تعداد بازدید: 2870

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 4 اسفند 1394-18:11

نشست خبری شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران برگزار شد

ستاری: عقلانیت حکم می‌کند به لیست تمکین کنیم/ برخی را شکار کرده و در لیست قرار دادیم

در نشست خبری شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران مطرح شد: این هنر است که کاندیدایی را از آن سمت، شکار کنیم/ دامادی و چند نفر دیگر از نمایندگان، فقط یک نماینده نبودند بلکه افرادی تاثیرگذار بودند/ عقلانیت حکم می‌کند به لیست تمکین کنیم/ به جای اینکه نمایندگان، دلواپس بی‌منطق باشند، دلواپس رفاه و معیشت مردم باشند/ کسانی را به مجلس بفرستیم که حامی دولت باشند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: عصر امروز نشست خبری شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران با حضور برخی از نامزدهای مورد حمایت این شورا و رییس  و نایب رییس این شورا برگزار شد.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران در این نشست اظهار کرد: احزاب در دولت‌های نهم و دهم مجالی برای کار نداشتند و امیدواریم در سال‌های آینده، حضور پر بار احزاب را در ساماندهی مسائل سیاسی استان شاهد باشیم.

رضا ستاری با بیان اینکه در جهان مدرن امروز، زمان استفاده مالکانه از واژه مردم، تمام شده و از گروه‌های اجتماعی سخن می‌گوییم و احزاب هستند که باید وارد میدان شوند، افزود: در جامعه‌ای که حزب وجود داشته باشد ساز و کار فعالیت‌ها شفاف است.

وی با اشاره به اینکه در راهبرد کلی اصلاح‌طلبی در زمان حال، مهم‌ترین اصل فعالیت سیاسی، موقعیت‌شناسی است، گفت: در موقعیت امروزی، دو راهبرد مورد توجه اصلاح‌طلبان است. مانع از تخریب امید برآمده از سال 92 شویم  و خواسته‌های مردم در حد معقول بیان شود.

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه آرمان‌گرایان بی‌کنش می‌خواهند این امید را از بین ببرند، تصریح کرد: گروه دیگر، مخالفانی هستند که مطامع آنها تامین نمی‌شود و می‌خواهند دولت را زمین‌گیر کنند تا عمر دولت روحانی، چهار ساله باشد.

ستاری با اشاره به اینکه زیاده‌خواهی‌هایی که با شعار تند، پدید آید یا منحرف می‌شود و یا به افراط می‌انجامد، ادامه داد: این مسائل به جامعه آسیب می‌زند، در حالی که اصلاح‌طلبی یک روند مدنی است.

وی با بیان اینکه از قبل می‌دانستیم ممکن است چه وضعیتی به وجود آید، خاطرنشان کرد: 9 ماه قبل از آغاز رقابت‌های انتخاباتی، شورای اصلاح‌طلبان کشور به ما ماموریت داد تا در نشست‌های خود، نامزدهای بالقوه را بسنجیم، گفت و گو داشته باشیم و خواسته‌ها را به آنها بیان کنیم تا وقتی از صافی شورای نگهبان گذشتند، دست پری داشته باشیم.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران با اشاره به اینکه بسیاری از نامزدهای شاخص اصلاح‌طلب نتوانستند تایید صلاحیت شوند و امکان رقابت برای آنها فراهم نشد، اظهار کرد: شاید گاهی لازم باشد به جای گزینه مطلوب به گزینه مقدور برسیم. اگر بخواهیم در بازی سیاست، آچمز شویم نشان از بی‌عملی ماست.

این فعال سیاسی با بیان اینکه راهبردی را که در کشور تعیین شد دنبال کردیم و لیست‌هایی منتشر شد، افزود: سیاست بر این بود کسانی وارد لیست شوند که به منافع ما نزدیک هستند وهمچنین امکان رای‌آوری داشته باشند. این دو راهبرد، هیچ یک بر همدیگر تقدم و تاخر ندارند.

