تعداد بازدید: 2625

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 6 مرداد 1395-9:25

در نشست مشترک مسئولان ساری مطرح شد؛

تاکید بر توسعه گردشگری و فعالیت تجاری ساری و مونته سیلوانو ایتالیا

فرماندار ساری بابیان اینکه احیا مجدد شهر ساری، مدیون شورا و شهرداری است، گفت: غنای فرهنگی دو شهر ساری و سیلوانو به تعاملات بهتر بین مردم کمک خواهد کرد/ سرمایه گذار مجتمع تجاری دنیای آرزو گفت: امیدوارم اقامت کوتاه سرمنشا دوستی مردم دو شهر باشد.


مازندنومه، سرویس اقتصادی: احمد حسین زادگان در نشست مشترک اقتصادی -گردشگری با شهردار و  هیئت همراه شهر مونته سیلوانوایتالیا اظهار کرد: شهر مونته سیلوانو ایتالیا و شهر ساری دارای تنوع اقلیمی و تمدن کهن و مشترکات زیادی هستند که باوجود تمامی فراز و نشیب‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی، روابط ایران و ایتالیا کمتر دچار دستخوش تغییرات اساسی شده است.

وی افزود: در حوزه ادیان هم کشور ایتالیا و تمدن روم باستان، به‌عنوان مرکز مسیحیت و کاتولیک بوده است و ایران هم به‌عنوان مهد اسلام به لحاظ آثار باستانی، فرهنگی به‌مانند کشور ایتالیا غنی است.

فرماندار مرکز استان مازندران، بابیان اینکه کشور ایران جز کشورهایی تأثیرگذار در حوزه خاورمیانه و آسیا است و آثار گران‌سنگی دارد، تصریح کرد: استان مازندران به‌ویژه شهر ساری، دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری است که امیدواریم با تعاملاتی که بین دو شهر کهن ساری و سیلوانو ایجاد می‌شود، شاهد برقراری روابط نزدیک‌تری بین این دو شهر باشیم.

حسین زادگان اظهار داشت: نقش ما به‌عنوان فرماندار یا دولت علی‌القاعده بعد از نقش مردم است و پارلمان شهری یا شهردار شهر ما، نهادهای غیردولتی و مدنی و تشکل‌های مردمی بیشترین نقش را در نزدیکی دولت‌ها بازی می‌کنند.

وی، افزود: دولت تنها بستر این مناسبات و برقرار ارتباطات قوی‌تر را فراهم می‌کند که همه این بسترسازی‌ها می‌تواند در توسعه اقتصادی و صلح بین دولت‌ها و ملت‌ها (بین المللی) نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

 حسین زادگان با ابراز خرسندی از اقدامات مهمی که در توسعه و رونق گردشگری شهر ساری در حال انجام است، گفت: احیا مجدد شهر ساری، مدیون شورا شهر و شهردار است و با برقراری ارتباطات نزدیک ساری و مونته سیلوانو، مناسبات بهتری بین دو شهر برقرار خواهد شد.

فرماندار ساری، در پایان خاطرنشان کرد: در ارتباط با نخبگان و کارشناسان نه‌تنها در بخش مدیریتی بلکه در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی هم می‌توانیم خوبی خواهیم داشت.

شهردار ساری: خط پروازی ساری به مونته‌ سیلوانو ایتالیا برای توسعه صنعت گردشگری راه‌اندازی شود

شهردار ساری گفت: با راه‌اندازی خط پروازی ساری به شهر مونته سیلوانو ایتالیا زمینه حضور گردشگر و سرمایه‌گذاران در این شهر فراهم می‌شود.

مهدی عبوری در این دیدار، اظهار داشت: شهر ساری بزرگترین و قدیمی‌ترین شهر جنوب دریای مازندران است.

وی افزود: شهر ساری در سه سال گذشته جزو 5 شهر اول گردشگرپذیر ایران انتخاب شده است که این اتفاق بزرگ با هماری همه مدیران، فرماندار و اعضای شورای شهر ساری رقم خورده است.

