تعداد بازدید: 4613

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 21 ارديبهشت 1395-10:29

رییس شورای شهر ساری:

کسانی را که چوب لای چرخ مدیریت شهری بگذارند، زیر پا له می‌کنیم

علیجان شمشیربند: این که می گویند نگاه نظارتی بر شهرداری وجود ندارد به نظر من دوستان باید به عملکرد شورا توجه کنند/ برخی می خواهند القا کنند که شورا در اختیار شهرداری است/عنوان کردن برخی مسائل غیراخلاقی اعضای شورای شهر ساری، ضربه زدن به شعور مردم است/ اگر کسانی چوب لای چرخ عملکرد ما(مدیریت شهری)بگذارند و بخواهند کارشکنی کرده و از اقدامات شهری جلوگیری کنند، جلوی چشم مردم، اینها را زیر پا له می‌کنیم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: علیجان شمشیربند در نشست خبری اظهار کرد: اگر سال گذشته با فواصل کمتری، خبرنگاران در جلسات شورا حضور داشتند اما نشست‌‌های خبری ما کمتر بود و سعی داریم با برگزاری نشست خبری، جبران مافات شود. فضای سالن ما خیلی مناسب حضور تعداد زیاد خبرنگاران نیست.

رئیس شورای شهر ساری در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر اینکه نگاه بیرونی به شورا وجود دارد که گویا برخی اعضای شورا، به جای نظارت بر رفتار شهرداری، زیرنظر این مجموعه هستند، گفت: وظایف شورا را قانون مشخص کرده و یکی از وظایف اصلی و مهم شورا، انتخاب شهردار است.

وی ادامه داد: مطلب مهم دیگر، نظارت بر عملکرد شهردار است، چون مجموعه کارهایی که شهرداری انجام می دهد اعم از عمرانی و فرهنگی، باید بر اساس مصوبه شورا باشد. شهرداری بدون مصوبه شورا نمی تواند پروژه ای را راسا اقدام کند.

این مسئول با بیان اینکه پس از مصوب شدن در صحن شورا، شهرداری کار را انجام می دهد، تصریح کرد: باید به عملکرد نگاه کرد. در دوره چهارم چندین پروژه بزرگ و کوچک در ساری در دست اقدام داریم که موارد پروژه به ریز بررسی شده است.

شمشیربند درباره سوال دیگر مازندنومه مبنی بر نحوه نظارت بر پروژه های شهرداری با اشاره به اینکه نظارت ما به نوعی از ابتدای ارسال لایحه شهرداری تا انتهای انجام شدن پروژه ها وجود دارد، ادامه داد: این که می گویند نگاه نظارتی وجود ندارد به نظر من دوستان باید به عملکرد شورا توجه کنند.

وی با بیان اینکه کمیسیون عمران و فنی از کمیسیون های پرکار شورا است، خاطرنشان کرد: اینکه می گویند شورای شهر، شورای شهردار است، به نظر من یا از نداشتن آگاهی این افراد است و یا اینکه غلو می کنند و می خواهند عملکرد شورا را ندیده بگیرند و به حساب نیاورند. این قضاوت را باید بر عهده مردم گذاشت.

رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه تعامل بین شهرداری و شورا، بیش از انتظار برخی است، اظهار کرد: ما به دنبال تعامل هستیم چون با تقابل کار پیش نمی رود و برخی می خواهند القا کنند که شورا در اختیار شهرداری است.

این مسئول در پاسخ به سوال دیگر مازندنومه درباره برخی مسائل اخلاقی که به تازگی در مورد برخی اعضای شورای شهر ساری عنوان شده و اینکه اگر این مسائل تایید نمی‌شود چرا شورا تکذیبیه ای منتشر نکرده است، با بیان اینکه عنوان کردن برخی مسائل غیراخلاقی، ضربه زدن به شعور مردم است، افزود: چون در یک میدان برنده کار نشدند، امروز احساس می کنند که باید به گونه دیگری رفتار و با حیثیت برنده ها و مردم، بازی کنند. مسائلی که مطرح می شود حتی اگر در محکمه قانون تایید شود هم کسی حق افشا ندارد و این در حالی است که اصل موضوع، منتفی است و ما موضوع را به عهده دستگاه قضایی و امنیتی می گذاریم تا از شرف مردم دفاع کنند.


شمشیربند با اشاره به اینکه ترک تشریفات بخشی از قانون است، گفت: شهرداری می تواند در مواردی که دارای شرایط خاص است در واگذاری پروژه، ترک تشریفات قانونی انجام شود. برخی زمین خورده ها و شکست خورده می خواهند خود را به نمایش بگذارند و محو نشوند و راهی ندارند جز اینکه در مقابل منتخبان مردم بایستند و مطرح شوند که البته راه به جایی نمی توانند ببرند.