ستاری با اشاره به اینکه برخی در لیست قرار گرفتند که شاید گذشته اصلاح‌طلبی ندارند، گفت: ما هم هیچ ادعایی نداریم که آنها اصلاح‌طلب هستند، اما مورد حمایت ما قرار دارند. برخی را شکار کردیم. این هنر است که کاندیدایی را از آن سمت، شکار کنیم.

وی استدلال کرد: در مورد کسانی که در حال حاضر نماینده و در لیست هستند نگاه بر این بود که چه اندازه با منافع ملی و دولت همراهی داشتند و اینکه چه اندازه خواسته‌های حداقلی دولت را توجه کرده و در برجام، خودی نشان داده‌اند.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران با اشاره به اینکه این اختیار به شورای استان داده شد تا بدون درنظر گرفتن اختلافات بومی و محلی، افرادی را درنظر بگیرند که مانع از رفتن تندروها به مجلس شوند، ادامه داد: در دوران آواربرداری هستیم. در دوره‌ای آواری بر مملکت وارد شد و باید کمک کنیم تا مملکت به حالت عادی بیاید.

این فعال سیاسی با بیان اینکه رئیس‌جمهوری بیان کرد کلید دارد اما نگفت که شاه کلید دارد، خاطرنشان کرد: قرار نیست با این کلید، همه قفل‌ها باز شود، بعضی قفل‌ها زنگ زده‌اند.

ستاری با اشاره به اینکه عقلانیت سیاسی می‌گوید که قدم به قدم باید جلو رویم، اظهار کرد: آرمان‌گرایی مثل فرد تشنه‌ای است که در کویر گم می‌شود. کنشگر سیاسی باید این مسائل را درنظر داشته باشد.

* دامادی و چند نفر دیگر از نمایندگان، فقط یک نماینده نبودند

در ادامه این نشست نائب رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران هم در سخنانی گفت: حزب، حلقه ارتباط بین مردم و دولت است و در دو حوزه می‌تواند به مردم کمک کند.

علی دوستدار با اشاره به اینکه احزاب می‌توانند پیگیر مطالبات مردم باشند، اظهار کرد: تجربه سال 92 دستاوردهای خوبی برای کشور داشت و در حوزه‌های مختلف، به نتایج مطلوب رسیدیم و برای ادامه این مسیر، نیازمند مجلسی منسجم هستیم.

وی با بیان اینکه دامادی و چند نفر دیگر از نمایندگان، فقط یک نماینده نبودند بلکه افراد تاثیرگذاری بودند، افزود: این افراد، دفاع موثری در رای اعتماد به کابینه روحانی داشتند. مقابل خواست ملت قرار نگرفتند و این شاخص ما در انتخاب این افراد بود.

*عقلانیت حکم می‌کند به لیست تمکین کنیم

در بخش دیگری از این نشست، حاضران، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

رضا ستاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در تهیه لیست اصلاح‌طلبان ساری، عجله نکرده‌اند، چون کوروش یوسفی به عنوان یک اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شده و افراد دیگری در لیست ساری قرار دارند، گفت: آن زمان که در ساری لیست را بستیم، کوروش یوسفی تایید صلاحیت نشده بود و در مورد دیگر شهرها هم این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه گزینه‌هایی به عنوان اصلاح‌طلب از آنها یاد می‌شد و بررسی کردیم میزان رای‌آوری آنها چقدر است، اظهار کرد: به این نتیجه رسیدیم که به جای نفع اندک، کسی به مجلس برود که تندرو نیست. با وضعیتی که شورای نگهبان برای ما رقم زد نمی‌توانستیم بیشتر از این صبر کنیم. شاید فردا هم کسانی از اصلاح‌طلبان تایید شوند و ما نمی‌توانیم منتظر این زمان باشیم.

