تعداد بازدید: 3490

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 15 دی 1394-22:11

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در ساری مطرح کرد:

تبار تاریخی اصلاحات بالاتر و برتر از اصولگرایی است

سیدمحمد صادق خرازی در ساری گفت: تبار تاریخی اصلاحات بالاتر و برتر از اصولگرایی است/اصلاحات ماندنی و ماندگار است/ رهبری مانند امام خمینی یک مصلح اجتماعی است اما عده ای به دلیل بدسلیقگی، ایشان را به نفع خود مصادره کرده اند/ فرآیند اشتباهات ما احمدی نژاد را رقم زد که سمبل گرفتاری، مصیبت و نگون بختی ملتی شد و جبران آن نیازمند چندین هزار سال زمان است اما اصلاح طلبان دیگر اجازه نخواهند داد که چنین جرثومه هایی وارد عرصه سیاست شوند/ از عکس خاتمی می ترسند، بترسند چرا که خاتمی سطان قلب ها است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: عصر امروز دکتر سیدمحمد صادق خرازی با حضور در سالن جلسات روزنامه بشیر اظهار داشت: پیشینه اصلاح طلبی به مدینه النبی باز می گردد و به همین دلیل است که ما حاضریم برای اصلاحات خون دهیم.

وی با بیان اینکه اصلاحات قابل نفی نیست، افزود: تلاش کردند که اصلاحات در کشو دفن شود اما نشد، بسیار کوشیدند که نام اصلاح طلبی در ترادف با لیبرالیسم، سکولاریسم و انواع و اقسام واژه های غیرممدوح در کشور باشد اما نشد، چرا که اصلاحات در متن جامعه، ریشه دارد.

مشاور ارشد رئیس دولت اصلاحات تبار تاریخی اصلاحات را بالاتر و برتر از مدعیان اصولگرایی دانست و ابراز داشت: مهم ترین رسالت اسلام اصلاحات است، چرا که مداقه در احکام و سیره انبیا نشان می دهد که گام ها اصلاحی بوده است.

وی به وجود بسیاری از احکام دینی و شرعی در ادیان دیگر اشاره کرد و گفت: اسلام این احکام را به روز و آسان کرد، بنابر این تساهل و تسامح در خصوص این دستورات آن است که مردم فریضه و تادب به آداب دین را به عنوان یک باور، آرام و آسان درک کنند و نمی توان از آن برداشت دیگری داشت.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه اصلاحات ماندنی و ماندگار است، افزود: اصلاحات به شبستان بلند این سرزمین گره خورده است.

وی به مصلح اجتماعی بودن امام در جامعه اشاره کرد و گفت: رهبری هم یک مصلح اجتماعی است اما عده ای به دلیل بدسلیقگی، ایشان را به نفع خود مصادره کرده اند.

خرازی با بیان اینکه اشتباهاتی داریم و باید بپذیریم و اصلاح کنیم، افزود: فرآیند اشتباهات ما احمدی نژاد را رقم زد که سمبل گرفتاری، مصیبت و نگون بختی ملتی شد و جبران آن نیازمند چندین هزار سال زمان است اما اصلاح طلبان دیگر اجازه نخواهند داد که چنین جرثومه هایی وارد عرصه سیاست شوند.

سفیر سابق ایران در فرانسه صندوق رای و انتخابات را دو اتفاق واقعی و عینی دانست و گفت: همه باید با هم ید واحده باشیم و اگر فکر می کنیم که باید برای برادر دیگری کنار رویم، اینکار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: مطمئن باشید که اگر اینکار را نکنید ابرهای سیاه و تباهی بر این کشور سایه خواهند افکند.

خرازی با بیان اینکه کسانی که مبشر قهر پای صندوق رای هستند خیرخواه ملت نیستند دو نتیجه آن تحمل هشت ساله ملت خواهد بود، افزود: آرمان و ایمان ما مشخص است، باور های ما نیز هویدا است بنابر این باید در کنار هم و با هم برای ایران تلاش کنیم.

وی تنها راه توسعه ایران را مسیر اصلاح طلبی عنوان کرد و گفت: این راه پیشرفت از مسیر دموکراسی، مردم سالاری و آزادی میسر خواهد بود.

وی توسعه، آزادی، عدالت و امنیت را شاخصه های یک جامعه برشمرد و گفت: خطر اینجا است که فکر کنیم امنیت و آزادی مقدم بر عدالت است.

دستیار ارشد رئیس دولت اصلاحات ادامه داد: کوچکترین بی توجهی به عدالت، دلسردی از اصلاح طلبی است و اگر بدانیم که نتیجه تحقق عدالت منتج به حذف فردای ما می شود، وظیفه دینی و ملی ما است که به دنبال اصلاح طلبی برویم.

وی با اشاره به آسیب های فراوان منطقه خاورمیانه اظهار داشت: بنده هم دیپلمات و اهل مذاکرات هستم، 28 هزار مذاکره سیاسی در پرونده بنده وجود دارد اما باید بدانیم که در پیروزی مذاکرات، کسانی که قدرت فزاینده و بازدارنده ایران را تقویت کردند نقش بسزایی در این امر داشتند.

خرازی با اشاره به فعالیت سردار قاسم سلیمانی در راستای بازدارندگی سیاسی در کشور اشاره کرد و گفت: این فعالیت ها در تاریخ کشور بی سابقه است.

وی همچنین با قدردانی از تلاش ظریف و همکارانش ابراز داشت: سلام خداوند و همه صلحا بر ظریف و یارانش که کشور را از تیرگی و سیاهی نجات دادند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه نباید اجازه داد اشتباهات تاریخی در این کشور تکرار شود، افزود: این روزها، روزهای مهمی است باید با هم باشیم چرا که قرار است ایران را به عنوان یک میراث ارزشمند به وارثان آن تحویل دهیم.

وی گفت: پیام اصلاح طلبی این است که آنها امروز از یک عکس خاتمی می ترسند، بترسند چرا که خاتمی سطان قلب ها است.( تشویق حضار) همچنان که خمینی این گونه بود و رهبری نیز چنین است.

مشاور ارشد رئیس دولت اصلاحات گفت: بدسلیقگی و کج سلیقگی را نباید به پای انقلاب گذاشت، چرا که اگر درست و منطقی عمل کنیم چون صخره های صابر و مقاوم باقی خواهیم ماند.

گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام عباسعلی بهاری اردشیری -نماینده اسبق مردم ساری در مجلس- نیز خیلی کوتاه مطالبی را کرد.


  • پنجشنبه 17 دی 1394-8:36

    ایشان همیشه درمورد تاریخ وچیزهای تاریخی اطلاعات کافی دارند


    ©2013 APG.ir