تعداد بازدید: 3708

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 18 اسفند 1394-8:20

رییس شورای شهر ساری:

به پیمانکاران بدهکاریم/ تا پایان سال پرداخت می کنیم

علیجان شمشیربند گفت: ارتباط با رسانه را فقط حضور خبرنگاران در صحن شورا نمی‌دانیم/سال آینده حدود 700 تاکسی فرسوده از شهر جمع می شود/ی‌خواستند کمربندی شمالی را در سفر رئیس‌جمهوری افتتاح کنند که ما مانع شدیم/این شایعه که شهرداری به دلیل بدهکاری نمی‌تواند پروژه‌ها را به بهره‌برداری برساند دروغ محض است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: علیجان شمشیربند در نشست خبری اظهار کرد: مردم در 7 اسفند حماسه آفریدند و و رسانه‌ها هم نقش خود را به خوبی ایفا کردند و توانستند مردم را پای صندوق‌های رای آورند.

رئیس شورای شهر ساری گفت: درنظر داریم سال آینده، پروژه‌های نیمه‌کاره را به پایان برسانیم و در 9 محور توسعه شهری، هدایت آب‌های سطحی، بهبود حمل و نقل، ایجاد فضای توریستی و ورزشی، ایجاد تاسیسات حفاظتی، بهبود محیط شهری، ایجاد تاسیسات درآمدزا، ایجاد تسهیلات شهری و هزینه‌های پیش‌بینی نشده برنامه تعریف کردیم.

شمشیربند در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر دعوت نشدن خبرنگاران به جلسات علنی شورا، تصریح کرد: ارتباط با رسانه را فقط حضور خبرنگاران در صحن شورا نمی‌دانیم. روابط عمومی می‌تواند خبرهای دسته اول را در اختیار خبرنگاران قرار دهد. گاهی بنا به ضرورت، خبرنگاران را دعوت می‌کنیم ضمن اینکه فضای فعلی شورا، پاسخگوی تعداد خبرنگاران نیست.

این مسئول شهری با بیان این که ما مجموعه اطلاعات خود را در دسترس خبرنگاران قرار می‌دهیم، تصریح کرد: با افتتاح مکان جدید شورا در بوستان ولایت، می‌توانیم پذیرای تعداد بیشتری از خبرنگاران در جلسات علنی شورا باشیم تا اخبار را مستقیم از جلسات دریافت کنند.

*مانع افتتاح کمربندی شمالی شدیم

وی درباره تاکسی‌های فرسوده که در شهر تردد می‌کنند، اظهار کرد: سال آینده حدود 700 تاکسی فرسوده از شهر جمع شده، تاکسی‌های جدید جایگزین می‌شود ضمن اینکه تعدادی اتوبوس هم به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه می‌شود.

رئیس شورای شهر ساری درباره پروژه کمربندی شمالی گفت: این پروژه را تحویل اداره راه و شهرسازی دادیم و قرار بود این پروژه را با احداث دو پل در ابتدا و انتهای مسیر به بهره‌برداری برسانند که انجام نشد. می‌خواستند این پروژه را در سفر رئیس‌جمهوری افتتاح کنند که ما مانع شدیم، چون معتقد بودیم آن شیوه افتتاح پروژه به درد مردم نمی‌خورد.

* اختلاف سلیقه به درد مردم نمی‌خورد

شمشیربند درباره بداخلاقی‌های انتخاباتی خاطرنشان کرد: بداخلاقی‌های انتخاباتی که گاهی مشاهده می‌شود برخی به خود نامزدها برمی‌گردد و بخشی هم مربوط به نقص قوانین است. اگر بداخلاقی انتخاباتی صورت می‌گیرد این پیش‌بینی باید در قانون باشد که با فرد خاطی چگونه برخورد شود.

وی با بیان اینکه تشخیص مردم درست و ملاک هم رای مردم است، ادامه داد: امروز اختلاف سلیقه به درد مردم نمی‌خورد، رضایت‌مندی مردم در پی کاری است که صورت می‌گیرد. اگر مردم به مسئولی علاقه‌مند هستند به دلیل جمال آن مسئول نیست بلکه به سبب عملکرد اوست.

رئیس شورای شهر ساری درباره تغییرات گسترده در سطح نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: این مسئله هیچ اشکالی ندارد چون از توان‌مندی‌های جدید و تجربیات گذشته، برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم.

*این توقع را از دولت نداریم که اعتبار چندانی به پروژه‌های شهرداری اختصاص دهد

شمشیربند درباره بودجه دولتی پروژه‌های شهرداری، اظهار کرد: با توجه به وضعیت دولت، این توقع را از دولت نداریم که اعتبار چندانی به پروژه‌های شهرداری اختصاص دهد. عمده درآمد ما و تامین اعتبار پروژه‌ها از محل دریافت عوارض است. از شهروندان تشکر می‌کنیم چون در گذشته مردم خیلی رغبت نداشتند عوارض بپردازند اما امروز این کار را با خرسندی انجام می‌دهند.

