تعداد بازدید: 3388

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 12 فروردين 1395-14:2

رشد تردد،کاهش تلفات/ مازندران در قله گردشگری کشور

گزارش روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ستاد خدمات اجرایی سفر مازندران


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، محمد اسماعیل بخشی سورکی: علیرضا یونسی –معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در جمع خبرنگاران ستاد خدمات اجرایی سفر مازندران با اشاره به فرجام برجام ابراز داشت: بعد از جنگ جهانی دوم سابقه نداشته است که همه قدرت های جهان در یک سوی میز و یک کشور هم در سوی دیگر میز مذاکره بنشینند و پس از مبارزه طاقت فرسا به نتیجه برسند.

یونسی گفت: قدرت های بزرگ جهان در این مذاکرات به این نتیجه رسیدند که در خصوص ایران اشتباه می کردند.

وی با اشاره به فتوای رهبرانقلاب در خصوص حرام بودن ساخت سلاح هسته ای اظهار داشت: مورد پذیرش واقع شدن این کلام رهبری و عظمت دیپلماسی جمهوری اسلامی با تکیه بر مبانی وحیانی، حقانیت ایران را به اثبات رساند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران به رسمیت شناخته شدن حق بهره برداری از انرژی هسته ای برای کشور و دفع سایه شوم جنگ و تهدید از سر ایران را یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید عنوان کرد و ابراز داشت: عزت بین المللی ایران روز افزون شده است و مردم هم نسبت به آینده کشور امیدوار هستند.

  این مسئول به انتخابات 7 اسفندماه و پیروزی دیگر دولت تدبیر و امید اظهار داشت: مازندران هم باید بر خود ببالد که از جمله استان های پیشرو در این زمینه بود چرا که بیش از 72.3 درصد مردم مازندران در انتخابات شرکت کردند و جز 6 استان برتر کشور در زمینه میزان مشارکت مردم در انتخابات بودیم.

وی همچنین با اشاره به شهررستان سوادکوه شمالی و مشارکت 98.3 درصدی مردم این شهرستان در انتخابات افزود: سالم ترین و با شکوه ترین انتخابات در مازندران برگزار شد که حتی یک رای مردم هم باطل نشد.

یونسی با بیان اینکه در سال جدید دو کار بزرگ در برنامه کاری در حوزه اجتماعی داریم افزود: مسئه اعتیاد و طلاق دو موضوع کاری ما در مازندان خواهد بود.

این مسئول گفت: مازندران یکی از 5 استان پایلوت مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد شناخته شده است و دو شهرستان بابلسر و فریدونکنار هم که آمار طلاق بالاست به عنوان شهرهای پایلوت مبارزه با طلاق قرار گرفته است.

وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی و تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان اظهار داشت: اقتصاد ریاضتی و یا تاب آور در بسیاری از کشورهای دنیا یا انجام شده و یا در حال اجرا است.

یونسی با اشاره به آمار سازمان ملل در این خصوص ابراز داشت: بیش از 122 کشور جهان در حال حاضر اقتصاد ریاضیتی را اجرا می کنند اما اقتصاد مقاومتی ایجاد یک گفتمان جدید در حوزه برنامه های اقتصادی است.

وی جلوگیری از بریز و بپاش و نهادینه شدن قناعت در بین مردم و مسئولان کشور را یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: بهره برداری از همه ظرفیت ها و کاهش هزینه ها از جمله اهداف این رویکرد جدید است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران به برگزاری هر دو هفته یکبار کارگروه اقتصاد مقاومتی در استان اشاره کرد و گفت: این جلسات به صورت منظم و با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه برگزار خواهد شد.

یونسی به فساد اداری و قاچاق کالا و مواد مخدر در مازندران و کشور هم اشاره کرد و گفت: همه باید با قاچاق و فساد اداری مبارزه کنند، مردم گزارش دهند و مسئولان هم رسیدگی کنند تا با این کار گام موثر دیگری در راستای تحق اقتصاد مقاومتی برداریم.

*رشد تردد، کاهش تلفات

علی نبیان-معاون هماهنگی امور عمرانی و جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران- با اشاره به برگزاری نمایشگاه های مختلف صنایع دستی در شهرستان های استان افزود: بسیاری از این غرفه ها در ساری حتی تا سه بار محصول آوردند و به فروش رساندند.

این مسئول گفت: یکی از ابزارهای اجرای اقتصاد مقاومتی تکیه به نیروهای درونی است و فروش بیش از 6 میلیاردی در این نمایشگاه نمونه ای از اجرای اقتصاد مقاومتی است.