خبرنگار دیگری درباره اختلاف دو منتخب لیست اصلاح طلبان و اظهارات یوسف نژاد علیه دامادی سوال کرد که ستاری در پاسخ نامزدهای حاضر در لیست اصلاح طلبان استان را به آرامش و همدلی دعوت کرد و گفت: ابن موضوع مربوط به شخص آنهاست و به جبهه ما ارتباطی ندارد و امیدواریم با تعقل و زمان سنجی موضوع را حل و فصل کنند.

این فعال سیاسی ادامه داد: اگر بین برخی نامزدها اختلاف وجود دارد خودشان باید تدبیر کرده و این اختلاف را رفع کنند، اگر از هم حمایت نمی‌کنند حداقل از تخریب دست بکشند، چون اگر به این گفتمان اعتقاد دارند در سطح کلان کشور عنوان شده که به لیست رای دهیم.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران با بیان اینکه عده‌ای در تلاش هستند روحانی در سال 96 به عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب نشود، تصریح کرد: اگرچه روحانی گفتمان ما را تا حدی پوشش می‌دهد، گزینه اصلاح‌طلبان نبود اما از همه کسانی که به گزینه اصلاح‌طلبی اعتقاد دارند می‌خواهیم همکاری کنند.

وی در پاسخ به پرسش مازندنومه درباره لزوم انصراف کوروش یوسفی به نفع لیست اصلاح طلبان در ساری ابراز داشت: با شخص خاصی کار نداریم، شاید نخواهند حرف ما را گوش کنند اما عقلانیت حکم می‌کند به لیست تمکین کنیم.

ستاری خاطرنشان کرد: به عنوان فعال و عنصر سیاسی برای رسیدن به خواسته‌های حداقلی باید به این اجماع تن دهیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا در دانشگاه به تشکل‌های دانشجویی اجازه فعالیت داده نمی‌شود و احزاب در فعالیت این تشکل‌ها چه نقشی دارند، اظهار کرد: دانشگاه نهاد دولتی است و حزب نهادی مردمی. تشکل‌های دانشجویی برای فعالیت از قوانینی برخوردار هستند و اگر به آنها اجازه فعالیت داده نمی‌شود باید از مرجع بالاتری وارد شوند.

*مجلس آینده از آن کسانی است که همسو و همگرا با دولت هستند

دیگر مهمان این نشست احمد میری قلعه‌سری، کاندیدای منتخب اصلاح‌طلبان مازندران در حوزه انتخابیه نکا، بهشهر و گلوگاه بود.

میری در این نشست با اشاره به اینکه با توجه به پیشینه‌ام، فردی پروژه‌ای هستم، افزود: منطقه ما برای برون‌رفت از وضعیت موجود، نیازمند کارهای عمرانی است.

وی با بیان اینکه مجلس آینده از آن کسانی است که همسو و همگرا با دولت بوده و در جهت قوانینی حرکت کنند که کمک کار دولت باشد، گفت: اعتقاد دارم مجلس آینده از آن این تفکر است.

میری در پاسخ به این سوال که بیشترین آرا را بین کدام قشر دارید، اظهار کرد: رای من در اقشار مختلف مردم است و تنها نامزدی هستم که برای نخستین بار وارد عرصه سیاست شده‌ام.

منتخب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران از حوزه انتخابیه شرق استان با اشاره به اینکه در معرفی و حمایت نامزدهای اصلاح‌طلب، تاخیر داشتیم، تصریح کرد: دوستانی که تایید صلاحیت دریافت نکردند و یا انصراف دادند اگر نخواهند از دیگر نامزدهای لیست حمایت کنند، غفلت صورت می‌گیرد.

میری با بیان اینکه روحانی قول داد که کلیدی برای باز کردن قفل‌ها دارد، ادامه داد: در بعضی قفل‌ها از آن سمت هم کلیدی گذاشته بودند تا نتوانیم با کلید روحانی، آن قفل را باز کنیم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم مجلس خوب و مردمی تشکیل شود، خاطرنشان کرد: تاکنون مجلس با دولت همسو نبوده است.

