تعداد بازدید: 3947

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 17 دی 1394-13:7

محمد دامادی در گفت و گوی تلگرامی بیان کرد:

رسانه های کاندیدای شکست خورده برای من فضاسازی منفی می کنند

نماینده ساری و میاندورود در مجلس گفت: جریان غیبتم در مجلس مربوط به رسانه های یک کاندیدای شکست خورده ریاست جمهوری است که در تهران و مازندران این فضا را رقم زدند و من به صورت مکتوب و حقوقی پیگیری می کنم /اگر کاری برای مردم انجام می دهیم نباید خیلی برای خودمان دست گل بفرستیم/ رئیس کمیته آب و فاضلاب مجلس هستم و بهترین طرحی که از کمیته بنده خارج شد رسیدگی به حوزه آب روستایی کشور بود.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، مطلب ارسالی کمیته رسانه نماینده ساری و میاندورود: محمد دامادی در یک گفت و گوی زنده تلگرامی، به سوال های کاربران مختلف پاسخ داد. متن پرسش و پاسخ ها در ادامه می آید.

* لطفا خودتان را بيشتر براي دوستان معرفي بفرماييد.
دامادی: عرض ادب و احترام خدمت همه عزیزان. بنده محمد دامادی هستم و به صورت شناسنامه ای در 4 تیر ماه 58 و به صورت رسمی 25 شهریور 1358 به دنیا آمدم. لیسانس خودم را در دانشگاه آزاد واحد قائمشهر و ارشد را در رشته سازه در دانشگاه صنعتی مرحوم نوشیروانی گرفتم.
 
*چه شد كه براي اولين بار تصميم به ورود به شوراي شهر گرفتيد؟ علت اين تصميم چه بود؟
دامادی: بنده در یک خانواده سیاسی به دنیا آمدم که می تواند یکی از انگیزه های بنده برای ورود به عرصه سیاست باشد. شهر خود را هم دوست داشتم و احساس می کردم جوانان این مرز و بوم پله شده و نردبان پیشرفت دیگران بودیم و هروقتی که عزیزان بالای دیوار رسیدند آن نردبان را برداشته بودند. وقتش بود که این تابو شکسته شود که جوانان می توانند در عرصه مدیرت شرکت کنند. الحمدالله به لطف مردم این اتفاق شکل گرفت و بنده به عنوان خادم مردم در شورای اسلامی شهر فعالیت خدماتی خود را آغاز کردم.

*عملكرد خود در شوراي شهر ساري را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
دامادی: عملکرد هر مسئول را مردم قضاوت می‌کنند و نمره می‌دهند و آن رای تاریخی مردم به بنده در انتخابات مجلس گذشته قوت قلبی به بنده بوده است.

* چه زماني تصميم گرفتيد وارد مجلس شويد؟ آيا قبل از حضور در شوراي شهر هدف تان مجلس بود؟
دامادی: قطعا هر کسی برای زندگی خود برنامه ریزی می کند و در آن مقطع شورای اسلامی شهر بهترین فضا برای خدمتگذاری بنده بود. زمانی که عرصه آماده شد و توان را در خود دیدم و پا به عرصع انتخابات مجلس گذاشتم که امیدوارم مردم از بنده راضی باشند.

* زماني كه وارد مجلس شديد موضع شما نسبت به دولت اقاي احمدي نژاد چگونه بود؟
دامادی: زمانی که بنده وارد مجلس شورای اسلامی شدم زمان پایانی دولت احمدی نژاد بود و با توجه به انحرافی که در دولت دیدم طرح سوالی را از دولت کردم و در آن زمان سخنگوی طرح سوال بودم.

* شما به جريان تندروي اصولگرايي قرابتي داريد يا داشتيد؟
دامادی: اعتقاد دارم همیشه تندروها به پیشرفت کشور آسیب جدی رساندند و فرقی نمی کند از کدام جناح باشد. طبیعتا تندروی به دور از دایره عقلانیت است و هیچ کسی به تندروی رضایت ندارد و خود بنده هم نیستم.

