تعداد بازدید: 3314

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 12 ارديبهشت 1395-8:33

مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی و سمن های ستاد مبارزه با مواد مخدر:

در پایان برنامه ششم باید 25 درصد کاهش مصرف در اعتیاد داشته باشیم

در کارگاه آموزشی منطقه ای توانمندسازی سازمان های مردم نهاد در حوزه کنترل و کاهش تقاضا مواد مخدر و روانگردان مطرح شد: بیش از 90 درصد از خدمات بهزیستی توسط سمن ها ارائه می شود/ سال گذشته در حوزه سمن های حوزه مبارزه با اعتیاد، غربالگری انجام دادیم و از 2800 سمن در این حوزه، حداقل 600 سمن ریزش کرد/ در پایان برنامه ششم توسعه باید حداقل 25 درصد کاهش مصرف در اعتیاد داشته باشیم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: کارگاه آموزشی منطقه ای توانمندسازی سازمان های مردم نهاد در حوزه کنترل و کاهش تقاضا مواد مخدر و روانگردان با حضور استان‌های تهران، گیلان، قم، مرکزی، سمنان، مازندران در هتل اسرم ساری برگزار شد.

در این نشست مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران اظهار کرد: در برنامه چهارم نقش سازمان های مردم نهاد دیده شد اما در دوره‌ای سمن ها را تهدید دانستند.

قاسمی طوسی با بیان اینکه اما امروز دولت، سمن ها را بازوی خود و دستگاه های اجرایی می‌داند، افزود: نقش نظارتی دولت، کمرنگ شده و بیشتر به حوزه اجرا آمده است و فعالان حوزه اجتماعی باید به کمک دولت بیایند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 17 همایش برای بهبودیافتگان از اعتیاد در مازندران برگزار شد، گفت: 1276 بهبود یافته به سازمان فنی و حرفه ای استان معرفی شده و از آموزش های این سازمان بهره بردند که از این تعداد، 270 نفر تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند.

*بیش از 90 درصد از خدمات بهزیستی توسط سمن ها ارائه می شود

در ادامه مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه اعتیاد یک معضل و آسیب اجتماعی است که تمام جوامع را تهدید می کند و کشور ما هم به صورت گسترده با این موضوع درگیر است و با این پدیده شوم مبارزه می‌کند، گفت: اهمیت مبارزه با اعتیاد بر کسی پوشیده نیست و می دانیم که درمان اعتیاد، از بسیاری آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می کند.

سعید آرام با اشاره به اینکه آنچه در مبارزه با مواد مخدر برای ما اهمیت دارد این است که کارها را به مردم واگذار کنیم، تصریح کرد: باید کارکرد سمن ها را در این حوزه باور کرده و در مبارزه با مواد مخدر موفق شویم. چون ماحصل تمام اقداماتی که تاکنون دولت ها انجام داده اند وضعیتی است که اکنون داریم.

این مسئول با بیان اینکه استقلال و وابسته نبودن سمن ها به سازمان های دولتی باید حفظ شود، ادامه داد: بیش از 90 درصد از خدمات بهزیستی توسط سمن ها ارائه می شود.

*در پایان برنامه ششم باید حداقل 25 درصد کاهش مصرف در اعتیاد داشته باشیم،

در بخش دیگری از این نشست مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی و سمن های ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: نخستین گام در جلوگیری از آسیب، همسو شدن نسبت به آن مسئله است.

محمد بیرجندی با اشاره به اینکه دولت به عنوان جایگاه تصمیم گیری، بسترسازی و شکل دهی اولویت ها، نقش مشخصی در مبارزه با مواد مخدر دارد، افزود: دولت باید ابزاری فراهم کند که این مسئله مدیریت شود، قوانین را هم‌سطح کرده و منابع را تامین کند.

وی با بیان اینکه بخش غیردولتی هم در این حزوه، تکلیف مهمی دارد، گفت: نخستین تکلیف سمن ها در مبارزه با مواد مخدر، داشتن آگاهی در سطح بسیار بالا است. سمن ها ابزاری هستند که اختیارات بسیاری دارند و می توانند کارهای زیادی انجام دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه در حوزه مسائل اجتماعی اگر تعلل کنیم فقط فرصت را از دست داده‌ایم، تصریح کرد: سال گذشته در حوزه سمن های حوزه مبارزه با اعتیاد، غربالگری انجام دادیم و از 2800 سمن در این حوزه، حداقل 600 سمن ریزش کرد.

بیرجندی با بیان اینکه در پایان برنامه ششم توسعه باید حداقل 25 درصد کاهش مصرف در اعتیاد داشته باشیم، ادامه داد: در حوزه مشارکت‌های مردمی هم باید افزایش 25 درصدی را رقم بزنیم.



    ©2013 APG.ir