تعداد بازدید: 2826

توصیه به دیگران 1

شنبه 23 دی 1385-0:0

پشت پرده خبرهايي است

رایزنی‌های پشت پرده مشایی براي ماندن.


aftabnews خبرداد: اسفندیار رحیم مشایی، معاون مازندراني رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، اخیرا در دیدارهایی با تعدادی از نمایندگان مجلس ازجمله برخی ازاعضای هیأت رئیسه، خواستار پادرمیانی آنها برای پس گرفته شدن شکایت سعید ابوطالب از خود شده است. 

گفتنی است در پی انتشار فیلم حضور مشایی در یک مراسم گردشگری در ترکیه که در آن برنامه رقصی نیز به اجرا در آمده بود، وی شکایتی را از سعید ابوطالب و عماد افروغ، نمایندگان تهران در مجلس هفتم تسلیم قوه قضائیه کرد. در پی این شکایت ابوطالب نیز متقابلا شکایتی را از رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به دستگاه قضایی تسلیم کرد.


در همین رابطه موسی قربانی،‌ عضو هیأت رئیسه مجلس احتمال دیدار و رایزنی مشایی با برخی از اعضا هیات رئیسه را رد نکرد. وی گفت: ممکن است یکی از اعضای هیأت رئیسه با مشایی دیدار کرده باشد اما ایشان با تمام اعضای هیأت رئیسه جلسه‌ای نداشته است. 

به نظر می‌رسد که رایزنی و مذاکرات رحیم مشایی، برای ابقا در مقام خود،‌ با نمایندگان حامی دولت آغاز شده است و بنابر گفته‌های یک منبع موثق وی تا کنون با چند نماینده که از حامیان سرسخت دولت هستند، رایزنی‌هایی را برای بازپس‌گیری شکایت ابوطالب انجام داده است.

اما ilna امروز از قول نايب رييس كميسيون اصل نود مجلس‌‏هفتم خبرداد: حتي اگر سعيد ابوطالب شكايت خود از رحيم مشايي، رييس سازمان ميراث فرهنگي را از كميسيون اصل نود پس بگيرد، ممكن است از جهت طرز كار دولت برخي از اعضاي كميسيون رسيدگي به اين موضوع را ضروري ولازم بدانند.

علي عسگري، نماينده مشهد و نايب رييس كميسيون اصل نود درخصوص اخبار مبني بر رايزني رحيم مشايي معاون احمدي‌‏نژاد و رييس سازمان ميراث فرهنگي با برخي اعضاي هيات‌‏رييسه مجلس و اعضاي كميسيون اصل نود براي بازپس‌‏گيري شكايت سعيد ابوطالب نماينده تهران از وي تصريح كرد: بنده از رايزني آقاي مشايي با اعضاي هيات‌‏رييسه بي‌‏خبر هستم اما علي‌‏القاعده طبيعي است كه رايزني بين دولت و هيات‌‏رييسه مجلس وجود دارد.


وي تصريح كرد: به هر حال شكايتي از معاون رييس‌‏جمهور از سوي يكي از نمايندگان به كميسيون اصل نود مطرح شده و در دستور كار كميسيون است و طبق روال در دستور رسيدگي قرار مي‌‏گيرد.
نايب رييس كميسيون اصل نود خاطرنشان كرد: اگر آقاي ابوطالب نيز شكايت خود را پس بگيرد، آنچه مسلم است اين كه در واقع از جهت طرز كار دولت ممكن است اعضاي كميسيون پي‌‏جويي و رسيدگي به اين موضوع را ضروري و لازم بدانند.


وي تصريح كرد: تاكنون ابوطالب شكايت خود را از مشايي از كميسيون پس نگرفته است.
عسگري در خصوص مراحل رسيدگي به اين شكايت گفت: جمع‌‏آوري اطلاعات صورت گرفته و CD توسط بنده و يكي دو نفر از اعضاي كميسيون اصل نود بازبيني شده است.



    ©2013 APG.ir