تعداد بازدید: 3760

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 6 تير 1395-18:11

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران مطرح کرد:

40 میلیون تومان هزینه برای هر کیلومتر شبکه آبرسانی/ به مشارکت مردم و خیران نیازمندیم

مجید عبداللهی: مصرف هر لیتر آب، باعث افزایش 40 لیتری فاضلاب و همچنین افزایش آب شور می‌شود/ بارش‌ها سیلابی شده که باعث افزایش سفره‌های زیرزمینی نمی‌شود/ به دنبال این هستیم که مشترک فصلی با مشترک غیرفصلی تفاوت داشته باشد/ هر کیلومتر شبکه آبرسانی برای اصلاح 40 میلیون تومان هزینه دارد و به مشارکت اهالی و خیران نیازمندیم.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: مجید عبداللهی در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب با بیان اینکه منابع آبی محدود بوده و تجدیدپذیر نیست به همین دلیل باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم، افزود: مصرف هر لیتر آب، باعث افزایش 40لیتری فاضلاب و همچنین افزایش آب شور می‌شود و بسیاری از چاه‌های آب شیرین در نزدیک دریا در حال تبدیل شدن به آب شور هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران با اشاره به تغییر روند بارندگی، گفت: بارش‌ها سیلابی شده که باعث افزایش سفره‌های زیرزمینی نمی‌شود.

این مسئول تصریح کرد: بخشی از مشکلات آب به این دلیل است که مسائلی در خدمات رسانی وجود دارد.  وقتی یک روستا را هفت بار پمپاژ آب انجام می دهیم هزینه ما بسیار افزایش می یابد و هر بار اگر یک سری از ایستگاه های پمپاژ با مشکل ایجاد شود باعث قطع شدن آب می شود.

وی با بیان اینکه از 18 هزار کیلومتر، حدود 5هزار کیلومتر شبکه فرسوده داریم خاطرنشان کرد: هر ساله هم بخشی از این شبکه را اصلاح می کنیم و از سویی هم هر ساله به این شبکه فرسوده اضافه می شود. اعتقاد دارم اصلاح شبکه واجب تر از توسعه است. اما هزینه ها بالاست و مجبوریم اصلاح و توسعه را با هم انجام دهیم.

این مسئول در پاسخ به پرسش مازندنومه مبنی بر آن که اگر در روستایی اهالی مشارکت مالی و خودیاری داشته باشند، آیا امکان نوسازی شبکه های فرسوده وجود دارد و اصلاح هر متر شبکه فرسوده آب روستایی چه قدر هزینه در بر دارد، گفت: هر کیلومتر شبکه برای اصلاح 40 میلیون تومان هزینه دارد و به مشارکت مردم در اصلاح شبکه عقیده داریم و نیاز است مردم و خیران به کمک ما بیایند. بسیاری از خیران در مدرسه سازی و بیمارستان هزینه می کنند و به نظرم از موضوعاتی که خیلی واجب است موضوع آب است. آماده مشارکت هستیم و خیلی جاها را با مشارکت مردم، نوسازی و اصلاح کردیم.

عبداللهی در پاسخ به سئوال دیگر مازندنومه که ماه گذشته در روستای سنگده دودانگه بنری نصب کردند که نوشته بود مردم آب نخورند، مشکل از کجا بود و چند درصد روستاهای کوهستانی تابستان امسال با مشکل بی آبی مواجه می شوند، پاسخ داد: نمی دانم چه کسی آن بنر را نصب کرده بود، اما در سنگده ما مصر به استفاده آب هستیم و نمونه آزمایش با نظارت بهداشت انجام شد و هیچ مشکلی وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به این که طبق سرشماری در روستاهای کوهستانی کمبود آب نداریم اما وقتی مصارف چند برابر می‌شود  طراحی را برای این زمان انجام نمی دهند، ادامه داد: در مناطق کوهستانی تمهیداتی داریم اما گاهی تعداد مصرف کنندگان خیلی افزایش می یابد و به شبکه و تاسیسات شوک وارد شده و باعث بروز مشکل می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران با اشاره به اینکه عده ای در ییلاقات، به صورت فصلی در این مناطق ساکن می شوند اما ما مجبور هستیم به این افراد خدمات ارائه دهیم، افزود: به دنبال این هستیم که مشترک فصلی با مشترک غیرفصلی تفاوت داشته باشد.

وی درباره ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: از زمانی که ماده 8 با جدیت پیگیری می شود به ساخت و سازهای غیرمجاز انشعاب نمی دهیم.


  • برنجستانكيپاسخ به این دیدگاه
    چهارشنبه 9 تير 1395-13:55

    از مافيا آب چه خبر؟ فيلم سخراني استادي در دانگاه مشهد راجع به مافياي آب پخش شده جمله آخر اون استاد شنيدني هست

    • دوشنبه 7 تير 1395-14:26

      اقاي عبدالهي تمام روستاها درگير مشكل كم آبي هستند.صورت مساله رو پاك نكن...


    ©2013 APG.ir