نبیان با تاکید بر اینکه باید بستری مهیا شود که این نمایشگاه های در بعضی از شهرهای استان به صورت دائمی برگزار شود افزود: تعداد زیاد مسافر و فرصت های ویژه مازندران نیازمندی برگزاری نمایشگاه های دائم صنایع دستی را به روشنی اثبات می کند.

وی گفت: تا یازدهم فرودین ماه بیش از 9 میلیون و 771 هزار نفر شب اقامت در مازندران داشتیم که رشد خوبی نسبت به سال قبل داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران به 21 میلیون و 167 هزار تردد جاده ای در استان اشاره کرد و گفت: نسبت به سال قبل 1.8 درصد رشد داشتیم.

وی گفت: با وجود افزایش ترددها، شاهد کاهش تلفات جاده ای در استان بودیم که نشان دهنده تلاش شبانه روزی همکاران است.

*از تلاش رسانه ها قدردانی می شود

دلاور بزرگ نیا -مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران- در جلسه ای که با حضور مرتضی رحمانی موحد -رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر کشور- در محل ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران برگزار شد، اظهار داشت: رشد مراکز فرهنگی، هنری و زیارتگاه ها و تجهیز آنها موجب شد که امسال کیفیت سفر در مازندران بهتر شود.

بزرگ نیا به دو میلیون بازدید کننده از اماکن تاریخی و موزه ها اشاره کرد و گفت: این آمار نشان می دهد که مردم در کنار توجه به مراکز زیارتی، به مسائل تاریخی و هنری کشور، اهمیت می دهند.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون بیش از 1220 خبر در خصوص ستاد اجرایی خدمات سفر مخابره شده است، افزود: جشنواره ای نیز در این خصوص تا 15 فروردین با دریافت آثار از خبرنگاران در آینده برگزار و از تلاش این عزیزان هم قدردانی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به نقش ویژه شهرداران در گردشگری اشاره کرد و گفت: المان های بسیار چشمگیر و زیبا متناسب با فرهنگ و تمدن هر شهر جانمایی شده است، همچنین تورهای گردشگری در دو شیفت صبح و عصر در برخی از شهرها برگزار می شود.

وی گفت: بعضی از شهرداران آمادگی خود را برای خرید بناهای فرهنگی و تاریخی اعلام داشتند و این نشان می دهد که میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان یک صنعت فرابخشی مورد توجه ویژه در مازندران است.

*مازندران می تواند در قله گردشگری کشور بایستد

 مرتضی رحمانی موحد -رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر کشور- در این جلسه با بیان اینکه در شرایطی وارد سال 95 شدیدم که پس از توافق برجام، ثمرات آن را شاهد خواهیم بود افزود: امسال اولین سالی است که برنامه ششم توسعه و همچنین اجرای دستورالعمل و ابلاغیه اقتصاد مقاومتی به صورت عملی اجرایی خواهد شد.

این مسئول به سه عنصر اقتصادی، فرهنگی و صنعتی گردشگری برای خدمت به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: آنچه که در صنعت گردشگری به ما اجازه نهادینه شدن خواهد داد حضور و مشارکت بخش خصوصی است.

وی به پنج مشخصه مهم مازندران اشاره کرد و گفت: همجوار بودن در کنار پایتخت یکی از ویژگی های بسیار مهم مازندران است.

رحمانی موحد کانون توجه بودن مردم کشور برای استفاده از مواهب طبیعی و همچنین قرار داشتن در مسیر طریق الرضا(ع) را نیز یکی از ویژگی های دیگر مازندران دانست و گفت: جمعیت زیادی به عنوان جمعیت غیرمستمر وارد مازندران می شوند و در کنار شما حضور دارند.

این مسئول به ظرفیت روستاهای مازندران هم اشاره کرد و گفت: اعتقاد دارم با این ویژگی ها مازندران می تواند در قله گردشگری کشور بایستد.

وی با بیان اینکه امسال در ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور 6 شهر برتر گردشگری کشور معرفی خواهد شد، افزود: فرصت اعلام استان ها برای معرفی شهرها تا 25 فروردین ماه است.

رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر کشور به 44 هزار نظارت و بازرسی در کشور اشاره کرد و گفت: در بازدید از مراکز فرهنگی، تاریخی با جمعیت حدود 47.5 میلیون نفر، رشد 7 درصدی را شاهد هستیم.

رحمانی موحد گفت: از یک میلون نفری که در کل کشور در ستادهای خدمات اجرایی سفر به مردم خدمت کردند، تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه در موضوع اطلاع رسانی، ایجاد انگیزش، معرفی داشته های سنتی و فرهنگی سال بسایر خوبی را پشت سر گذاشتیم، افزود: استان مازندران در این بحث موفق عمل کرده است.

این مسئول به انعکاس فعالیت ها و اقدامات ستاد خدمات اجرایی سفر در مازندران و کشور اشاره کرد و گفت: این تلاش ها قابل تحسین است چرا که در تعطیلات این عزیزان در کنار ما حضور داشتند.

