تعداد بازدید: 8691

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 3 فروردين 1395-14:38

بهار در ریکنده(1)

گزارش تصویری از جشنواره توسعه گردشگری ریکنده قائم شهر(35 عکس از جواد مظفری)


مازندنومه، سرویس محیط زیست و گردشگری: جشنواره بزرگ گردشگری روستایی قائم شهر در آخرین روز سال 94 در روستای ریکنده قائم شهر برگزار شد.

 این جشنواره یک روزه با حضور بیش از 3 هزار نفر از روستاهای اطراف و شهرهای قائم شهر، بابل، ساری، آمل، بهشهر، و نیز برخی مهمانان تهرانی و چند گردشگر خارجی در یک روز آفتابی در زمین فوتبال ریکنده برپا شد.

برنامه اصلی از ساعت 15 با نوروزخوانی آغاز شد و سپس رحمان قدمی با اجرای شاد خود  مردم را به وجد آورد.

اجرای چند قطعه محلی توسط گروه موسیقی نوجوانان "زلکا" از روستای ریکنده،، شعرخوانی محلی دختربچه خردسال اهل همین روستا، لگن نوازی 4 تن از بانوان ریکنده و اجرای موسیقی مازندرانی توسط گروه "روجا" به سرپرستی سید فاضل میری -هنرمند اهل ریکنده- و خوانندگی استاد نورالله علیزاده بخش های دیگر مراسم بود.

آتش بازی و اجرای موسیقی پاپ مازندرانی به وسیله خواننده جوان -ابی ابراهیمی- و نیز اجرای چهارشنبه سوری، هیلنگی، خرخنجیلک کا و مسابقه طناب کشی دسته جمعی از بخش های شاد مراسم بود.

در اطراف محل جشنواره 25 غرفه که به سبک سنتی با چپر و برگ نیشکر تزیین شده بود، به فروش انواع محصولات دامی و کشاورزی اختصاص یافته بود.

نمایشگاه مردم شناسی با نمایش ده ها وسیله کار و معیشت مردم قدیم محل، هفت سین بزرگ زیبا، ساخت کلوادار و اجرای عملیات آبگیری نیشکر به طریقه سنتی با گاو، آرد کردن گندم به وسله پادنگ به صورت زنده، تلم زنی به صورت زنده، پخت نیشکر و توزیع کف آن بین حاضران به صورت زنده، جاروبافی و حصیربافی سنتی به صورت زنده،، اجرای بازی سنتی خرجنجیلک کا، پخت نان محلی به صورت زنده، و حضور دام در چفت سر و... از بخش های جنبی جشنواره توسعه گردشگری ریکنده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران، بخشدار مرکزی قائمشهر، رییس اداره ارشاد و نیز رییس آموزش و پرورش قائم شهر از جمله مسئولان حاضر در این جشنواره بودند.

حضور صدها هموطن و اجرای برنامه های شاد، در کنار بخش های جذاب و منحصر به فرد جنبی سبب شد جشنواره توسعه گردشگری روستایی ریکنده به عنوان یکی از کامل ترین، دلچسب ترین و بزرگ ترین برنامه های سال 94 استان مازندران به نام مردم ریکنده قائم شهر ثبت شود.

برای تماشای بخش هایی از فیلم جشنواره به این لینک ها بروید:

فیلم 1

فیلم 2

فیلم 3

فیلم 4

فیلم 5

فیلم 6

برخی گزارش های این جشن نیز در لینک های زیر قابل دریافت است:

گزارش ایسنا

گزارش تصویری ایرنا

گزارش گردشگرآنلاین

گزارش ایرنا

فارس

عصر ساری

روزنامه همدلی

* گزارش تصویری مرتبط:

بهار در ریکنده(2)


  • سه شنبه 3 فروردين 1395-19:18

    سلام
    اگه میتونین فیلم کامل این مراسمو بذارین.
    خیلی ممنون.


    ©2013 APG.ir