تعداد بازدید: 5534

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 4 بهمن 1394-7:24

مدیر جدید راهداری مازندران:

اعتبارات ما پاسخگوی خط کشی راه ها هم نیست

عباسعلی نجفی گفت: بیش از 10 هزار کیلومتر راه در استان مازندران وجود دارد که برای نگهداری این راه ها به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. در صورتی که اعتبار فعلی ما در حال حاضر شاید در نهایت به حدود 40 درصد این مبلغ برسد. اعتباراتی که ما می گیریم حتی برای خط کشی راه های ما نیز جوابگو نیست.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، احسان شریعت: مهندس عباسعلی نجفی به پیشنهاد مدیرکل راه و شهر سازی و طی حکمی از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی، به مدیریت راهداری مازندران منصوب شد.

مدیریت جدید راهداری مازندران که سابقه همین پست را در ابتدای دولت تدبیر و امید در مازندران در کارنامه خود دارد، پیش تر معاون راه روستایی استان هرمزگان، رییس اداره برنامه و بودجه اداره کل راه هرمزگان و رییس اداره مدیریت بحران اداره کل راه استان هرمزگان بود.

او که اصالتا" سوادکوهی است، در گفتگو با ما گفت: شرایط کار در استان هرمزگان و استان مازندران تفاوت های زیادی داشته و قابل مقایسه نیست. کار راهداری در استانی همچون مازندران با استان های دیگر تفاوت زیادی دارد و دشوارتر است.

نجفی ادامه داد: مازندران سه محور مواصلاتی بسبار مهم تهران- شمال را دارد و تقریباً در تمامی روزهای سال پذیرای گردشگران است. به ویژه در ایام تعطیلات حجم زیادی از گردشگران وارد مازندران می شوند که این بار زیادی را بر جاده ها وارد می سازد.

وی افزود: با توجه به تمامی تلاش هایی که برای توسعه راه های مازندران صورت می پذیرد، راه های مازندران جوابگوی این حجم عظیم گردشگر و مسافر نیست. علاوه بر این سه محور مهم، اگر سه محور دیگر نیز داشته باشیم باز هم از لحاظ استاندارد جوابگو نیست.

این مسئول با بیان این که مردم مشاهده می کنند که در ایام تعطیلات مسیری که از تهران تا شمال حداکثر چهار ساعت به طول می انجامد همین فاصله گاه چند برابر طول می کشد، تصریح کرد: باید این را نیز عنوان کرد که همیشه نمی توان از جاده ها انتظار جابجایی و انتقال مسافر و کالا را داشت. در تمام نقاط جهان وظیفه حمل و نقل به بخش های مختلف جاده ای، ریلی، هوایی و ... تقسیم می شود.

وی گفت: به نظر می رسد اگر در مازندران توجه بیشتری به حمل و نقل عمومی و کاهش خودروهای تک سرنشین و همچنین مسیرهای ریلی شود می توان از حجم بار مضاعفی که بر دوش جاده ها قرار می گیرد کم کرد.

نجفی در پاسخ به این پرسش که مهم ترین چالش های حوزه راهداری چیست؟ گفت: مهم ترین چالش حوزه راهداری کمبود بودجه است. بر اساس استانداردهای جهانی 3 تا 6 درصد هزینه احداث هر راهی باید به صورت سالیانه هزینه در راهداری هزینه شود. در مورد استان مازندران شرایط به گونه ای است که باید حد بالا یعنی 6 درصد برای نگهداری راه ها هزینه شود.

وی افزود: بیش از 10 هزار کیلومتر راه در استان مازندران وجود دارد که برای نگهداری این راه ها حداقل به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. در صورتی که اعتبار فعلی ما در حال حاضر شاید در نهایت به حدود 40 درصد این مبلغ برسد. اعتباراتی که ما می گیریم حتی برای خط کشی راه های ما نیز جوابگو نیست.

مدیر جدید راهداری مازندران در پایان اظهار داشت: بزرگ ترین آرزوی ما این است که حوادث جاده ای کم شده و تعداد فوت شدگان تصادفات جاده ای کاهش یابد. تمام تلاش ما نیز در راهداری مازندران این است که بتوانیم حافظ جان مردم بوده و آرامش رانندگی را برای افراد به ارمغان آوریم.


  • سه شنبه 6 بهمن 1394-21:11

    در فصل پیش بینی اعتبارات برای طرحهای پیش رو اکثر مسئولان در خواب ناز تشریف دارند !!!!

    • يکشنبه 4 بهمن 1394-10:56

      درود بر مهندس نجفی که به حق از نخبه ترین مدیران اجرایی مازندران است

      • مازني از تهرانپاسخ به این دیدگاه 2 0
        يکشنبه 4 بهمن 1394-7:55

        مهندس نجفي نسل مديران صادق باقيمانده در راه و شهرسازي كه با جان و دل كار ميكند و كار را فداي سياست بازي نميكند


        ©2013 APG.ir