تعداد بازدید: 5840

توصیه به دیگران 13

دوشنبه 20 ارديبهشت 1395-0:15

به بهانه کوچ نخستین کبوتر حرم قائمشهر

تویی که نمی شناختمت

دمی با خاطرات شهید مدافع حرم حاج محمد بلباسی/ سردارهای بازنشسته دل شان برای دورانی که دستور می دادند تنگ بود، امر کردند و حاج محمد شد سرباز... انگار نه انگار که حالا خودش می تواند دستور دهد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضا شریعتی: بعضی ها چه قدر سبک بارند، امروز کنارشان می نشینی، حرف می زنی، خاطره می سازی و... ولی فردا نیستند.

انگار همین دیروز بود که با تشکیل سازمان بسیج رسانه استان مازندران قرعه به نام من و سینا قربانی افتاد تا جزو نخستین خبرنگاران خادم شهدا بعد از تشکیل سازمان باشیم. اسفند سال 93 برای نخستین بار در جنوب کشور دیدمش؛ محمد بلباسی -مسئول سازمان اردویی راهیان نور استان مازندران- و اینک نخستین شهید مدافع حرم قائم شهر.

 ده نفری می شدیم که به محل شهادت سردار شهید جعفرشیرسوار رفتیم. راه طولانی بود و صعب العبور. به محل شهادت که رسیدیم، او از طریقه شناسایی محل شهادت شهید شیرسوار  پس از سال ها سخن گفت.

نماز ظهر را  همان جا اقامه کردیم. کسی چه می داند شاید همان اشکی که بر مزار همرزمش می ریخت درخواست شهادتش بود

محمد آقا خاکی بود، از انهایی که با همه انس می گرفت. به قرارگاه رفتیم، قرارگاه که چه عرض کنم باقی مانده بقایای قرارگاه ها...

سردارهای بازنشسته دل شان برای دورانی که دستور می دادند تنگ بود، امر کردند و او شد سرباز... انگار نه انگار که حالا خودش می تواند دستور دهد

محمد بلباسی می گفت: یادمان فراموش شده و پادگان هفت تپه، «مقر لشکر ویژه 25 کربلا» در ایام دفاع مقدس بود، ولی تاکنون این نقطه آسمانی مورد لطف زائران قرار نگرفته است.

می گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط فرماندهان سپاه کربلا و لشکر عملیاتی 25 کربلا، با ورود کاروان‌های بسیج محلات، استارت زیارت از این مکان الهی زده شده است.

سرزمین وسیع هفت تپه، تنها عقبه‌ای بوده که در طول زمان ورد زبان شهید بلباسی بود. می گفت: این خاک مقدس از سوی دشمن مورد بمباران هوایی قرار گرفته، خاک پاک هفت تپه شاهد شهادت سردار شهید حاج جعفر شیرسوار «فرمانده نامی لشکر 25 کربلا» و شهدای زیاد دیگر و مناجات‌ها، اشک ها و دعای رزمندگان ما بوده است.

حالا حاج محمد بلباسی نخستین شهید مدافع حرم شهرستان قائم شهر شده است که این روزها مردم شهرش یادش را در مسجدها و محافل گرامی می دارند. کاش بیشتر می شناختمش. راهش پر رهرو.



    ©2013 APG.ir