تعداد بازدید: 3448

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 21 تير 1395-11:31

مدیر مسئول مازندنومه در گفت و گو با نشریه موثق:

رسانه‌های مخالف را تطمیع می‌کنند تا انتقاد نکنند

علی صادقی: دولت تدبیر و امید از نظر روابط عمومی، تبلیغات و رسانه ضعیف‌ترین دولت است/ ما آن قدر درباره ساماندهی و بسیج گری رسانه های حامی دولت گفتیم که دیگر خسته و بی خیال این موضوع شدیم. به باور من این وضعیت درست هم نمی‌شود، نه در کشور و نه در استان/ آقایان شیوه‌ای که اتخاذ کردند روش سکوت یا تطمیع رسانه‌های مخالف است که انتقاد نکنند.


مازندنومه، سرویس سیاسی: آن چه در پی می آید گفتگوی نشریه "موثق" است با علی صادقی -مدیرمسئول و سردبیر پایگاه خبری، تحلیلی مازندنومه- که در شماره این هفته موثق منتشر شد.

موثق، پرونده ویژه: علی صادقی -فعال رسانه‌ای مازندران- در گفت وگو با ما پیرامون عملکرد رسانه‌ای دولت گفت:  اوایل شروع به کار دولت روحانی این بحث را مطرح کرده بودیم که دولت تدبیر و امید از نظر روابط عمومی، تبلیغات و رسانه ضعیف‌ترین دولت است و در این حوزه حتی از دولت‌های احمدی‌نژاد و خاتمی هم بسیار ضعیف‌تر عمل کرد.

مدیرمسئول پایگاه خبری مازندنومه افزود: ممکن است دولت در بخش‌های دیگر خوب عمل کرده باشد، اما سیستم اطلاع رسانی و رسانه ای جامع و بروز ندارد.

وی ادامه داد: ابتدا سیستم رسانه‌ای دولت روحانی متکی به یک شخص به نام دکتر حسام الدین آشنا بود. ایشان متولی ساخت فیلم تبلیغاتی روحانی و به کارگیری آقای دهباشی و دیگران بود و تا چند ماه تمام برنامه‌های رسانه ای را تدارک می‌دید. بعدا" آقای آشنا تغییر فاز داد و در امور دیگر مشغول شد و رسانه  وتبلیغات دولت تنها ماند و حتی آقای دهباشی نیز از نهاد ریاست جمهوری برکنار شد.

صادقی با بیان این که نظام تبلیغاتی و اطلاع رسانی دولت کاملا یله و رها شده است، استدلال کرد: تمام آن چه اکنون می‌بینیم کار رسانه‌هایی است که دلی و اعتقادی حمایت می‌کنند، وگرنه هیچ سیستم درست و سالم رسانه‌ای برای حمایت از دولت وجود ندارد؛ چه در تهران و چه در استان‌ها که البته در استان‌ها وضع به مراتب بدتر است.

مدیرمسئول باسابقه‌ترین پایگاه خبری استان در مورد وضع اطلاع رسانی دولت در مازندران گفت: در استان مازندران که از ابتدا هم اصلا سیستمی وجود نداشت و الان هم ندارد. از اول سیستم بد چیده شده. بارها در فضای رسانه‌ای استان با روش‌های مختلف اطلاع دادیم  هجمه‌ای که علیه دولت صورت می‌گیرد، این معدود رسانه‌های حامی دولت را کم و بیش ساماندهی و حمایت کنند تا علیه ضربه‌هایی که به دولت وارد می شود، دیوار حایلی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: آقای خاتمی می‌گفت هر 9 روز یک بحران دارد اما این دولت هر روز یک بحران دارد که آخرینش هم بحران فیش‌ها است. ما آن قدر درباره ساماندهی و بسیج گری رسانه های حامی دولت گفتیم که دیگر خسته و بی خیال این موضوع شدیم. به باور من این وضعیت درست هم نمی‌شود، نه در کشور و نه در استان.