*سومین استان کشور در تردد بودیم

احمدآفرین محمدزاده-مدیرکل حمل و نقل و پایانه های مازندران- در این نشست با بیان اینکه هر لحظه در جاده های کوهستانی ما امکان حادثه وجود دارد، گفت: با 45دوربین نظارت تصویری و 8 دستگاه دوربین ثبت تخلف راه ها را کنترل می کنیم.

وی گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا روز دهم فرودین استان مازندران با سقف متوسط روزانه 50 هزار تردد در ساعت، سومین استان کشور بودیم و بالاترین تردد در پنجم و ششم فرودین ماه است.

این مسئول با بیان اینکه محور ساری-قائمشهر و برعکس و آمل-محمودآباد یکی از پرترددترین محورهای استان است، افزود: یک میلیون و 350 هزار تردد ورودی داشتیم که هشت درصد افزایش نسبت به سال قبل و خروجی هم یک میلیون دستگاه بوده است که اختلاف ورودی و خروجی نشان دهنده میزان اسکان در استان است.

وی گفت: با بهره گیری از بیش از 79 امدادگر فنی و 41 دستگاه جرثقیل سعی شد تا خدمات مناسبی به هم وطنان ارائه شود.

*46 درصد کاهش مصدوم داشتیم

مهدی ولی پور-رئیس سازمان جوانان و مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران– اظهار داشت: 110 پایگاه و پست امداد در استان، خدمات در حوزه امداد و نجات و هم در بحث دارو و درمان به هموطنان داده می شود که این خدمات با استفاده از 110 دستگاه موتورسیکلت و خودروی امدادی در سطح استان انجام می شود.

وی ابراز داشت: 46 درصد کاهش مصدوم ناشی از حوادث نسبت به سال قبل ثبت شده است و در کل 14 درصد کاهش عملیات امداد و نجات داشتیم.

محمد محمدپور عمران-مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران- هم گفت: 160 بازرس رسمی و بیش از 305 گزارش مردمی رسیدگی شد و یک میلیارد و 380 میلیون تومان پرونده های تخلفات تحت عنوان تعزیر رسیدگی شد.

این مسئول با بیان اینکه نمایشگاه اختصاصی صنایع دستی در رامسر و حمایت از صنایع دستی و میراث فرهنگی در دستور کار امسال ما قرار داشت، افزود: تلاش کردیم که محصولات و میوه ها با قیمت ارزان تری نسبت به سال قبل توزیع شود.

* کمترین گزارش اعتراض مردمی را داشتیم

علیرضامردانشاهی -معاون دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران- به 31 درصد رشد خدمات دارویی و درمانی در مازندران نسبت به مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: تعداد بیماران بستری شده 11 هزار و 500 بیمار بوده و تصادفی ها 25 درصد رشد داشته که البته تعداد فوتی ها 29 درصد کاهش یافته است.

وی ابراز داشت: 168 هزار بیمار ویزیت شدند که بسیاری از آنها مسافر بودند، سه هزار عمل جراحی و 1250 عمل زایمان نیز در این مدت انجام شده است.

وی گفت: با فعال کردن درمانگاه ها و بیمارستان ها و کشیک ها کمترین گزارش اعتراض مردمی را داشتیم.

فرهاد عسکری-مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران- نیز با بیان اینکه در جلسات با 58 شهردار استان بر تنظیف و پاکسازی مبادی ورودی استان تاکید شد، افزود: در 29 چادر پارک های شهری و جنگلی بیش از یک میلیون نفر اسکان گرفته اند.

وی گفت: شهرداری مازندران خدمات ملی می دهند و نیاز است که در موضوع اعتباری به صورت ویژه دیده شوند.

* بیش از دو میلیون و 800 هزار نفر مسافران اقامتی در روستاها داشتیم

جان الله عبدی- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران- هم در این جلسه اظهار داشت: فعال شدن امور دهیاری و روستاها کمک بسیار خوبی در بحث جذب و ارائه خدمات به گردشگران داده است.

وی گفت: بیش از 2000 نفر از دهیاران در جذب و ارائه خدمات به گردشگران فعال هستند که بیش از دو میلیون و 800 هزار نفر مسافران اقامتی و بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر هم مسافران غیراقامتی در روستاها داشتیم.

این مسئول با بیان اینکه انتظار ما این است که اعتبارات لازم برای آماده کردن زیرساخت های گردشگری و بوم گردی روستایی، تامین شود افزود: البته سرمایه گذارانی برای ایجاد خانه های روستایی در بالادست مراجعه کردند که در حال انجام امور اداری هستند.



    ©2013 APG.ir