وی با بیان اینکه در شورای شهر ساری دوگانگی و دوجبهگی وجود ندارد، تصریح کرد: ما بحث دوجبهگی نداریم اما اختلاف سلیقه در همه جا وجود دارد. کار شورایی به این معناست که نظرات مختلف بیان شود و خروجی کار مهم است. مردم هم به دنبال همین خروجی هستند نه اینکه هر یک از اعضای شورا در جلسه هرچه گفت به مردم منتقل شود.

رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه امروز مدعی هستیم شهرداری و شورای شهر، بیشترین اشتغال را برای مردم درست کرد، چون بیشترین پروژه را داریم، ادامه داد: اما این اشتغال پایدار نبوده و موقتی است. ایجاد اشتغال به معنای جذب کارمند نیست. اعضای شورا در جذب نیرو سهمیه ندارند.

شمشیربند با بیان این که شورای چهارم تاکنون 720 مصوبه داشته است، افزود: اگر کسانی چوب لای چرخ ما بگذارند و بخواهند کارشکنی کرده و از اقدامات شهری جلوگیری کنند،
جلوی چشم مردم، اینها را زیر چرخ مان له می‌کنیم.

وی تصریح کرد: چپ و راست و جناح بندی، برای مردم آب و نان نمی شود، مردم کار می خواهند.


  • شنبه 25 ارديبهشت 1395-16:18

    سردار کمیسونهای شورا اصلا تخصصی هستن که شما میگید پر کار هستن

    • شنبه 25 ارديبهشت 1395-15:7

      حرفهایش برازنده نامش،
      نامش برازنده شخصیتش؟! شکسپیر

      • پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395-17:17

        زنده باد استاندار اینده مازندران

        • چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395-18:51

          از رییس محترم شورای شهر ساری تقاضا میشود نام کسانی که برای پیشرفت شهر ساری سنگ اندازی میکنند به صراحت به مردم معرفی تا مردم تکلیف خود را این افراد روشن کنند

          • چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395-11:58

            اولا فقط یک قلم از نظارتی که بر شهردار کردی گزارش به افکار عمومی بده! تاکید می کنیم فقط یک قلم ! جناب عالی بدون شهردار چه معنی نداری!؟ چه چیزی را زیر پا له می کنی ؟! ... بقول ان عارف ما ان مگس هم نیستیم همه چیز برای تو! ولی همه دیدند اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و عوام و نخبه که روز روشن در انتخابات مداخله کردین در همان روزها هم بدون توجه به گرایشات علیه این کار نوشتند ضمنا فردی را گفتین رای نیاورد و صرفا حدود 15 تا بیست هزار رای به ارای مهندس یوسف نژآد ممکنه اضافه کرده باشین چون او خودش رای داشت ! حالا با این وضع باید منتقدین را زیر پا له کنی ! ... ضمنا برو کمی بخوان که ایا کسی که...حضورش در شورا اشکال ندارد !؟ ...

            • پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395-17:17

              استاد عزیز پیشرفت های شهر ساری مدیون سردار عزیز هستیم واقعا این اقایون چند سال خدمت کردند همین استاندار چند ساله چه کرده جز اینکه این استان چی کار کرده
              استان تو به پایه همین ها می چرخه در ضمن اگه این شخص استاندار بود وضعیت استان تو اینطور نبود

            • اب انبارنوی ریکاپاسخ به این دیدگاه 5 2
              چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395-8:1

              همگی اگاه هستیم این همه ساال شهرمون هیچ پیشترفتی نداشت و دجا زد و از همه مراکز استانها عقب افتاد..این نمایندهای مخالف شهردار ازن همه سال چکار کردن فقط ساریو تحزیه کردن حالا که چند ساله دوباره ساری رو به پیشترفت رفت نماینده مخالف پیدا شد شبیه بخت النصر افتادن تو ساری چرا وقتی فرودگه از بدنه ساری جدا شد چرا رودپی بخش شد حرف و اعتراض نکردین حالا که دوباره اسم ساری رو زبون امده یه عده سو استفاده میکنن البته بگم نباید عبوری بت بشه برای ما ااما هر کسی باعث پیشترفت بشه جای تقدیر و تشکر داره..

              • چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395-7:40

                درود به شرف خادمان راستين مردم فهيم ساري
                سردارشمشيربند نماينده و وكيل مردم ساري هست وجانانه ازحقوق مردم وكلاي خود دفاع ميكنه
                مردم ساري دوسه سالي است طعم خدمت صادقانه راچشيدند درقرارگاه سازندگي شهرداري ساري سردارشمشيربند ودوازده عضو شريف شوراي ساري پرسنل سخت كوش شهرداري وشهردارجوان وارزشي ومتعهدشهرمان دكترعبوري حضوردارندومردم نيزتعامل خوبي باشهرداري دارندوميبينندجاي جاي ساري كارگاه سازندگي هست وبالطبع مشاركت ميكنند وبه خادمان خود لطف دارند

                • چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395-7:33

                  سردار،لطفا... رعایت کن.شما کی هستی که بخوای زیر پات له کنی،مگه یک مسلمان مخالفان خود را له میکند


                ©2013 APG.ir