این روزنامه نگار حامی دولت در ادامه افزود: سیستم اطلاع رسانی دولت یک پازل است. بخشی از آن سیستم اطلاع رسانی استانداری و روابط عمومی دستگاه‌ها هست و بخش دیگرش هم نهادهای دیگری مانند ارشاد. آن جاها هم ضعف داریم. برای مثال مدیر کل ارشاد با آنکه از عملکردش رضایت داریم و با توجه به وضعیت بی‌پولی و خالی بودن خزانه اقداماتش مثبت است، اما در دو سال گذشته یک نشست مطبوعاتی هم نگذاشته است؛ یعنی متولی امور رسانه‌ها خودش یک نشست مطبوعاتی نداشت. منظورم این نیست که ارتباط ایشان با رسانه‌ها خوب نباشد، ولی ایستایی و سکوت در برابر هجمه ها را در این حوزه هم شاهدیم.

وی در مورد روش برخورد استانداری مازندران با رسانه‌ها تصریح کرد: آقایان شیوه‌ای که اتخاذ کردند روش سکوت یا تطمیع  رسانه‌های مخالف است که انتقاد نکنند. آن ها خیال شان از بابت رسانه های حامی دولت راحت است که خطوط را رعایت می کنند، بنابراین تنها هم و غم شان تعامل با رسانه های منتقد و مخالف دولت روحانی است. این روش عصر حجری و جهان سومی و ضدتوسعه است که به جای اینکه از موافقان دولت در استان حمایت کنند، با مخالفان می‌نشینند و چیزی یا وعده ای می‌دهند که ساکت شان کنند تا مطلبی علیه آنها ننویسند.


  • دوست از بابلپاسخ به این دیدگاه 0 1
    سه شنبه 22 تير 1395-19:57

    حرف حق را زدید. واقعا همین است که بیان شد. متشکر از جسارت و شجاعت تان که قابل تطمیع و خریداری نیستید

    • برنجستانكيپاسخ به این دیدگاه 0 1
      سه شنبه 22 تير 1395-8:57

      مگه خبرنگاران و قلم بدستان تطميع ميشوند . من فكر ميكردم فقط گهگاهي بعضي از ورزشي نويسان يه كارايي مي كنند. استغفرالله

      • سه شنبه 22 تير 1395-8:22

        مسبوق به سابقه است
        قبلاً به منتقدین موبایل هم می دادند ...

        • دوشنبه 21 تير 1395-13:35

          اقای صادقی این دولت کدوم فعالیتش رو تبلیغ کنه؟؟؟بستن نیروگاههای هسته ای.قفل شدن اقتصاد.فیشهای نجومی خاص.ویژه خواریهای نزدیکان رییس دولت .گرانیهای وحشتناک اب برق گاز بنزین و خوراک و پوشاک مردم و هزاران افتضاح دیگر...خواهشا اقای صادقی شما دیگه سکوت کن.

          • سه شنبه 22 تير 1395-8:37

            اتفاقا دولت جلوی همه این ها رو گرفته. دو درصد فیشهای حقوقی ماتل این دولته و 98 درصد مال احمدی نژاده که دولت تا متوجه شد جلوش رو گرفت. دولت اگه رسانه داشت توی دلواپس نمی اومدی این حرف رو بزنی. چون دهها سایت و رسانه علیه دولت پروپاگاندا درست کردند. بعضی ها هم باورشون شده. پاکدستی این دولت در حد دولت خاتمیه. همین که با برجام از گشنگی نمردیم خودش بسه. ما از روحانی حمایت می کنیم.

          • دوشنبه 21 تير 1395-12:7

            تمام تحلیل هاتون آبکیه....یعنی چی رسانه های منتقد تعمیع شدند رسانه منتقد نداریم اونایی هم مثل فارس هستند دارند انتقاد می کنند پس چی مومونه جز باج خواهی عده ای

            • خبرنگار بی پولپاسخ به این دیدگاه 0 1
              سه شنبه 22 تير 1395-8:41

              هول شدی برادر. تعمیع نه تطمیع!! شنیده شده که با دادن پول های کلان و مجوزهای انچنانی و...به بعضی رسانه ها انها را وامدار خودشان کردند تا حمایت شان کنند. برعکسه کار اینها. موافقان را مخالف می کنند به بهای اینکه مخالفان را موافق کنند.


            ©2013 APG.ir