*مقداد را رقیب خودم نمی‌دانم

ابراهیم(رضوان) هاشم‌ورزی نامزد منتخب اصلاح‌طلبان مازندران از حوزه انتخابیه فریدونکنار و بابلسر هم دیگر مهمان این نشست بود.

وی در پاسخ به این سوال مازندنومه مبنی بر اینکه به عنوان یک رقیب، چه تدبیری برای کنار گذاشتن مقداد نجف‌نژاد دارید، اظهار کرد: اعتقاد دارم با فراگیر شدن چتر اصلاح‌طلبی به جای تندروی، روزگار خوش از راه برسد.

وی با بیان اینکه مقداد را رقیب خودم نمی‌دانم، افزود: برای او احترام قائل هستم اما چون در دوره‌های مختلف در مجلس بود و دیکته ننوشته غلط ندارد و هر عملکردی که داشته باشیم در مسند قضاوت  مردم قرار می‌گیریم. با وجود فضاهای پیش آمده، تحلیل بر این است که مقداد با ریزش آرا مواجه است.

هاشم‌ورزی با اشاره به اینکه امروز نامزدها با بلوغ سیاسی رسیده‌اند و می‌دانند تخریب، مسیر حرکت بر روی قله‌های سربلندی نیست، گفت: در حالی که دشمن فکر می‌کرد می‌تواند به ما ضربه بزند اما ما امیدواریم و مسیر را ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه قطاری می‌تواند به مقصد برسد که واگن‌های متعدد داشته و سلایق مختلف را در این واگن‌ها جای دهد، تصریح کرد: بعضی دوستان، واگن‌ها را شخصی می‌کردند و ما امیدواریم گام دوم خرداد 92 در هفت اسفند 94 برداشته شود.

نامزد انتخابات حوزه انتخابیه فریدونکنار و بابلسر با اشاره به اینکه به آرای خاموش، امید دارم، ادامه داد: آرای خاموش برای من که فرزند انقلاب هستم انرژی بخش است چون مردم دوستدارند افراد بزرگ به مجلس بروند و مجلس جای بزرگ‎زاده‌هاست نه ...

هاشم‌ورزی با بیان اینکه در ردیف‌های بالای اصلاح‌طلبی، رسانه وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر رسانه دوشادوش نمایندگان مجلس پیش رود، به مجلس مطلوب دست پیدا می‌کنیم. مجلسی که در راس امور نباشد نمایندگانی دارد که فکرشان آسفالت است و ... و سطح مجلس را پایین آورده و از سطح کلان، دور می‌مانند.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات، دست رد بر سینه افراطی‌گری است، اظهار کرد: به جای اینکه نمایندگان، دلواپس بی‌منطق باشند، دلواپس رفاه و معیشت مردم باشند. باید مراقب باشیم شرمنده مردم نشویم.

* به قواعد بازی، گردن نهیم

ستاری در بخش دیگری از این نشست درباره ابهام اصلاح‌طلب نبودن برخی افراد لیست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران، گفت: چگونه علی لاریجانی می‌تواند در لیست اصلاح‌طلبان قرار گیرد. مگر او اصلاح‌طلب است یا اینکه میثاق‌نامه را امضا کرده است.

وی ادامه داد: وقتی کار تشکیلاتی انجام می‌دهیم باید بپذیریم و به قواعد بازی، گردن نهیم و انتظار داریم از لیست حمایت شود.

این فعال سیاسی تاکید کرد: ما هیچ وقت نگفتیم لیست ما همه اصلاح طلب هستند، بلکه از این افراد حمایت می کنیم.