*اين روزها خبري مبني بر تعداد غيبت شما در مجلس منتشر شده. آيا اين‌ها همان مرخصي‌هاي قانوني شما است يا خير؟ لطفا توضيح دهيد.
دامادی: در عرصه انتخابات بعضی ها تصمیماتی می‌گیرند که از دایره اخلاق خارج می‌شوند. اجازه بدهید پاسخ این سوال را به صورت مکتوب از مجاری قانونی دهم. هیچوقت عادت ندارم از طریق رسانه‌ها طرح شکایت کنم. به عنوان یک همکار رسانه ها، همه را به اخلاق مداری و انتشار واقعیت‌ها دعوت می کنم. گاهی مربوط به مرخصی ها می‌شود و اگر برای هرکاری از صحن علنی خارج شوید مرخصی محسوب می‌کنند. بنده تعجب می‌کنم که این جریان مربوط به یک کاندیدای شکست خورده ریاست جمهوری است که در تهران و مازندران این فضا را رقم زدند و بازهم باتوجه به اینکه علاقه خودم را به این ها ابراز می دارم، آنها را به اخلاق مداری دعوت می کنم. این سابقه وجود داشت و قبلا هم در کامنت ها و در طول دوران نمایندگی مورد کم لطفی این عزیزان قرار گرفتم و امیدوارم فضا در جهت ارتقای سطح کیفی نمایندگان باشد و این مسئله را به فال نیک می گیرم و پاسخ رسمی را خواهم داد.

*اگر بخواهيد دو نماينده اي را كه در مجلس از لحاظ فكري به شما نزديك تر از ديگران بودند، نام ببريد از كدام یک ياد خواهيد كرد؟
دامادی: بنده به خیلی از نمایندگان مجلس ارادت دارم و نمی توانم فقط نام دو نفر را نام ببرم.

* پس دو نفري كه از نظر تفكر از شما بسيار فاصله داشتند را نام ببريد.
دامادی: کسانی که از نظر تفکر با بنده فاصله دارند بیشتر از دونفر هستند ولی همیشه از تندروها فاصله گرفتم.

* دفاعي كه از كابينه روحاني داشتيد، كدام وزرا بودند؟
دامادی: در رسانه ها از خیلی وزرا دفاع کردم اما به تعدادی از وزرا هنوز اعتقادی ندارم و در نطق خودم در مجلس از دکتر جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع کردم.

*چه شد كه علي رغم هم سو نبودن در انتخابات با روحاني، با دولت ايشان همكاري نزديكي داريد؟
دولت: در هر صورت فضای انتخابات برای همان زمان بود و تمام شده بود. همان مردمی که به ما رسمیت دادند به یک شخصی برای ریاست جمهوری رای دادند که ما سر تعظیم به انتخاب مردم فرو آوردیم و در روز تنفیذ، مقام معظم رهبری فرمودند به دولت کمک کنید. اگر از همان ابتدا با دولت غرض ورزی کنیم یعنی از دایره عقلانیت خارج شدیم. اگر هر دولتی از مسیر اصلی خود منحرف شود قطعا مقابله می کنم. نماینده شهرستان هستم و مردم از بنده انتظار دارند و در صورت مخالفت با دولت نمی توانیم به مطالبات مردم رسیدگی کنیم. حقوق حقه حوزه انتخابیه بنده ایجاب می کند با دولت همسو باشم اما اگر دولت از مسیر اصلی خود منحرف شود مطمئنا حمایت نخواهم کرد.

*نظر شما در مورد فعالیت های صورت گرفته برای تغییر چهره مردانه ی مجلس و تخصیص سهمیه 30 درصدی کرسی های مجلس به زنان چیست؟كه سران احزاب اصلاح طلب از موافقان سرسخت این مساله هستند، در صورتی که اصولگرایان یا بدون واکنش بودند یا مخالف.
دامادی: نظر هرکس برای خودش محترم است و این که سهمیه قائل شویم کار درستی نیست. هرجایی نمایندگان شایسته دارد و مردم اطمینان کنند انتخاب خواهند کرد. تفکیک های جنسیتی مانند برخوردهای منطقه ای است و اینها از نظر فضای فکری صحیح مردود است. ظرفیت حضور زنان در جامعه بسیار مطلوب است. تا چند روز قبل از ثبت نام از همسرم خواهش کردم با یکدیگر ثبت نام کنیم و حتی قرار شده بود همسرم هم در انتخابات مجلس جاری ثبت نام کند، اما در ادامه پشیمان شد و تنها به همراهی بنده در ثبت نام بسنده کردند و امیدوارم روزی در کنار یکدیگر به جامعه خدمت کنیم.

*پيام شما از اينكه به همراه همسرتان براي ثبت نام به ساختمان فرمانداري تشريف برديد چه بود؟ تحصيلات ايشان را هم بفرماييد
دامادی: همسرم دندان پزشک است. همان طور که گفتم قصد بر این بود که بنده و همسرم در انتخابات ثبت نام کنیم که در ادامه منصرف شدیم. رضایت قلبی همسرم برای بنده بسیار مهم بود که در زمان پدرم همین گونه فضا را دیدم. همسرم در دوران جوانی به خاطر شغل بنده در شرایط سختی به‌سر می برد که رضایت او مهم است. در نگاه من احترام به خانواده و حقوق مساوی خانواده بسیار مهم و خانواده یک اصل اساسی است.

