تعداد بازدید: 3886

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 19 خرداد 1395-23:47

معاون سیاسی استاندار در منزل استادان موسیقی مازندران:

استانداری از مستندسازی زندگی هنرمندان حمایت می‌کند

دست اندرکاران جشنواره موسیقی لیلم که اواخر تیرماه امسال برگزار می شود، به دیدار استادان ابوالحسن خوشرو و حسین طیبی رفتند/ علیرضا یونسی: استانداری از مستندسازی زندگی هنرمندان، حمایت می‌کند. مجموعه دست‌اندرکاران، در شناساندن فرهیختگان به جامعه، قصور داریم.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: جشنواره موسیقی بومی مازندران با عنوان "لیلم" 28 تا 31 تیرماه در ساری و شهرهای بهشهر و چالوس برگزار می‌شود. دست‌اندرکاران برگزای جشنواره عصر امروز به دیدار برخی از هنرمندان برجسته موسیقی در استان رفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در دیدار با استاد ابوالحسن خوشرو گفت: استاد خوشرو سنت‌های مازندران را به شکل موسیقی درآورده است.

احد جاودانی با اشاره به تاثیرات استاد خوشرو بر موسیقی مازندران، اظهار کرد: مردم مازندران آثار استاد خوشرو را در خانه‌های خود دارند و سال‌هاست با آثار این استاد، بهتر زندگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از تولید فیلم کوتاه حمایت می‌کنیم، ادامه داد: درباره برخی هنرمندان برجسته استان هم درنظر داریم فیلم کوتاه تهیه شود.

در ادامه این نشست، هنرمند عرصه موسیقی مازندرانی گفت: از نوجوانی علاقه‌مند به موسیقی منطقه بودم و در این زمینه، خانواده کمک بسیاری به من کردند و با رفتن به مدرسه، مشوق‌ها هم افزایش یافت.

استاد ابوالحسن خوشرو با بیان اینکه بخشی از موسیقی ما جنبه اجتماعی و بخشی هم جنبه حماسی دارد، تصریح کرد: حدود 30 سال با استاد محسن‌پور کار کردم و متوجه شدیم که موسیقی حماسی ما حرفی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به اینکه پدرم هم اطلاعات موسیقایی داشت، ادامه داد: او از شیوه‌های خواندن مطلع بود و نی خوبی هم می‌زد.

این هنرمند موسیقی مازندرانی با بیان اینکه امید ما به این است که جوانان به موسیقی محلی توجه کنند، خاطرنشان کرد: دست‌اندرکاران باید زندگی هنرمندان را مورد نظر قرار دهند. شاید در مازندران 10 نفر داشته باشیم که در سطح بالایی از موسیقی قرار دارند و پا به سن گذاشته‌اند.

همچنین معاون سیاسی استاندار مازندران در این دیدار که در منزل استاد خوشرو برگزار شد، گفت: هنرمندان ما بیانگر عظمت تاریخ خطه مازندران هستند.

علیرضا یونسی با بیان اینکه استانداری از مستندسازی زندگی هنرمندان، حمایت می‌کند، اظهار کرد: مجموعه دست‌اندرکاران، در شناساندن فرهیختگان به جامعه، قصور داریم.

وی با اشاره به اینکه هنر در همه ابعاد، سختی جان انسان است، افزود: زبان جان آدمی در چهره هنر، تجلی می‌یابد.

این مسئول با بین اینکه اگر هنرمندانی مانند استاد خوشرو و استاد طیبی نباشند شاید این هنر به نسل بعدی عرضه نشود، گفت: در مقابل هنرمندان تعهد داریم.

دیگر هنرمند موسیقی مازندران در دیدار دست اندرکاران جشنواره لیلم با او اظهار کرد: للـه‌وا، ساز ویژه مازندرانی‌ها است چون مردم این استان اغلب کشاورز و دامدار بودند و چوپانان و گالش‌ها به این ساز گرایش داشتند.

استاد حسین طیبی با اشاره به اینکه برخی افراد، هنر ذاتی دارند و نعمتی است که از سوی پروردگار در اختیار این افراد قرار گرفته است، افزود: باید قدر این نعمت الهی را دانست و در مسیر تعالی آن گام برداشت.

گفتنی است دبیرخانه جشنواره  لیلم با شماره تلفن‌ها 01133350703 و رایانامه‌  info@lilemfest.com آماده پاسخگویی به سوالات متقاضیان حضور در جشنواره است.

 این جشنواره شامل بخش‌های گروه‌نوازی، تک‌نوازی سازهای محلی در سازهای دوتار، دسرکوتن،للـه‌وا، قرنه، کمانچه‌ محلی، سرنا  و لگن و آواز محلی مازندرانی است و هنرمندان عرصه موسیقی می‌توانند آثار خود را تا 31 خردادماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.


  • جمعه 21 خرداد 1395-15:27

    اقاي صادقي فرزند...در شركت آب وفاضلاب در پست مديريتي بكارگيري شده.يه ماهي وارد شركت شده..مدير بي كفايت براي موندن در اين منصب همچين بذل و بخشش هايي ميكنه..اونوقت انتظار هم داريم كه مردم دوباره به دولت تدبير اعتماد كنن..خدايي در حق روحاني عزيز دارن ظلم ميكنن اين بازنشسته ها

    • پنجشنبه 20 خرداد 1395-14:4

      نمونه ي عيني اين فرزند سالاري مسولان محترم رو در شركت آب و فاضلاب استان شاهديم

      • پنجشنبه 20 خرداد 1395-9:50

        اقاي يونسي اين دولت از مديران ضعيف هم حمايت ميكند.علي الخصوص وقتي كه فرزند دلبند مسول رو هم در پست مديريت بكارگيري نمايند..دولت تدبير رو شماها به اين روز انداختيد...


        ©2013 APG.ir