تعداد بازدید: 7126

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 20 بهمن 1394-10:59

ملت ایران شایسته برترین هاست

در شرایطی که حتی در یک منزل و زیر یک سقف شاهد عقاید و سلایق گوناگون هستیم، باید پذیرفت که همه جناح‌ها و سلیقه‌ها باید حدود ٨٠‌ میلیون جمعیت کشور را نمایندگی‌کنند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد تیموری: نحوه حضور مردم و رویکرد آنان به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که برای نخستین بار به طور همزمان در هفتم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود، با توجه به شرایط داخلی و بین المللی در حقیقت عرصه ای برای قدرت نمایی مردم ایران است.

جشن های پیروزی انقلاب در سی و هفتمین سالگرد خود در حالی جریان دارد که سال انتخاب ترکیب مجلس دهم شورای اسلامی است و جشن های امسال از زاویه تجلی اتحاد و حضور در صحنه ملت ایران، نمایانگر پیامی روشن برای جهانیان است.

بعد از به فرجام رسیدن برجام، چشم جهانیان به مردم ایران در راهپیمایی بیست و دو بهمن و انتخابات اسفندماه کشور اسلامی است. در این مقطع جشن پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن و انتخابات 7 اسفند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تنوع آرای تکثر سیاسی و برخورداری از جناح‌های سیاسی متنوع در مجلس از ویژگی‌های مثبت نظام‌های مردم‌سالار است. در شرایطی که کشورهای جهان به طور بی‌سابقه‌ای از شرایط جدید کشور در دوره پسابرجام استقبال کرده‌اند و شاهد حضور و رقابت کشورهای جهان در ایران هستیم، باید از اقداماتی که درباره مجلس و انتخابات آن به‌عنوان یکی از ارکان اصلی کشور شائبه ایجاد می‌کند، پرهیز کرد.

تردید نداشته باشیم کشورهای جهان و سرمایه‌گذاران خارجی با رصد تحولات داخل کشور تصمیم می‌گیرند و عمل می‌کنند. کشور ما پس از دوره پرهزینه هشت سال دولت گذشته، نیازمند برون‌رفت از آن دوران است. اتفاقی که انتخابات ٩٢ آن را رقم زد و دستاوردهای آن نیز به‌سرعت به منصه ظهور رسید.

مجلس نماد و خانه ملت و جای جلوس نخبگان ملت است. در شرایطی که حتی در یک منزل و زیر یک سقف شاهد عقاید و سلایق گوناگون هستیم، باید پذیرفت که همه جناح‌ها و سلیقه‌ها باید حدود ٨٠‌ میلیون جمعیت کشور را نمایندگی‌کنند.

با این رویکرد، باید سالگرد سی و هفتمین بهار انقلاب را به فال نیک گرفت و توفیق روز افزون تدبیر را آرزو داشت، چراکه ملت ایران شایسته برترین هاست و دشواری های سنگینی را پشت سر گذاشته است.

در این فضا، دولت تدبیر و امید که برآمده از اعتدالگرایان همه جناح ها است، مصمم به پیشبرد اهداف چشم انداز توسعه بیست ساله برای نیل به مقام اولی ایران در منطقه و ایفای نقش یک قدرت منطقه ای است که تردیدی نیست پشتوانه های مستحکمی در داخل را می طلبد؛ پشتوانه هایی از جنس منطق صحیح اقتصادی که در رشد اقتصادی، کاهش رکود، افزایش درآمد سرانه ملی و کاهش تورم و بیکاری متجلی می شود.

پیشرفت در عرصه های تولید و تجارت، تسلط بر جذب سرمایه های خارجی، کشف و پرورش استعدادهای نوظهور ملی، بهره گیری از توان فعال نیروی انسانی تحصیل کرده، تزریق امید به لایه های مختلف اجتماعی، آماده سازی فضای کسب و کار به شیوه ای بهینه، رونق هر سه حوزه تولید و توزیع و خدمات، آمایش دقیق منطقه ای و اختصاص متناسب بودجه و امکانات به مناطق مختلف کشور، تقویت بنیه های فرهنگی و سنتی ایران، توسعه گردشگری داخلی و خارجی، بهبود شرایط اجتماعی در ابعاد مختلف و دیپلماسی پویا و فعال؛ برآورده شدن همه این اهداف نیازمند مجلسی کارامد و توانمند است که از پشتوانه کارشناسی لازم برخوردار باشد.

مطمئن هستیم که در 22 بهمن ماه شاهد خلق حماسه با حضور پرشکوه مردم خواهیم بود و این راهپیمایی مقدمه ای برای خلق حماسه ای دیگر در آزمون مهم انتخابات هفتم اسفند ماه خواهد بود.



    ©2013 APG.ir