*فعالان حقوق زنان معتقدند طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، مصوبه ی آبان ماه مجلس شورای اسلامی،  اندک فرصت اشتغال را نیز از زنان و به ویژه دختران مجرد سلب می کند. نظر شما در مورد این طرح به ویژه در مورد اولویت های استخدامی ذکر شده در ماده نهم آن و نیز مرخصی های زنان و کاهش ساعات کاری آنان ( که باعت کاهش تمایل کارفرما به استخدام زنان می شود) در ماده 27 این طرح چیست؟
دامادی: خیلی از طرح هایی که به مجلس آمده بدنه کارشناسی مناسبی ندارد و باید نهادهای مرتبط درگیر این مسئله شوند. فرصت تولید قانون در هفته ای سه روز از نظر بنده خسارت ایجاد می کند. نگاه طراح برای طرح حمایت از زنان نگاه مثبت بود اما در نگارش دچار مشکل شد. حرف هایی در مجلس شورای اسلامی زدم نه مثل حرفهایی که تنها در زمان انتخابات زده شد. یکی از مشکلات کشور تصمیمات خلق‌الساعه است که در گذشته از سوی مسئولان بسیار دیدیم.

*جناب اقاي دامادي؛ در بحث ساختمان پزشكي طوبي آيا كمكي از جانب شما و اقاي شجاعي شد؟ اين كمك و همكاري در چه سطحي بود؟
دامادی: وضعیت ساختمان طوبی را طی بازدید در آن مقطع زمانی دیدم و در مجلس شورای اسلامی نطقی را قرائت کردم که وزیر از این مرکز بازدید کرد. ظرفیت مرکز استان بیش از یک مرکز است و امروز بیمارستان مهر خریداری شد و در حال فعالیت است.

* آيا اقدامي براي خصوصي سازي كارخانه دخانيات از سوي شما در مجلس انجام گرفته؟
دامادی: بحث خصوصی سازی سالها در کشور اتفاق افتاده. قانون خوب اجرای موفق را دربردارد و بنده در بحث کارخانه دخانیات، با اجرای قانون گریزی مخالف هستم. در دولت گذشته مکانیزم صحیح انتقال وجود نداشت..

*عملكرد شهردار ساري را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
دامادی: بنده همیشه اعتقاد دارم جوانان نقطه عطف جدیدی در عرصه مدیریت کشور هستند و هرجا به این نسل اعتماد کردیم پاسخ مثبتی گرفتیم و ایشان با شورای جوان‌شده شهرمان و درایت آیت الله طبرسی در عرصه خدمتگذاری موفق عمل کردند و نظرم به ایشان مثبت است.

* نظرتون در مود طرح جامع  شهرسازي چيست؟
دامادی: طرح جامع شهر ساری حدود 20 سال متوقف مانده بود. شهردار ساری و عضو شورای شهر یک شب در منزل بنده در تهران حضور یافتند و صبح با یکدیگر به وزارت راه رفتیم و با پیگیری های بعد از آن جلسه توانستیم این طرح را تصویب کنیم و یک گام دیگر به کلانشهر شدن نزدیک شدیم.

*آيا خدمت را منت مي دانيد؟ نصب بنر براي پيگيري امور مردم را آيا حركتي پوپوليستي مي دانيد؟
دامادی: هرکاری به صورت معمولش خوب و نوعی اطلاع رسانی است. یکی از این راه ها نصب بنر و فضای مجازی است و باید باور داشته باشیم که اگر بیش از حد این اتفاق صورت گیرد، قدری از حالت واقع گرایی خارج می شود. بنده فکر می کنم اگر کاری برای مردم انجام می دهیم نباید خیلی برای خودمان دست گل بفرستیم.

* بیشترین بودجه ای که در مجلس گرفتید درباره کدام طرح بوده است ؟
دامادی: بنده رئیس کمیته آب و فاضلاب مجلس هستم و بهترین طرحی که از کمیته بنده خارج شد رسیدگی به حوزه آب روستایی کشور بود. حدود 6 هزار روستای کشور مشکل آب آشامیدنی دارد و از صندوق توسعه ملی مبلغ 500 میلیون دلار به این حوزه اختصاص داده شد. امیدواریم در سال جاری شاهد سونامی عمرانی در حوزه بهبود وضعیت آب آشامیدنی روستایی باشیم و این طرح یکی از بهترین طرح های بنده بود.

