تعداد بازدید: 3180

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 2 فروردين 1395-15:21

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علم پزشکی مازندران:

اتاق های 8 نفره توهین به مردم مازندران است

علیرضا مردانشاهی گفت: 50 درصد تخت های ما در بیمارستان ها فرسوده است و اتاق های هفت و هشت نفره توهین به مردم مازندران است/ درصد ابتلا به سرطان در مازندران نسبت به ایران تا حدودی بالاتر از حد متوسط است (گزارش روز سوم ستاد خدمات سفر استان)


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، محمداسماعیل بخشی سورکی: علیرضا مردانشاهی -معاون بهداشت و درمان دانشگاه علم پزشکی مازندران- با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر اظهار داشت: 50 درصد مراکز بهداشتی و 25 درصد مراکز خصوصی مازندران فعال است.

وی با بیان اینکه دفترچه مسافران خارجی توسط مراکز بهداشتی و درمانی پذیرش می شود، افزود: تمام بیمارستان های دولتی و خصوصی فعال و مرکزهای درمانی پزشک مقیم دارند.

این مسئول ابراز داشت: میزان ماموریت های ما در اورژانس بیش از 70 درصد معمول افزایش یاقته است، سامانه 1590 هم وجود دارد که همه مسافران و مردمی که مشکل پزشکی دارند می توانند تماس بگیرند و همکاران ما 24 ساعته در خدمت مردم هستند.

وی گفت: مراکز آزمایشگاهی و دندان پزشکی مازندران در استان فعال هستند و هیچ کمبودی از نظر دارود خدمات درمانی و پزشکی نداریم.

مردانشاهی با بیان اینکه 16 کمپ سلامت در استان وجود دارد اظهار داشت: بروشور، اطلاعات و دفترچه های اطلاع رسانی وجود دارد، سایت سلامت وزارت بهداشت هم وجود دارد که هر مسافری هر جای استان می تواند به این سایت مراجعه و نزدیکترین درمانگاه بیمارستان و مطب با ذکر فاصله و آدرس را دریافت کند.

وی گفت: از طریق سایت slamatenoroozi.ir  و سایت علوم پزشکی مازندران در ایام نوروز می توان با معرفی مکان خود، نزدیک ترین مرکز درمانی را دریافت کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بیش از 78 اورژانس و 100 آمبولاس در مازندران فعال هستند، افزود:تخت های ICU نیز برای این ایام خالی گذاشته شده و همه ظرفیت ها تحت کنترل است.

وی گفت: در مازندران300 تخت ICU داریم که درصدی از آن خالی است، همچنین148 تخت CCU 48 تخت خالی برای استفاده مسافران و میهمانان نوروزی در صورت نیاز در نظر گرفته شده است.

مردانشاهی با بیان اینکه 23 بیمارستان دولتی و 12 بیمارستان خصوصی ، تامین اجتماعی و دانشگاه آزاد و همچنین 5 بیمارستان دولتی در دانشگاه علوم پزشکی بابل داریم، افزود: بیش از 1500 مورد نظارت صورت گرفته که در این بازرسی ها 1200 کیلو مواد غذایی فاسد معدوم و 1500 مورد آب آشامیدنی نمونه گیری شده است تا سلامت آب آشامیدنی مورد استفاده تضمین شود و همچنین 28 اکیپ بازرسی بهداشت محیط صورت گرفته است.

وی گفت: تعداد کل بیماران ویزیت شده بیش از 46 هزار مورد بوده است که بیش از 70 درصد رشد ویزیت در استان داشتیم، 3 هزار مورد بستری انجام شده که تعداد تصادفی های پذیرش شده 405 مورد بوده است.

این مسئول ابراز داشت: 90 مورد عمل جراحی و 291 مورد زایمان صورت گرفته است، همچنین ازشروع کار ستاد، آمبولانس های علوم پزشکی بیش از 1700 مورد ماموریت انجام دادند.

وی با بیان اینکه در این ماموریت ها 100 مورد بیماران به مراکز تخصصی و فوق تخصصی اعزام شدند، افزود: تا امروز صبح 64 مورد فوتی داشتیم که 7 مورد ناشی از ضربه و تصادف بوده است.

* بعضی از داروها در تعهد بیمه نیست

مردانشاهی گفت: مردم هوشیار باشند، مخصوصا کسانی که ویلا دارند و از آن در ایام عید استفاده می کنند، باید دقت کنند که در انتهای لوله، لانه های پرندگان وجود دارد که باید بررسی شود.

وی با بیان اینکه هزینه تمام داروهایی که در لیست است بر اساس تعرفه باید گرفته شود، گفت: خارج از تعرفه هیچ خدمت پزشکی نباید به مردم ارائه شود و گرفتن وجه خارج از تعرفه ممنوع است.

