تعداد بازدید: 4151

توصیه به دیگران 1

شنبه 29 اسفند 1394-23:29

علی اکبر زلیکانی:

شورای شهر ساری با ایده‌آل‌ها فاصله دارد

در گفت و گوی نوروزی با عضو شورای شهر ساری مطرح شد: شورای شهر ساری با ایده‌آل‌ها فاصله دارد. اگر شورای متنوعی از نظر تخصص داشتیم کمک بیشتری به شهر می‌شد. شورای چهارم در حوزه نظارت بسیار ضعیف عمل کرده، تصمیمات این شورا جمعی نیست بلکه فردی است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: علی‌اکبر زلیکانی -عضو شورای شهر ساری- در گفت‌وگو با ما به سوالاتی در حوزه ارزیابی از شورای چهارم، فعالیت معاونت‌های شهرداری ساری، دوران پساانتخابات، ارزیابی از حضور مردم در انتخابات و ... پاسخ داد.

*فاصله از ایده‌آل‌ها

شورای شهر ساری با ایده‌آل‌ها فاصله دارد. اگر شورای متنوعی از نظر تخصص داشتیم کمک بیشتری به شهر می‌شد. شورای چهارم در حوزه نظارت بسیار ضعیف عمل کرده، تصمیمات این شورا جمعی نیست بلکه فردی است.

حجم کار در شهرداری بسیار بالاست، شهردار بودن، کار آسانی نیست چون شهرداری‌ها باید در قالب درآمد کوششی، منابع را محقق کرده و این درآمد را در چهارچوب بودجه، هزینه کنند. حجم کار در شهرداری به گونه‌ای است که اگر خللی در یک بخش به وجود آید بلافاصله مورد انتقاد مردم قرار می‌گیرد. شهرداری‌ها باید در برنامه زمان‌بندی کار کنند. نیاز به توان مضاعف است تا شهرداری‌ها کارهای خود را در چهارچوب رضایت‌مندی مردم انجام دهند.

* فعالیت های عمرانی

بودجه عمرانی شهرداری ساری 213 میلیارد تومان بود که با متمم بودجه در تاریخ 19 اسفندماه به 314 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافت. حجم کار در شهرداری قابل ملاحظه است. بسیاری از اعتبارات در کارهای زیربنایی هزینه شده است، آسفالت معابر، پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی، پروژه‌هایی با ماهیت ترافیکی، تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح و ... اقداماتی است که اثرات آن را در شهر شاهد هستم. نتیجه نهایی بعضی از پروژه‌ها سال آینده قابل لمس است.

پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی، سال آینده کامل می‌شود و تا پایان شورای چهارم، فاز دوم رودخانه تجن هم به بهره‌برداری می‌رسد. پارک سکوتپه، بوستان ولایت، پارکینگ طبقاتی و ... پروژه‌هایی هستند که سال آینده تکمیل می‌شوند. تا پایان دوره شورای چهارم که شهریورماه سال 96 است بسیاری از پروژه‌ها را تکمیل کرده و تحویل مردم می‌دهیم.

* فعالیت های فرهنگی

بودجه فرهنگی 12 میلیاردی شهرداری ساری، رقم قابل ملاحظه‌ای است که با متمم بودجه، این رقم افزایش هم یافت. برای اینکه در کارهای فرهنگی به نتیجه برسیم نیازمند زمان هستیم. با اینکه در حوزه فرهنگ‌سازی هزینه‌های بسیاری اختصاص دادیم اما خودمان را در این حوزه موفق نمی‌دانیم هرچند که اقداماتی شروع شده است.

در ایجاد نشاط اجتماعی، عملکرد خوبی داشتیم. اقداماتی در سازمان‌های شهرداری و معانت فرهنگی صورت گرفته و باید منتظر باشیم ببینیم در پایان دوره چهارم شورا، چه تغییراتی اتفاق می‌افتد. ضمن اینکه معاونت فرهنگی شهرداری ساری از معاونت‌های فعال است البته ایراداتی هم به این حوزه وارد است اما این حجم عظیم از کار نمی‌تواند بدون ایراد باشد.

*انتخابات

حضور مردم در انتخابات بسیار باشکوه بود و رقم مشارکت 62 درصدی مردم مازندران در کشور، آمار بالایی است. حتی کشورهای مدعی دموکراسی هم تا این اندازه شاهد مشارکت و حضور مردم در انتخابات نیستند. به دلیل عمق و میزان آگاهی مردم، مشارکت هوشمندانه هم در انتخابات داشتند. این مشارکت مردم، نویدبخش مسئله بسیار مهمی است به این معنا که با شکل‌گیری مجلس قوی در چهار سال آینده که در راستای اهداف انقلاب اسلامی و مطالبات مردم قدم برمی‌دارد، امید در جامعه مضاعف می‌شود.

انتخابات با همه تلخی و شیرینی‌ها به پایان رسید و اکنون فضای آن است که به منتخبان مردم کمک کنیم. کمک به منتخبان مردم به معنای تایید این افراد در همه رفتار و عملکردها نیست، مشاوره می‌دهیم و اگر ضعیف عمل کردند انتقاد می‌کنیم. انتقاد باید منصفانه باشد تا در مدار اخلاق و قانون، تصمیمات خوبی گرفته شود و در این تصمیم‌گیری‌ها، مطالبات مردم تجلی داشته باشد.

*آرزوهای سال نو

آرزو می‌کنم میزان رضایت‌مندی مردم از مجموعه شورا و شهرداری تا پایان دوره چهارم شورا، به سطح بالاتری برسد. هم چنین آرزو می‌کنم شرایط به گونه‌ای شود که مردم برای اشتغال و مسائل اقتصادی به ما مراجعه نکنند چون قلب ما از مراجعات این چنینی جریحه‌دار است و مسائل مردم را مسائل خودمان می‌دانیم.

امیدوارم در پناه امام زمان (عج) دولت به گونه‌ای موفق عمل کند و مشکلات اشتغال کاهش یابد، مجلس با دولت تعامل داشته باشد و مشکلات اقتصادی مردم کاهش یابد. اینک که تهدیدهای تحریم با مدیریت مقام معظم رهبری و دستگاه دیپلماسی، مرتفع شده است با نگاه به آن ایام که احوال خوبی نبود، بتوانیم اقتصاد مقاومتی که مورد تایید مقام معظم رهبری است را نهادینه کنیم و کم‌ترین وابستگی را در اقتصاد به نفت داشته باشیم.

کار و تلاش در کشور، جایگاهی ندارد و فرهنگ بدی که متعلق به ایرانیان نیست در کشور نهادینه شده و آن هم فرهنگ راحت‌طلبی است؛ ایرانیان افراد سرسختی هستند و می‌دانیم که تنها راه نجات ما این است که با تمام توان، کار کنیم. آرزو می‌کنم یک روز، نفت دست از سر اقتصاد ما بردارد و با تکیه بر زیرساخت‌های صنعتی، خام‌فروشی نفت در کشور نداشته باشیم.


  • سه شنبه 3 فروردين 1395-10:32

    .دوره بعد.فريد صمدايي.صالح نيا انتخاب اول ما ميباشند


    ©2013 APG.ir