تعداد بازدید: 3303

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 9 تير 1395-13:30

فرماندار و نمایندگان ساری در جلسه شورای اداری مطرح کردند:

اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در قالب تابستان شاد/بسیاری از انتصاب ها غیرمنطقی است

در جلسه شورای اداری ساری مطرح شد: حسین زادگان: فرمانداری ساری در برنامه های متنوعی را در قالب تابستان شاد طراحی کرده است-در حال واگذاری ساحل ساری به سرمایه‌گذار هستیم/ یوسف نژاد: بیماری بخشی‌نگری در برخی دستگاه ها مشاهده می شود-بسیاری از انتصاب های مدیران، غیرمنطقی است/ دامادی: اغماض را در دستگاه قضایی مشاهده می کنم- فاز نخست پروژه ساری تاکام باید به پایان برسد.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: احمد حسین‌زادگان در جلسه شورای اداری مرکز استان اظهار کرد: اگر بنا باشد بر اساس اعتبارات مشخصی که در قالب اعتبارات دولتی جاری و عمرانی توزیع می‌شود به مسائل توسعه شهرستان نگاه کنیم، انتظارات مردم برآورده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های موجود بهره کافی را ببریم، افزود: نمایندگان مردم ساری حوزه نفوذ خوبی در سطح کلان و ملی دارند.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه اگر از همه ظرفیت ها بهره ببریم می توانیم شهرستان ساری را به جایگاه واقعی نزدیک کنیم، گفت: اگرچه وظیفه نمایندگان، نظارت و قانونگذاری است اما قدرت نمایندگان، انکارناپذیر است.

این مسئول با بیان اینکه نمایندگان به واسطه نوع ارتباطاتی که در سطح کلان و ملی دارند می‌توانند به توسعه مرکز استان کمک کنند، تصریح کرد: اگر قرار است اتفاقی در حوزه شهرستان رخ دهد، در تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که اقدامات برجسته‌تری انجام دهند و در این حوزه هم حضور نمایندگان موثر است.

حسین زادگان با اشاره به اینکه پس از برگزاری انتخابات خاص و نادر که رقابت جدی بین کاندیداها وجود داشت به دنبال شناسایی ظرفیت های مرکز استان رفتیم، ادامه داد: ساری از ظرفیت های گردشگری عمده ای برخوردار است و رودخانه از موارد قابل توجه در این حوزه است.

وی با بیان اینکه طرح گردشگری سد تا ساحل، ظرفیت بالقوه ای است که در مرکز استان داریم، خاطرنشان کرد: رودخانه با همه ظرفیت‌هایش در اختیار ما قرار گرفته و می توانیم به عنوان طرح توسعه دهنده و شتابنده اجرا کنیم.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه برای سه نقطه گردشگری، از سرمایه‌گذاران دعوت به همکاری کردیم، اظهار کرد: بخشی را هم در قالب شرکت تعاونی توسعه پیگیری می کنیم.

این مسئول با بیان اینکه در حال واگذاری ساحل ساری به سرمایه‌گذار هستیم، افزود: سعی می کنیم این واگذاری را در مدت زمانی 10 تا 15 ساله انجام دهیم تا ریسک سرمایه‌گذاری کاهش یافته و سرمایه‌گذار هم رغبت بیشتری برای انجام این کار داشته باشد.

حسین زادگان با اشاره به اینکه در بحث چشمه سورت هم ورود پیدا کردیم، گفت: جلساتی را با کانون جهانگردی به عنوان یکی از سرمایه گذاران پیشنهادی برگزار کردیم اما قبل از هر اقدامی ابتدا باید چشمه سورت را حفظ و با همکاری مردم منطقه کمک کنیم تا سرمایه گذاران به این بخش ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه اگر قرار است منطقه آزاد در مازندران تعریف شود منطقه امیرآباد، شهرستان میاندورود و ساری از این ظرفیت برخوردارند، تصریح کرد: منطقه آزاد در این بخش، نیازمند جاده مناسب است و با همکاری نمایندگان مردم در مجلس باید این احتیاج منطقه را رفع کنیم.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه پارک ملی چهاردانگه هم می تواند اتفاق بزرگی برای ساری باشد، ادامه داد: در این بخش هم نیازمند همکاری و مساعدت نمایندگان هستیم.

این مسئول با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در برنامه های فرهنگی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: فرمانداری ساری برنامه های متنوعی را در قالب تابستان شاد طراحی کرده تا بخشی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی کاهش یابد.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری روز قدس هستیم، گفت: از مردم خداجوی شهرستان ساری دعوت می کنیم در راهپیمایی روز قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین، حضور پرشور یابند.

