تعداد بازدید: 2890

توصیه به دیگران 6

يکشنبه 23 خرداد 1395-10:24

بازگشت عقلانیت و اعتدال با دولت تدبیر و امید

به بهانه 24 خرداد/ برای افراطیون عقلانیت گریز و اعتدال ستیز٬ جنبش عظیم اعتدال خواهی و اصلاح طلبی و دولت برآمده از اراده ملت برای حاکمیت دولت عقلگرا و اعتدالی تدبیر و امید در ایران٬ آنقدر گران است که بخواهند برای نجات خود از آنچه که برای شان یک تراژدی و کابوس است به رویای عبور ملت از روحانی و شکست دولت تدبیر و امید در انتخابات سال ۹۶ دلخوش کنند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، لطف الله آجدانی مورخ و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران: به رغم واقعیت وجود پاره ای ناکامی ها و نقاط ضعف قابل نقد در عملکرد دولت تدبیر و امید و ضرورت تدبیر کارآمد برای اصلاح و تجدید نظر، به ویژه در حوزه بعضی از عزل و نصب های مدیریتی در سطوح کلان ملی و منطقه ای با هدف استفاده هرجه بیشتر و کارآمدتر از مدیران توانمند و همسو با سیاست ها و برنامه های دولت، هرگونه مبالغه در پاره ای ناکامی ها و بعضی نقاط ضعف در عملکرد دولت تدبیر و امید ٬به دور از خرد و عقلانیت و انصاف است.

هرگونه نادیده گرفتن دستاوردهای فراوان و ارزشمند رییس جمهوری -حسن روحانی- و دولت تدبیر و امید در حوزه های سیاسی٬ اجتماعی٬ اقتصادی و فرهنگی در عرصه های داخلی و بین المللی یا ناشی از غفلت تاریخی در ادراک واقعیت های  تاریخی  است یا ریشه دار در عقده گشایی ها  و انتقام جویی های ورشکستگان سیاسی اردوگاه افراطیون عقلانیت ستیز و اعتدال گریز.

روحانی و دولت تدبیر و امید در کارنامه سه ساله خود نشان داده اند که به رغم پاره ای نقاط ضعف و اشتباهات در عملکرد و به ویژه موانع گسترده و فراوان داخلی و بین المللی٬ دارای عزم جدی برای تقویت مصالح نظام و منافع ملی در حوزه های مختلف سیاسی٬ اجتماعی٬ اقتصادی و فرهنگی در عرصه های داخلی و بین المللی با رویکرد عقلانیت و اعتدال در راستای ایرانی هرچه آباد تر و توسعه یافته تر با تاکید بر حکمت و عزت برای ایران و ایرانی است.

روحانی و دولت تدبیر و امید با برخورداری از شخصیتی عقلگرا و معتدل، نشان داده اند که به ضرورت استفاده از همه ی ظرفیت های اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل برای توسعه ی کشور و جامعه آشنا و مومن هستند.

روحانی و دولت تدبیر و امید نشان داده اند که به دور از هیاهو و جنجال های پوپولیستی و بدون هیج جنگ با عالم و آدم ٬ به استفاده از تدبیر و حکمت برای برون رفت ایران از بحران ها و تنگناها به عزت ایران و ایرانی و فضای امن برای اندیشه های آزاد و آزادی اندیشه ها در چارچوب حقوق قانونی و مدنی شهروندان ایرانی جشم دوخته اند.

دولت تدبیر و امید نشان داده است که دولت برنامه ریزی های کارشناسانه و مدیریت علمی است و نه دولت تصمیم گیری های یک شبه و یک ساعته منجر به وعده های توخالی و هزاران پروژه ناسنجیده و ناتمامی که هنوز نظام و دولت و ملت در حال تاوان دادن آن بی تدبیری های ناشی از افراطی گری و برآمده از سیاست های پوپولیسنی هستند.

بی تردید٬ برای افراطیون عقلانیت گریز و اعتدال ستیز٬ جنبش عظیم اعتدال خواهی و اصلاح طلبی و دولت برآمده از اراده ملت برای حاکمیت دولت عقلگرا و اعتدالی تدبیر و امید در ایران٬ آنقدر گران است که بخواهند برای نجات خود از آنچه که برای شان یک تراژدی و کابوس است به رویای عبور ملت از روحانی و شکست دولت تدبیر و امید در انتخابات سال ۹۶ دلخوش کنند.

روحانی و دولت او چراغی را برافروخته اند که به رغم طوفان افراطی گری، نشان از بارقه های  تدبیر و امید دارد. جراغی که بدخواهان افراطی و اعتدال ستیز و عقلانیت گریز دولت تدبیر و امید در آرزو و امید به خاموشی آن بسر می برند.

با تبریک سومین سالگرد پیروزی و استقرار دولت تدبیر و امید و آرزوی تداوم آن در راستای تقویت مصالح نظام و منافع ملی٬ جای تردید نیست که لازمه این تداوم٬ تداوم وحدت و همفکری و همدلی و همکاری نخبگان و احزاب و تشکل های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرای اعتدال گرای حامی جریان عقلانیت و اعتدال برای زنده نگاه داشتن جراغ برافروخته امید در میان ملتی است که با انتخاب دولت تدبیر و امید ٬ به افراطی گری و پوپولیسم در ایران «نه» گفته اند.


  • سه شنبه 25 خرداد 1395-0:48

    با تبریک 24 خرداد عزیز

    • يکشنبه 23 خرداد 1395-23:13

      شما لطفا سكوت كن....

      • خطابه و خطابه و خطابه .....پاسخ به این دیدگاه 8 8
        يکشنبه 23 خرداد 1395-11:30

        مطمئناً آقای آجدانی می دانند که این کلیشه ها پاسخی به منتقدان شخص ایشان نیست . منتقدان ایشان بسیاری خود حامیان دولت تدبیر و امیدند .
        از ایشان باید پرسید مسئولیت خطیر شما در استانداری مازندران فقط تحریر این دست نوشته هاست که جز شعار نیست و هیج جایش ارتباطی روشن و مستقیم به مازندرانیان و امور زندگی ساکنان مازندران پیدا نمی کند ؟


        ©2013 APG.ir