مردانشاهی با بیان اینکه پزشکان مازندرانی بیشترین همکاری را در رعایت تعرفه داشتند، افزود: بعضی از داروها در تعهد بیمه نیست، ولی چنانچه تعهد کنند هزینه داروهایی را که در تعهد نیست بپذیرند، ما آمادگی داریم به بیمارستان ها اعلام کنیم.

این مسئول با بیان اینکه 14 هزار متر کلینیک ویژه در استان خواهیم زد، افزود: با انجام اینکار می توان میزان خدمان سرپایی را بهبود بخشید.

وی با بیان این که برای رسیدن به برنامه شش ساله باید صد در صد تخت ها را افزایش دهیم، ادامه داد: 50 درصد تخت های ما در بیمارستان ها فرسوده است و اتاق های هفت و هشت نفره توهین به مردم مازندران است.

*معجزه پزشکی

  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه پزشکی هسته ای معجره پزشکی است افزود: امروز درمان مولکولی پیشرفت بسیاری را برای بشریت به وجود آورده و تشخیص بیماری در بیش از 60درصد بیماران با این نوع پزشکی عوض شده است.

  مردانشاهی با بیان اینکه 100 مرکز پزشکی هسته ای در کشور داریم، گفت: باید این مراکز را توسعه داد.

وی ابراز داشت: متوسط ابتلا به سرطان در ایران کمتر از متوسط دنیا است، درصد ابتلا به سرطان در مازندران نسبت به ایران تا حدودی بالاتر از حد متوسط است. در صورتی که سرطان در ایران رو به رشد است اما در کشورهای پیشرفته این رقم با توجه به تجهیز مراکز درمانی پزشکی رو به کاهش است.

مردانشاهی با بیان اینکه غذاهای فست فود، نبود تحرک، سموم و آفات می تواند منجر به جهش ژنی و سرطان شود، گفت: آلاینده ها هم در این مورد تاثیرگذار است.

وی با بیان این که بی خطرترین روش بررسی از نظر آسیب رساندن به بدن، پرشکی هسته ای است، گفت: در ساری سه مرکز هسته ای با تعرفه دولتی، یک مرکز در قائشمهر، دو مرکز در بابل و دو مرکز هم در آمل راه اندازی شده و یک مرکز هم در چالوس در حال راه اندازی است.

*6 میلیون تردد در استان

احمد آفرین محمد زاده -مدیرکل حمل و نقل استان مازندران- با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر با بیان اینکه از 11 اسفند نسبت به پیش فروش بلیط ها اقدام کردیم و مقدمات سفر فراهم شده است، افزود: کاستی در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی وجود ندارد.

وی ابراز داشت: درطرح راهیان نور هم به طور متوسط روزانه حداقل هشت دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی اعزام می شود.

محمدزاده با بیان اینکه مدیران فنی شرکت ها قبل از هرگونه اعزامی نسیت به بررسی و کنترل نهایی خودرو اقدام کنند، گفت: تاکنون در این زمینه مشکلی به وجود نیامده است و امیدواریم نیازهای برنامه ریزی شده مطابق پیش بینی ها هدایت شوند.

محمدزاده از استقرار 79 خوروی یگانه امداد به صورت کشیک و 21 دستگاه جراثقال آماده به خدمت خبر داد و گفت: سعی کردیم در نقاط کور هم گشت نامحسوس برقرار شود تا کنترل و نظارت بیشتر انجام شود.

وی گفت:دو دستگاه تابلوی ترافیکی گرافیک نما را در ساری و چالوس نصب کرذدیم که این تابلو ها به صورت همزمان و زنده ترافیک محورهای مواصلاتی استان را گزارش می دهند و هموطنان می توانند بهترین مسیر را انتخاب کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان مازندران با بیان اینکه 34 مجتمع خدمات بین راهی به مردم خدمت می دهند افزود: تا یک فرودین مجموع ورودی به استان 440 هزار دستگاه خودرود و 319 هزار دستگاه هم خروجی از استان داشتیم.

وی گفت: کل تردد درون استانی حدود شش میلیون بوده است که بیشترین محور قائمشهر –ساری و برعکس بوده است که رتبه سوم کشوری را داریم.

محمد زاده با بیان اینکه 8.5 درصد ترافیک کل کشور در مازندران صورت گرفته است، گفت: 165 شرکت حمل و نقل مسافر با بیش از 7500 دستگاه حمل و نقل در خدمت مردم است.

وی گفت: شماره پیام گیر 3000143 آماده دریافت انتقادها و سامانه 141 هم در خصوص اطلاعات ترافیکی در خدمت هموطنان است.



    ©2013 APG.ir