*چه كاري در اين دوره از مجلس براي مردم انجام نداديد كه اميدواريد در دوره ي بعد انجام بدهيد؟ مشكلات جوانان را چگونه تدبير كرديد؟
دامادی: احیای سازمان ملی جوانان بدر تحقق این مسیر می تواند کمک کند. دلم می خواهد روزی ریل آهن شهرستان ساری را به زیر بکشیم و از پل تجن تا دریا را به بزرگترین مرکز تفریحی کشور تبدیل کنیم. رودخانه تجن یکی از پتانسیل های جدی و فراموش شده شهرستان ساری و استان مازندران است. آوردن هواپیمای باری به استان یکی دیگر از آرزوهای بنده است که می تواند به رونق اقتصادی استان کمک کند.

* نظرتان را درباره این عکس بگویید.(عکس یک کودک دست فروش)
دامادی: ای کاش امثال خاوری نبودند



*وارد سوالات تك كلمه اي مي شويم؛ لطفا نظرتان را در يك كلمه بفرماييد.

امام خميني (ره) : اسطوره تاریخ

آيت الله سيد علي خامنه اي: اقتدار امروز

حسن روحاني: تدبیر و امید

محمود احمدي نژاد: رئیس جمهوری گذشته

سيد محمد خاتمي: رئیس جمهور قبل از احمدی نژاد

دكل نفت: فکر کنم توی جیب جا شد.

دودانگه: یکی از قطعات گمشده بهشت مازندران

سيد رمضان شجاعي: همکار خوبم که اگر گاهی نبینم اش، دلم برایش تنگ می شود

عزت الله دامادي: عزت الله دامادی را نمی شود در یک کلمه خلاصه کرد و بنده هرچه دارم از عزت او است.

تك راي يا دو راي؟: بنده در بهترین وضعیت می توانم یک نماینده شوم نه دو نماینده

*منظور پيشنهادتان به مردم است.
دامادی: خیلی کوچکتر از آن هستم که به مردم پیشنهاد یا نظری دهم. یک نماینده در بالاترین رای می تواند یک نماینده خوب باشد.

* ما هر شب كاريكاتور كانديداها را در گروه با اجازه آنها ارسال مي كنيم. آيا اجازه ي نشر مي دهيد؟
دامادی: حتما استقبال می کنم. یک کار ارزشمند هنری است و لذت هم خواهم برد.
(پخش کاریکاتور دامادی که دو کپسول گاز در دستان خود دارد و به سمت دودانگه حمل می کند.)


  • جمعه 18 دی 1394-22:22

    به امید اعتماد دوباره به کاندیدای نسل جوان.انصافا دامادی جوان پیگیر و فعال بوده.هر چند بعضی دوستان انتقاداتی بجا در خصوص بعضی دستگاهها ذکر شده دارن .مطمعنا نمایندگان و مسولین استان لحاظ و اصلاح خواهند کرد.انشاله حماسه ی 7 اسفند محقق خواهد شد..

    • جمعه 18 دی 1394-20:21

      شرکت اب و فاضلاب شهری تبدیل به ویرانه ای شده که از رسالت خودش دور شده..اقای ربیع فلاح کجایی؟؟؟فقط اسم استاندار رو یدک میکشی و خوشحالی؟با عملکرد شماها و بی تدبیری شما تیم مدیریت استان ضعیف ترینها رو تشکیل دادند..به فکر خود نباشید به دولت تدبیر و رییس جمهور محبوب فکر کنید...

      • پنجشنبه 17 دی 1394-17:22

        برادر خوبم و نماینده عزیز شهرم..رییس کمیته اب و فاضلاب مجلس هستید؟؟جرا فکری به حال بی تدبیری مدیرعامل ابفای شهری مازندران نمیکنی..کدام طرح در این دو سال مدیریت این اقا اجرایی شده؟همه ی شهرها درگیر بحران اب شده اند..بخدا خجالت میکشیم .چون رای به دولت تدبیر دادیم ولی از بی تدبیری این مدیر سرافکنده شدیم..اقای صادقی لطفا سانسور نکن باید مسولین در جریان باشن.ایا وقت ارزیابی عملکرد نرسیده؟ایا زمان این نرسیده که جلوی ضرر رو بگیرین..با اصلاح امور به رییس جمهور محترم در جهت پیشبرد اهدافش یاری رسانید.

        • پنجشنبه 17 دی 1394-16:23

          بهتره به استراحت هم کمی فکر کنید!!!ساری را بحال خود رها کنید


          ©2013 APG.ir