*ایجاد فضا در سرمایه گذاری از وظایف مسئولان است
 
علی اصغر یوسف نژاد در این نشست با بیان اینکه از ظرفیت نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی باید استفاده شود، افزود: در مجمع نمایندگان مازندران به همراه دستگاه های اجرایی و همچنین هدایت های نماینده ولی فقیه در استان به عنوان پدر معنوی، به دنبال ایجاد فضای توسعه در استان هستیم.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه پایه و اساس همه مسائل، حوزه فرهنگی و ارزشی است، گفت: اولویت اصلی مسائل شهرستان ساری و همچنین مازندران، بحث حمایت از سرمایه گذاری است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تولید باید سرمایه گذاری داشته باشیم و برای سرمایه گذاری هم نیازمند امنیت هستیم، تصریح کرد: هیچ مسئولیتی برای مسئولان ما بالاتر از ایجاد شغل نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی برنامه‌ها غیربودجه‌ای است، ادامه داد: ایجاد فضا برای سرمایه گذاری از وظایف مسئولان است.

یوسف نژاد با بیان اینکه بیماری بخشی‌نگری در برخی دستگاه ها مشاهده می شود، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه نگاه حمایتی به مدیران دارم اما باید عنوان کنم بسیاری از انتصاب های مدیران، غیرمنطقی است.

وی با اشاره به اینکه مدیران ما اکنون مدیران بودجه ای هستند، اظهار کرد: مدیران ما از حالت بودجه ای به حالت برنامه ای و فکری باید تغییر موضع دهند.

نماینده مردم ساری با بیان اینکه ارتباط تحصیلات با نوع کار در انتصاب مدیران مورد توجه قرار گیرد، افزود: تجربه نشان داده افرادی که بر خلاف تحصیلات و تخصص خود در شغلی به کار گرفته می شوند از موفقیت چندانی برخوردار نیستند.

یوسف نژاد گفت: گردشگری از مسائلی است که ما از آن غافل هستیم در حالی که ظرفیت گسترده ای در این حوزه وجود دارد.

وی با بیان اینکه اسناد مخالفت با انتقال آب دریای مازندران به سمنان را ارائه کردم، تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد را به همراه مجمع نمایندگان پیگیر هستیم.

*ایجاد فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس

همچنین محمد دامادی در این نشست اظهار کرد: با دیگر نماینده مردم ساری در مجلس در تمام مسیرها همدل خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مفاسد اقتصادی، ضربه های زیادی به کشور وارد کرده است، افزود: اغماض را در دستگاه قضایی مشاهده می کنم در صورتی که با هر فردی در حوزه مفاسد اقتصادی در هر جایگاهی که قرار دارد باید برخورد شود.

نماینده مردم ساری در مجلس با اشاره به اینکه حقوق های نجومی خسارت سنگینی به کشور وارد کرده است، گفت: البته مسائل مهمتر هم وجود دارد که باید بررسی شود و در مجلس به دنبال ایجاد فراکسیونی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی هستیم.

این مسئول با بیان اینکه موظف هستیم از ظرفیت بدنه کارشناسی دستگاه ها استفاده کنیم، تصریح کرد: مسئولان دستگاه ها هم در مسیر مشاوره، برنامه داشته باشند.

دامادی با اشاره به اینکه فاز نخست پروژه ساری تاکام باید به پایان برسد، ادامه داد: این پروژه باید زودتر به اتمام برسد و تعطیلی در پروژه را نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه جاده گهرباران هر ساله حادثه می آفریند و هنوز ردیف بودجه ای ندارد، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم پروژه جاده گهرباران هم به پایان برسد.

نماینده مردم ساری و میاندورود با اشاره به اینکه سال ها در مورد گردشگری حرف زده شد اما چه اقدامی صورت گرفته است، اظهار کرد: با ایجاد چند آلاچیق در ساحل دریا نمی توانیم ادعا کنیم اقدامی در حوزه گردشگری انجام داده ایم.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از کشته شدگان حادثه ترکیه، ایرانی است که برای گردشگری به این کشور سفر می کنند، افزود: نتوانستیم گردشگران را به ظرفیت های داخلی جذب کنیم.

دامادی گفت: فرهنگسرای ساری هم در حال تبدیل شدن به تخت جمشید است، این پروژه چند سال باید به طول بکشد تا به نتیجه برسد.

وی با بیان این که از حاشیه سازان عزیز تشکر می کنم که در گرم کردن تنور انتخابات فعالیت کردند، ادامه داد: تمثال شهید اکبری را در میاندورود بعد از نصب، پایین آوردند. گویا مناسبات انتخاباتی هنوز ادامه دارد.


  • دوشنبه 14 تير 1395-17:37

    حاشيه سازي كدوم مرد حسابي ؟

    • دوشنبه 14 تير 1395-17:35

      آقاي دامادي شما لطفا راجع به جاده ساري به تاكام صحبت نفرمائيد. اين پروژه 30 ساله كه متاسفانه هر دوره نماينده ساري از دودانگه و چهاردانگه بودند هيچ كاري براي اين پروژه انجام ندادند و در حقيقت خيانت كردند به مردم اين منطقه . كه هر روز شاهد جان باختن همشهريان خود در اين منطقه هستيم. فقط و فقط بعلت خيانت شما نمايندگان بوده و هست.

      • چهارشنبه 9 تير 1395-21:25

        درود بر فرماندار ساری


        ©2013 APG.ir