* کسانی را به مجلس بفرستیم که حامی دولت باشند

دبیر خانه کارگر مازندران هم در این نشست  با اشاره به اینکه احزاب، دولت در سایه هستند، اظهار کرد: احزاب می‌توانند تقویت کننده دولت و نظام باشند و به گونه‌ای عمل کند که جامعه را از قوم‌گرایی و مدرک‌گرایی و ... به سمت برنامه و کار سوق دهد.

نصرالله دریابیگی با بیان اینکه حضرت امام، اصلاح‌طلب و فردی حزبی بودند، افزود: بر این مسئله امید داریم افرادی به مجلس بروند که اصلاحات واقعی به وجود آورند و مملکت را از رکود و تورم خارج کنند. کسانی را به مجلس بفرستیم که حامی دولت باشند.

*مشکل عمده، بزرگ بودن خود دولت است

در این نشست نماینده هادی حسینی -نامزد اصلاح طلبان در قائم شهر- هم در سخنانی اظهار کرد: در بدترین شرایط اقتصادی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم.

میرسعیدی با بیان اینکه دولت گذشته نفت را بشکه‌ای 140 دلار می‌فروخت و روزانه 2.5 میلیون بشکه صادرات نفت با ارزآوری 320 میلیون دلار داشتیم، افزود: اکنون قیمت نفت به بشکه‌ای 40 دلار کاهش یافته و صادرات ما هم به حدود 800 بشکه در روز و ارزآوری 30 میلیون دلاری رسیده است. درآمد امروز دولت از نفت، یک دهم درآمد دولت گذشته است.

وی با اشاره به اینکه مشکل عمده، بزرگ بودن خود دولت است، گفت: 85 درصد از بودجه کشور معطوف به هزینه‌های جاری می‌شود و 15 درصد به بخش عمرانی اختصاص دارد.

میرسعیدی عمده برنامه‌های هادی حسینی را در حوزه اشتغال عنوان کرد.


  • چهارشنبه 5 اسفند 1394-22:46

    خدا آخر عاقبت مردم ما را با این شکارچیان ختم به خیر کند ظاهرا ملت بی چاره شکار دست و پا بسته ای بیش نیستند. منتها برای آقای دریابیگی متاسفم شمایی که سال ها در تشکل های کارگری فعالیت دارید چطور راضی می شوید نمایندگان حامی دولت زمام مجلس را در دست بگیرند. دولتی که از چند سال پیش یعنی سال 87 تا کنون حقوق حقه بازنشستگان نوسازی صنایع را زیر پا میگذارد. شاید به نظر شما بازنشستگان افرادی بی مصرف و بی خاصیت هستند و استحقاق دفاع ندارند و دولتی که نه هزار میلیارد تومان به سازمان بدهکار است و متاسفانه زمام اختیارات سازمان تامین اجتماعی را در دست دارد و عیدی خود را با منت به آنها می دهد. سزاوار نیست شماییکه از قشر کارگر و بازنشسته هستید انقدر اسیر سیاست های چپ و راست گردید. به هر حال ما سر در نیاوردیم چپ و راست چیست. ...

    • پنجشنبه 6 اسفند 1394-4:44

      مجلسی را که مخالف دولت بود همه دیدند، از روی لجبازی و باندبازی و به بهانه اقتصاد مقاومتی تا می توانست در کار برجام ستگ اندازی کرد.

    • چهارشنبه 5 اسفند 1394-9:0

      زنده باد اصلاحات!

    • اصلاح طلبپاسخ به این دیدگاه 7 2
      چهارشنبه 5 اسفند 1394-7:12

      اميدواريم همه كسانى كه شعار اصلاح طلبى مى دهند از ليست حمايت كنند و اگر تاييد شده هستند، براى جلوگيرى از ورود تندروها، اگر اسم شان در ليست نيست ، به نفع ليست انصراف بدهند و عيار اصلاح طلبى و بلوغ سياسى خود را نشان دهند.


      ©2013 APG.ir