وی درباره افتتاح نشدن پروژه بوستان ولایت که قول داده بودند 22 بهمن به بهره‌برداری برسد، گفت: در مسیر کار، موانعی به وجود آمد. نمی‌دانم چرا بعضی دوستان، نمی‌توانند پیشرفت ساری را ببینند. داشتیم مردانه کار می‌کردیم و مانع شدند و گفتند باید تعطیل کنید که البته دلایل غیرمنظقی و غیرقانونی داشتند. ابتدا گفتند تملک این محل، به صورت غیرقانونی انجام شده است. بر اساس روند اداری تا ثابت کنیم خلافی صورت نگرفته بخشی از زمان را از دست دادیم. بعد هم گفتند در این منطقه باید حفاری باستان‌شناسی صورت گیرد. به همین دلایل نتوانستیم پروژه را پیش ببریم.

شمشیربند درباره بدهی شهرداری به پیمانکاران، تصریح کرد: امروز دستگاهی در کشور پیدا کنید که کار کند ولی بدهکار نباشد. بخشی از بدهی پیمانکاران را پرداختیم و بخشی هم تا پایان سال پرداخته می‌شود. این شایعه که شهرداری به دلیل بدهکاری نمی‌تواند پروژه‌ها را به بهره‌برداری برساند دروغ محض است.

*مهدی عبوری مورد حمایت شورا است

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ورود بعضی اعضای شورا به ستادهای انتخاباتی، اظهار کرد: شورا عصاره مردمی است و اگر شورا نتواند در انتخابات وارد شود و مردم را تشویق به حضور در پای صندوق‌های رای کند پس کدام نهاد قادر به انجام این کار است؟ اگر ممنوعیتی برای این بود قانون تکلیف را روشن می‌کرد. اعضای شورا در انتخابات، نظرات شخصی  را از جایگاه حقیقی خود را بیان کردند نه از جایگاه حقوقی شورا.

رئیس شورای شهر ساری افزود: مهدی عبوری تا زمانی که به همین شکل کار کند مورد حمایت شورا است.


  • چهارشنبه 19 اسفند 1394-15:30

    سلام حاج علیجان عزیز
    راستی گفته بوده اید ناگفته هایی دارید که بعد از انتخابات خواهید گفت .
    از شما انسان انقلابی!! بعید است لطفا تحت تاثیر جو و احساسات قرار نگیرید،خود شما چند سال مدیر بوده اید . تبعیت از قانون واجب و تبلیغ له یا علیه کاندیداها ممنوع و خلاف قانون و از نظر شرعی حرام است . این سیاسی بازی های آقای شهردار چه معنایی دارد !!!!؟؟؟؟ وزن و اندازه او هم معلوم شد!!!
    بیایید برادر گرامی تا نگاه نیروهای ولایی و انقلابی نسبت به شما عوض نشده ....

    • چهارشنبه 19 اسفند 1394-10:25

      دوستان نخواستيم برخي كارهاوپيگيريهاي عبوري راجع به پادگان به جهت نظامي بودن پادگان دروقتش بگوييم حالا فقط يه فقره ازصدمورد پيگيري راجع پادگان رامنتشرميكنم
      محضرمبارك اميرفرماندهي محترم نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران
      موضوع : پادگان شهيد فرامرزي ساري
      باتقديم سلام واحترام ، وآرزوي دوام توفيقات براي آنجناب ، به استحضارميرساند:
      پيرومذاكرات معموله در دفتركارحضرتعالي ودراجراي توافقات حاصله مبني برفروش پادگان قديم ساري به پلاك ثبتي 1فرعي از2289اصلي به شهرداري ساري به استحضارميرسانم:
      به درخواست امير رياست محترم هيات اجرائي ساماندهي اراضي واملاك ارتش جمهوري اسلامي ايران موضوع ارزيابي عرصه واعيان پادگان شهيدفرامرزي ساري، به يك هيات كارشناسان رسمي دادگستري به رياست آقاي مهندس غلامرضاتوكلي اردكاني محول شدكه هيات مذكور پس ازبررسي هاي لازم ، براساس كميسيون ماده 5 مصوبه ، مبادرت به قيمت گذاري آن نموده است.
      اينك باتوجه به مراتب فوق ،استدعادارد، قيمت كارشناس وشماره حساب بانكي مربوطه راجهت واريزوجه المعامله به حساب ارتش جمهوري اسلامي ايران اقدام نمائيد.
      پيشاپيش ازبذل عنايت آن امير ارجمند كمال امتنان رادارد.
      مهدي عبوري
      شهردار ساري

      • دوشنبه 24 اسفند 1394-5:33

        ارزیابی پادگان که در نامه به آن اشاره نموده اید و توسط تیمسار توکلی اردکانی کارشناس رسمی دادگستری صورت کرفت مربوط به حدود 15 سال قبل است که قیمت پادگان را حدود 2 میلیارد تومان در آن زمان برآورد نمودند . حال شهردار بسیار جوان ساری نامه نوشته که شهرداری حاضر به پرداخت این مبلغ می باشد !!!!!!!!
        واقعاٌ به قول این دوستمان باید گفت ، شال ته ره نخوره .

        • پنجشنبه 20 اسفند 1394-23:37

          شال تو ره نخوره


        ©2013 APG.ir