تعداد بازدید: 4753

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 12 خرداد 1395-7:58

برای دومین سال؛

جشنواره برداشت هلو و شلیل در میاندورود برگزار شد

قادری: مشکل بیش از۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی که در استرس خشکسالی بود، مرتفع شد/ حیدرپور: پیش بینی می کنیم ۲۰۰هزار تن هلو و شلیل در مازندران برداشت شود/ نبیان: پروژه احداث دوربرگردان در سورک در یک ماه آینده عملیاتی می شود.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: دومین جشنواره برداشت هلو و شلیل استان مازندران عصر سه شنبه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران، فرماندار میاندورود، مدیرکل امور روستایی استان مازندران و جمعی دیگر از مدیران استانی و‌ محلی در روستای بزمین آباد بخش گهرباران برگزار شد.

ارسطو قادری در این مراسم اظهار داشت: بزمین آباد نماینده استان مازندران در جشنواره برداشت هلو و شلیل است و این جای افتخار دارد.

فرماندار میاندورود با شاره به ایام رحلت امام راحل ابراز اشت: امام و اندیشه امام در همه ایام زنده است. مردم با پای پیاده از امام استقبال کردند و با پای پیاده هم امام را بدرقه کردند.

قادری به مذاکره مقتدرانه هسته ای با حمایت رهبری اشاره کرد و گفت:برجام آمده است که موانع حوزه اقتصاد را بردارد، کسانی که امروز  منتقد برجام  هستند بدانند که برجام مشکلات را از میان راه برداشته است.

نماینده عالی دولت به  لزوم وجود وحدت در جامعه اشاره کرد و گفت: دیده بان انقلاب با هوشیاری ناظر امور اجرایی کشور است و باید با  هدایت رهبری و تعامل و وحدت مشکلات حل شود.

فرماندار میاندورود به برچیده شدن مشکل روستای بزمین آباد در خصوص آبگرفتگی با ایجاد دیواره حایل اشاره کرد و گفت: با حمایت استاندار مشکل بیش از۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی که در استرس خشکسالی بود، مرتفع شد.

وی به اجرای گام اول در راستای جذب اعتبار جهت تعریض جاده گهرباران و اجرایی شدن عملیات تعریض هم اشاره کرد و گفت: همیشه باید پله اول را درست برداشت تا بتوان در مرحله بعد اعتبار جذب کرد.

* ۵.۴ درصد رشد در بخش کشاورزی داشتیم

دلاور حیدرپور -مدیرکل جهادکشاورزی استان مازندران- با بیان اینکه این جشنواره خودجوش توسط خود باغداران منطقه انجام شده است، افزود: امسال بهار ما نسبت به سایر استان ها خوب بوده است.

وی با  اشاره به اینکه پیش بینی ۲۰۰هزار تن برداشت هلو و شلیل را در استان مازندران داریم گفت: این رقم نسبت به سال گذشته ۳۰درصد رشد داشته است.

حیدرپور یکی از مشکلات کشاورزان و باغداران را هزینه بالای کشت دانست و گفت: وظیفه بنده و همکاران ما این است که تکنولوژی روز و علمی را در کارگاه های آموزشی در اختیار کشاورزان قرار دهیم  تا بتوانیم هم در بازار داخل و هم در خارج حضور پررنگی داشته باشیم.

وی به عزم جدی دولت در راستای صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: دولت ۲۲۰میلیارد تومان برای محصولات لبنی و  یارانه برای دیگر محصولات کشاورزی تخصیص داده است.

حیدرپور ابراز داشت: فاصله تولید تا مصرف کننده باید با حضور تشکل ها و خود باغداران و کشاورزان کم شود. 

وی با بیان اینکه علی رغم فشارهای خارجی کشاورزی ۵.۴ درصد رشد در بخش کشاورزی داشتیم افزود: پنج میلیارد دلار هم  عواید ما از این بخش بوده است.

مدیرکل  جهادکشاورزی از تسهیلات دولت جهت اراضی شیب دار خبر داد و گفت: در اراضی دشت نیز به دلیل آفت های بیشتر دولت حمایتی نمی کند؛ بنابر این باید در اراضی شیب دار به دنبال میوه های نورس و بهبود وضعیت برداشت محصول در هکتار باشیم.  

* برای هر روستا یک طرح اجرایی مناسب در نظر گرفته می شود

علی نبیان-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران- نیز با  بیان اینکه  اقدامات شایسته ای توسط مردم بزمین آباد در راستای برگزاری این جشنواره انجام شده است افزود: این اتفاق زیبا برای ایجاد رونق اقتصادی در سال اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

وی گفت: امسال برای هر روستا یک طرح اجرایی مناسب در نظر گرفته می شود که بخشی از آن توسط دولت و بخش دیگر هم با مشارکت مردم انجام می شود.

معاون عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه  این طرح برای بالای ۲۰خانوار و زیر ۵۰خانوار با درصد سود چهار درصد انجام می شود افزود: به نسبت افزایش خانوارها سهم مشارکتی مردم کاهش می یابد.

نبیان تضمین وام دولت را همان کارت یارانه مردم روستا دانست و گفت: تا اوایل این هفته بیش از ۳۰۰روستا طرح خود را اعلام کردند تا ما بتواتیم آن را بررسی و در نهاد ریاست جمهوری جهت  تصویب و تامین اعتبار لازم فرستاده می شود.

وی گفت: نیاز است که اعضای شورا و دهیار نسبت به تهیه  طرح مناسب گام بردارند تا با حمایت بخشداران و فرماندارن بتوانیم اتفاقی زیبا را رقم بزنیم.

در حاشیه این مراسم نیز نبیان طی  تماس تلفنی با مدیرکل راه و شهرساژی مازندران در خصوص آخرین وضعیت پروژه احداث دوربرگردان در سورک از عملیاتی شدن اجرای این پروژه طی یکماه آینده خبر داد.



    ©2013 APG.ir