تعداد بازدید: 4829

توصیه به دیگران 2

جمعه 21 اسفند 1394-8:24

سنگ اندازی دستگاه های اجرایی در پروژه ساری-تاکام

مصالح نمی دهند/پروژه کند پیش می رود

ربیع فلاح: با وجود مشکلاتی که در محور ساری-تاکام وجود دارد متاسف هستم که به دلیل مسائل ساده، پروژه به این مهمی، با کندی پیش می‌رود. وقتی یک پیمانکار، مشکل مالی نداشته و حامی دولت است و از منابع خود نسبت به اجرای پروژه اقدام می‌کند باید بستر اجرای کار را تسهیل کنیم/ احمد حسین زادگان: بعضی دستگاه‌ها در روند اجرای پروژه ساری-تاکام مانع‌تراشی می‌کنند در حالی که باید همراهی کنند.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: ربیع فلاح استاندار مازندران به همراه احمد حسین‌زادگان فرماندار ساری، علی نبیان معاون عمرانی استاندار و همچنین مهدی عبوری شهردار ساری از پروژه‌های کمربندی در ساری بازدید کرد.

استاندار مازندران در بازدید از کمربندی شمالی، اظهار کرد: هدف از بازدید از پروژه‌های کمربندی این است که مشکلات موجود را بررسی کنیم و پروژه به نحو مطلوب بازگشایی شود.

ربیع فلاح با بیان اینکه وضعیت پاکسازی حریم راه در سراسر استان آغاز شده و هشت اکیپ راهداری در این زمینه مشغول به کار هستند، افزود: در استان به فرمانداران، بخشداران و دهیاران اعلام شده تا نسبت به پاکسازی حریم اقدام کنند و روند پاکسازی حریم، ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه مازندران سالانه گردشگران بسیاری دارد و استان آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است، گفت: ساری به عنوان مرکز استان باید از کمربندی مناسب برخوردار باشد تا روند رفت و آمد گردشگران تسهیل شود و امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی این کمربندی، بخشی از مشکلات ترافیکی مرکز استان را کاهش دهیم.

این مسئول با تاکید بر اقدامات وزارت راه و شهرسازی در احداث بخشی از پروژه کمربندی شمالی، تصریح کرد: برای 2800 متر از مسیر باقی مانده در این پروژه، 25 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

*همه دستگاه‌ها باید با پیمانکار همکاری کنند

فلاح در بازدید از پروژه ساری-تاکام هم اظهار کرد: این جاده دارای مشکلاتی است که با اجرای آن مشکلاتی که شهروندان در تردد از این مسیر داشتند کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: با وجود مشکلاتی که در این محور وجود دارد متاسف هستم که به دلیل مسائل ساده، پروژه به این مهمی، با کندی پیش می‌رود.

استاندار مازندران خطاب به پیمانکار این پروژه گفت: از امروز با هیچ محدودیتی مواجه نیستید و تمامی مجوزهای مورد نیاز، تا پایان سال باید صادر شود.

این مسئول با بیان اینکه این جاده از مهم‌ترین محورهای مازندران بوده و در ردیف محورهای هراز و فیروزکوه قرار دارد، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید با پیمانکار این پروژه همکاری کرده و موانع پیشرفت کار را رفع کنند.

فلاح گفت: وقتی یک پیمانکار، مشکل مالی نداشته و حامی دولت است و از منابع خود نسبت به اجرای پروژه اقدام می‌کند باید بستر اجرای کار را تسهیل کنیم.

* بعضی دستگاه‌ها در روند اجرای پروژه، مانع‌تراشی می‌کنند

معاون عمرانی استاندار مازندران هم در این بازدید اظهار کرد: پروژه ساری-تاکام از خواسته‌های بحق مردم جنوب شهر ساری است.

علی نبیان با بیان اینکه این پروژه در ابتدای شروع به کار دولت با 9 میلیارد تومان تامین اعتبار شد و امسال هم ابتدا 19 میلیارد تومان به پروژه اختصاص یافت، افزود: سال آینده هم برای این پروژه 50 میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.

در ادامه این بازدید فرماندار ساری با اشاره به اینکه به صورت جدی پیگیر اجرای پروژه‌های عمرانی در ساری و به ویژه پروژه‌های کمربندی و جاده ساری-تاکام هستیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم و استان پذیرای مسافران نوروزی است باید زیرساخت‌های گردشگری را هم فراهم کنیم و جاده، یکی از این بسترها است.

