394-1:21

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد قائم شهر:

اعتدال‌گرايي در عقلانيت ریشه دارد

دکتر علی اسماعیلی: دقیق فکر کردن و با دقت سخن گفتن، هيجاني نبودن، مزاجي نبودن، في‌البداهه نبودن، واكنشي نبودن و صرفاً با زبان مسائل را حل نكردن از مختصات اعتدال‌گرايي است.


مازندنومه، سرویس سیاسی: دکتر علی اسماعیلی - عضو هیات علمی دانشگاه- پنج شنبه گذشته ضمن ثبت نام، به طور رسمی نامزد انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه نور و محمود آباد شد. او امروز بیانیه ای صادر کرد که متن کامل آن در پی می آید:

قُل لَنْ یُصیبَنا اِلاّ ما کَتَبَ اللهُ لَنا هُوَ مَوْلنا وَ عَلَی اللهِ فَلْیَتَوَّکَّلِ الْمُؤمِنُون (سوره توبه / 51)
بگو هرگز چیزی برای ما اتفاق نمی‌افتد مگر آنچه را خدا مقدر کرده باشد، صاحب اختیار ما اوست و مؤمنان فقط بر خدا توکل می‌کنند.

با سلام و تحیّات به ارواح طیبه امام، شهدا و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری و عرض ادب و احترام به ملت شریف ایران به ویژه مردم نجیب و وفادار شهرستان نور و محمودآباد، این جانب علی اسماعیلی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر، با آگاهی از شرایط بین‌المللی، وضعیت کشور و آشنا به مشکلات و کاستی‌های زیربنایی در حوزۀ انتخابیه محمودآباد ونور، برای دهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی، ثبت نام نموده و خود را در معرض رأی و نظر شما قرار می‌دهم.

تصمیم گرفته‌ام به صورت مستقل و با اعتقاد به مکتب اعتدال که از سیرۀ پیامبر اکرم (ص) و حضرت امیرنشأت می‌گیرد، وارد انتخابات مجلس شوم.

معتقدم، اعتدال‌گرايي، ريشه در عقلانيت دارد. انسانيت و ديانت و برتري انسان در گرو عقل و قوۀ فكري او است. هيچ نعمتي بالاتر از عقل انسان نيست. اعتدال‌گرايي نتيجۀ به كارگيري گستردۀ فكر براي مديريت زندگي است.

 دقیق فکر کردن و با دقت سخن گفتن، هيجاني نبودن، مزاجي نبودن، في‌البداهه نبودن، واكنشي نبودن و صرفاً با زبان مسائل را حل نكردن از مختصات اعتدال‌گرايي است.

اعتدال‌گرايي انعكاس فكر و برنامه است و مهمترين وجه آن، تقابل با افراطي‌گري و يا راديكاليسم است. بی‌توجهی به منافع، تندروي سیاسی و سخنان توهين‌آميز و خشن، ريشه در احساس، هيجان، كينه و مزاج دارد. یک سیاستمدار حرفه‌ای و معتدل برای تأمین منافع مردم، باید از این خصلت‌های منفی عبور کرده باشد و به اخلاق اسلامی پایبند باشد.

بر این باورم، نمایندگان مجلس محمودآباد و نوردر ادوار مختلف زحمات فراوانی متقبل شده‌اند، اما توسعۀ همه جانبه و پایدار مستلزم تعامل بیشتری است، زیرا در یک تعامل همسو و هوشمندانۀ سیاسی با دولت به دور از هیاهو و جناح‌بندی‌های سیاسی و گروهی و انعکاس تقاضاها و خواست‌های مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که می‌توان منافع حداکثری مردم منطقه را در مسیر رشد و بالندگی، هموار کرد.

حوزۀ سياست، دولت و حكومت، دايرۀ مسائل واقعي است كه يك كشور و جامعه با آن‌ها سر و كار دارد. امیدوارم تا با تحول در حوزۀ سیاستمداری منطقه به دست شما و با خروج از هيجان و ورود در فكر و مدیریت علمي، دست در دست هم،مسیری نو برای آیندۀمحمودآباد ونور ترسیم کنیم.

در این راه دراز و سخت، دست یکایک مردم از همۀ گروه‌های مختلف از زنان و مردان، خانواده‌های معظم شهدا،جوانان، فرهنگیان، کارگران، کشاورزان، روحانیون، صنعتگران، دانش‌آموزان، دانشجویان، ورزشکاران، کارمندان، بازاریان، ایثارگران،هنرمندان،و تمام اقشار و صنوف را به گرمی می‌فشارم.

اکنون، با توکل بر خدا و با حضور شما مردم فهیم در انتخاباتو حرکت در مسیر عقلانیت سیاسی، مطمئنم، فصلی تازه و سرشار از امید برای منطقۀ ما،در هفتم اسفند ماه، رقم خواهد خورد. ان شاءالله.


  • سه شنبه 8 دی 1394-13:44

    با شناختی که از دکتر علی اسماعیلی دارم کمتر فردی در استان دیدم مثل ایشان بدون توجه به جایگاه اجتماعی مراجعه کننده دلسوزانه برای حل مشکلش تلاش کند.
    امیدوارم با همراهی مردم به جایگاهی که شایستگی آن را دارند برسند

    • آیدین -محمودآبادپاسخ به این دیدگاه 5 0
      يکشنبه 6 دی 1394-15:3

      با عرض ادب و احترام خدمت همه عزیزان
      بنده که افتخار شاگردی استاد عزیزم جناب دکتر اسماعیلی را در دوره کارشناسی ارشد داشته ام ایشان را فردی صادق ، امانتدار و عالم دیدم امیدوارم مردم شریف نور و محمودآباد در انتخابات هفتم اسفند به این استاد گرانقدر اطمینان نمایند مطمئنم حرف و عمل ایشان یکی است . به امید فرداهایی بهتر

      • يکشنبه 6 دی 1394-13:55

        یا علی دکتر علی

        • يکشنبه 6 دی 1394-9:25

          يعني ميشه اين سري فياض راي نياره از محمودآباد و نور ؟ آخ چه حالي بده

          • چرا چنین است ؟پاسخ به این دیدگاه 3 0
            يکشنبه 6 دی 1394-9:21

            ادب و متانت و اعتدال را همه عنوان و همه آرزو می کنند ولی هیچکدام از این آقایان مشکلات را کوچک و بزرگ ( گَت و خورد ) نمی کنند و نمی گویند بزرگترین مساله کدام است .

            • يکشنبه 6 دی 1394-13:47

              گل گفتی و صد ،فرین بر این نکته بینی و تیز هوشی ات. مشکل و مسئله را دیدن و گفتن مهمه است و به قول جلال آل احمد "خود نیمی از پاسخ و راه حل"، اما کسی این بصیرت و آگاهی را ندارد و شاید برای کسی مسئله ای جز انتخاب شدن (نامزدها) و انتخاب کردن (ما خلق الله) وجود ندارد. همین که شرکت می کنیم و رای می دهیم راضی می شویم. کافی است نگاه کنید به شیوه ثبت نام بسیاری از کاندیدها که آمده اند که آمده باشند. برای تکلیف!


            ©2013 APG.ir