تعداد بازدید: 3157

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 2 خرداد 1395-11:13

معاون رییس جمهوری در ساری بیان کرد:

مدیران مازندرانی برنامه پنج ساله آینده استان را مشخص کنند

محمد باقر نوبخت در جلسه شورای اداری استان مازندران گفت: نرخ رشد تورم کاهش یافته است اما  این به منظور ارزانی نیست/ مدیران مازندران باید برنامه پنج ساله آینده استان را مشخص کنند/ آیندگان ما را نخواهند بخشید اگر برای توسعه شمال کشور گام برنداریم.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: سومین جلسه شورای اداری استان مازندران عصر پنج شنبه با حضور محمدباقر نوبخت ـمعاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشورـ در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.

ربیع فلاح جلودار ـاستاندار مازندرانـ در این جلسه با اشاره به تشکیل شورای برنامه ریزی استان های شمالی در ساری اظهار داشت: آقای نوبخت به دلیل علاقه مندی خاصی که به استان های شمالی دارند، دستور برگزاری این جلسه  را صادر کردند و گزارش های استانداران شمالی در این جلسه ارائه شد.

وی با بیان اینکه فعالیت های ما در حوزه اقتصاد مقاومتی به صورت کامل در این جلسه  گزارش شد، افزود: مقرر شد جمع بندی گزارش های استانداران به آقای دژپسند ـمعاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی- ارائه تا پیگیری لازم انجام شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به همراهی و وفاق کامل موجود در استان و‌مدیران دستگاه های اجرایی ابراز داشت: موضوع اقتصاد مقاومتی در راس پیگیری ها و اقدامات مدیران در مازندران است.

* آیندگان ما را نخواهند بخشید اگر...

محمدباقرنوبخت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دولت مختص مدیران حاضر در خیابان پاستور نیست، افزود: همه مدیران در تمام مناصب  کشوری مسئولیت اجتماعی دارند.

وی ابراز داشت: همه می دانند که ما برای رفع مشکل اقتصادی با دیوار تحریم روبرو بودیم و اگر قرار بود ما بر اساس سند چشم انداز ۲۰ساله اقدامی انجام دهیم، باید اول موانع و زنجیرهای ناجوانمردانه و غیرانسانی را از دست و پای اقتصاد کشور باز کنیم.

این مسئول با بیان اینکه با هدایت رهبری و حمایت و همکاری دو دستگاه دیگر توانستیم توافقی با دنیا انجام دهیم، افزود: در این راستا سخنان موافق و مخالف بسیاری زده شد اما در نهایت مجلس آن را تصویب و رهبری هم تایید کردند.

نوبخت با بیان اینکه متناسب با توانمندی ها توانستیم تحریم ها را از بین ببریم و به موفقیت ملی دست یابیم، گفت: اولین آثار این اقدام افزایش صادرات نفتی تا دو برابر وضع سابق بوده است که البته موضوع سرمایه گذاری کشورهای خارجی هم یکی از مسائل مهمی است که در حال پیگیری است.  

وی گفت: 9 رییس جمهوری و 5 رییس مجلس سنا و 18 وزیر خارجه برای سرمایه گذاری وارد کشور شدند، ابراز داشت: اینها شرط لازم و نیاز است که از ظرفیت به وجود آمده  به نفع کشور استفاده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نسبت نرخ تورم اردیبشهت ماه را منفی چهار دهم اعلام کرد و گفت: نرخ رشد تورم م کاهش یافته است اما  این به منظور ارزانی نیست.

وی ادامه داد: نرخ تورم سالانه نیز از ۱۰.۸به ۱۰.۲ کاهش یافته است و نشان می دهد که می توانیم در ماه بعد نرخ رشد تک رقمی داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به نرخ رشد اقتصادی کشور هم اظهار داشت: رشد اقتصادی ما به طور متوسط دو درصد بود  که این رقم در ابتدای تحویل دولت متفی ۶.۸ بوده است.

نوبخت با بیان اینکه بر اساس محاسباتی که انجام دادیم برای ۷۵۰۰ واحد تولیدی غیرفعال شناسایی و برای هر کدام تسهیلاتی قرار دادیم افزود: آقای استاندار باید گزارش دهد که در ده ماه آینده برای کدام واحد تولیدی چقدر اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: بیش از هزار واحد تولیدی هم تکمیل شده است اما سرمایه در گردش مورد نیاز وجود ندارد که ما ۱۶هزار میلیارد به صورت تسهیلات و ۸۰۰هزار میلیارد تومان به صورت یارانه در نظر گرفتیم که تا پایان امسال باید گزارش مستند آن را به رهبری بدهیم.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه وقتی برای کشتن و محلی برای توقف نداریم، افزود: بسیاری از جوانان تحصیلات عالیه دارند و باید فرصت اشتغال ایجاد شود.  

وی با بیان اینکه راهکار دیگر ما واگذاری پروژه ها به بخش های خصوصی است، گفت: در کنار همه این موارد قرار بود تحرکی به استان مازندران ببخشیم که ما با همکاری نمایندگان در سفر ریاست جمهوری مواردی را مصوب کردیم که باید تا پایلن دوره دولت یازدهم انجام شود.

وی ادامه داد: بخشی از اعتبارات تخصیص داده شده و بخش دیگر اعتبارات نیز به صورت تکمیلی اختصاص داده خواهد شد.

نوبخت ابراز داشت: وضعیت فعلی ما در جهان وضعیت مطلوب و با ثباتی است و تمام کشورهای جهان این ثبات و امنیت را پذیرفته اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: مدیران این استان باید برنامه پنج ساله آینده استان را مشخص کنند تا ما با تکیه بر نسخه توسعه ارائه شده، اقدام کنیم.

وی با اشاره به برنامه آمایش سرزمینی کشوری و شرایط مشترک استان های شمالی اظهار داشت: غیر از ارائه برنامه پنج ساله که هر استان باید ارائه کند، یک برنامه توسعه استان های شمالی هم تدوین و برنامه ریزی شود.

وی گفت: فرصتی دست داده است تا برای شمال کشور حرکتی انجام شود و باید دانست که آیندگان ما را نخواهند بخشید اگر برای توسعه شمال کشور گام برنداریم.

 


  • مدیران برنامه پنج ساله آینده استان را مشخص کنندپاسخ به این دیدگاه
    يکشنبه 2 خرداد 1395-12:40

    مطالبه معاونت رییس جمهور از مدیران مازندرانی که برنامه پنج ساله آینده استان را مشخص کنند ما را به فکر وامیدارد که آیا چنین روشی تا کنون درکار نبوده است ؟ این همه جمعیت از مدیران استان که در حضور جناب نوبخت به دور میز نشسته اند آیا تا کنون کاری در این زمینه را در برنامه های خودنداشته و آیا اصولاً به این فکر نبوده اند ؟

    • يکشنبه 2 خرداد 1395-11:45

      سلام واقعا اکثریت نمایندهای قدیم و جدید مازندران بی برنامه و دنبال منافع شخصی خودشون هستند و هیچ کاری برای مازندران تنها مظلوم و خسته نکردند برنامه از کی میخواین؟حد اقل خودتون برنامه ریزی کنین و از این استان مظلوم سو استفاده نکنید. لطفااااااااا


      ©2013 APG.ir