احمد حسین‌زادگان با بیان اینکه در فرمانداری ساری دو جلسه برای رفع موانع دستگاه‌های اجرایی و همچنین تامین مصالح پروژه ساری-تاکام برگزار کردیم، افزود: بعضی دستگاه‌ها در روند اجرای این پروژه، مانع‌تراشی می‌کنند در حالی که باید همراهی کنند تا این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: هر آن چه در توان داریم برای رفع موانع از سر راه پروژه‌های عمرانی، تلاش می‌کنیم تا با بازگشایی این محورها، مردم با آرامش در این مسیرها تردد کنند.

*مشکل تامین مصالح داریم

پیمانکار پروژه ساری-تاکام در این بازدید اظهار کرد: اعتبار این پروژه مصوب است اما در طول سال فقط حدود یک میلیارد تومان به ما تخصیص دادند.

اسفندیار عشوری با بیان اینکه در سفر دولت به مازندران هم چهار میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار مصوب این پروژه بود اما یک ریال هم هنوز پرداخت نشده است، افزود: برای اجرای این پروژه، مشکل منابع اعتباری نداریم بلکه مشکل ما در تامین مصالح است.

وی با اشاره به اینکه تا امروز حتی یک مترمکعب مجوز تهیه مصالح، صادر نشده است، گفت: مجبور هستیم مصالح را با چند برابر قیمت، از دلال‌ها و واسطه‌ها خریداری کنیم.

عشوری با بیان اینکه با کمک فرماندار ساری، مجوز تامین 20 هزار مترمکعب مصالح صادر شده اما هنوز مصالحی به دست ما نرسیده است، تصریح کرد: مشکل ما در اجرای این پروژه، فقط تامین مصالح است و چنانچه مصالح تامین شود سرعت اجرای پروژه به چهار برابر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی در استان برای ما مشکل ایجاد می‌کنند، ادامه داد: دلال‌ها مجوز دریافت می‌کنند اما پروژه عمرانی به دلیل نداشتن مصالح، به کندی پیش می‌رود.

* نیازمند 10 روز زمان برای تکمیل پروژه هستیم

شهردار ساری هم در بازدید از کمربندی شمالی اظهار کرد: پروژه کمربندی شمالی هنوز تکمیل نشده و صحیح نیست که به صورت نیمه‌کاره و موقت افتتاح شود.

مهدی عبوری با بیان اینکه نیازمند 10 روز زمان برای تکمیل این پروژه هستیم، گفت: یک دستگاه پل عابرپیاده در خیابان 22 بهمن و یک دوربرگردان در مسیر گارد جنگل باید احداث شود.

در این بازدید معاون عمرانی استاندار مازندران اظهار کرد: اقدامات اجرایی در این مسیر انجام شده و موانع اجرای پروژه مورد بازبینی قرار گرفته و دستورات لازم هم برای تکمیل پروژه ساری-تاکام صادر شد.

علی نبیان افزود: در محور سمسکنده هم پیمانکار با سرعت، کار را پیش می‌برد و امیدواریم اوایل فروردین سال آینده افتتاح شود.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در این بازدید اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در مازندران اقدامات گسترده‌ای انجام داد و در ایام سال جدید، سه پروژه خوب عمرانی که گره ترافیکی بود را تکمیل کردیم.

حیدر نوروزی با بیان اینکه طول کل کمربندی ساری 14.5 کیلومتر است که قطعات متعدد آن زیر عبور قرار گرفته است، افزود: اعتبار کل پروژه کمربندی شمالی 50 میلیارد تومان بود که 25 میلیارد تومان از آن به 2800 متر در این مسیر اختصاص یافت.

 


  • چهارشنبه 26 اسفند 1394-7:13

    حالا فیل استاندار یاد هندوستون کرده. بعد از دو سال تازه یادش اومد که ساری هم وجود داره ونیاز به کمربندی اونهم نه برای ساروی ها و هم استانی ها بلکه برای گردشگران که زود بیان و برن و اینجا وا نایستن تا مبادا توی ساری پولی خرج بکنن.

    • دوشنبه 24 اسفند 1394-22:51

      وقت آن رسیده که مدیر مسکن وشهرسازی ساری جایگاه خود را به یک فرد اصلح وکاردان تقدیم کند

      • دوشنبه 24 اسفند 1394-7:40

        توی این دولت هر چی بازنشسته بود برگشت به کار شدند این که پیمانکاره...هر چی رو باید انتظار داشته باشیم...

        • جمعه 21 اسفند 1394-12:28

          اقاي عشوري پيكانكار قرار بود معاون عمراني استاندار هم بشه؟؟؟؟؟؟...


          ©2013 APG.ir