شهردار ساری با بیان اینکه شهر ساری مفاخر بسیاری در زمان‌ها مختلف داشته است، افزود: شهدای بسیاری زیادی از این شهرستان برای حفظ خاک ایران اسلام جنگیدند و با شجاعت از وطن دفاع کردند و این افراد از افتخارات شهر ما هستند.

عبوری با اعلام اینکه شهر ساری یک شهر ساحلی، جنگلی و جلگه‌ای است، تصریح کرد: شهر ساری و مونته سیلوانو مشترکات بسیاری در حوزه گردشگری دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر توسعه شهر ساری بر مبنای توسعه گردشگری ترسیم شده است، افزود: همین امر کمک کرد تا شهر ساری در بین هزار و 200 شهر در کشور جزو 5 شهر اول گردشگرپذیر در سال جدید معرفی شد.



شهردار ساری افزود: شهر ساری و مونته سیلوانو از کشورهای قدرتمند ایران و ایتالیا به واسطه قدمت و هویتی که دارند می‌توانند همکاری همه‌جانبه‌ای را با هم داشته باشند.

عبوری با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه اولیه برای انجام قرار داد خواهرخواندگی در برنامه کاری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های لازم زمینه حضور هیأت‌های تجاری وسرمایه گذاران نیز در مراحل بعدی دیده شود.

وی خواستار راه‌اندازی خط پروازی ساری به مونته سیلوانو ایتالیا شد و افزود: با برقراری خطوط پروازی بین این دو شهر می‌توان شاهد حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران از دو کشور باشیم.

شهردار مونته سیلوانو ایتالیا : رویکرد دولت جدید ایران روابط با کشورهای دنیا را گسترش داد

شهردار شهر ساحلی مونته سیلوانو ایتالیا گفت : رویکرد جدی دولت ایران در تعامل بین المللی ، روابط با کشورهای دنیا را گسترش داده است .

' فرانچسکو مورانیو ' در ضیافت شام مسئولان شهرستان ساری در مجتمع تجاری و گردشگری دنیا آرزو ، افزود : به خاطر این رویکرد ، مسئولان ایتالیایی هم علاقه مند هستند سرعت ارتباطات فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی را با جمهوری اسلامی ایران دو چندان کنند.

وی گفت :روابط و همکاری میان ایتالیا و ایران چند سال به دلایلی کاهش یافت و فاصله میان دو کشور افتاد که واقعی نبود ، اما در 2 سال اخیر ارتباطات سیاسی و تجاری بین دو کشور از سر گرفته شده است.

شهردار مونته سیلوانو افزود : هم اکنون فرصت خوبی در اختیار دو کشور قرار دارد تا فاصله های قبلی را از بین ببرند و تشابهات فرهنگی و اشتراکات تاریخی میان خودشان را بیشتر تبیین کنند.

وی افزود : در دو سال اخیر خبرهای ناسالم علیه ایران کم شده است و امروز خبرهای واقعی در مورد ایران را می شنویم که مایه خوشحالی است.

مورانیو با بیان اینکه صنعتگران ایتالیایی آماده گسترش ارتباطات تجاری با ایران هستند ، گفت : من به عنوان یکی از نمایندگان دولت ایتالیا وظیفه دارم تا ظرفیت های شهر ساری را جمع آوری و به اطلاع سرمایه گذاران ایتالیا برسانم.

وی افزود : به طور یقین تا 2 ماه آینده هیاتی از گردشگران و سرمایه گذاران اقتصادی را به شهر ساری خواهم آورد برای این که اعتقاد دارم بیشترین فعالیت را برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در شهرهای ساحلی و رودخانه ای مانند ساری می توان انجام داد که علاوه بر طبیعت زیبا ، دارای میراث فرهنگی و تاریخی و صنعت گردشگری است .

شهردار مونته سیلوانو ، اخلاق نیکو و مهمان نوازی مردم ایران از جمله شهر ساری را از ویژگی های قابل توجه دانست و گفت : این مقوله انسانی هم ما را تشویق به گسترش ارتباطات بین مردم ایتالیا با ایران می کند.

وی افزود : شهر ساری به لحاظ ظرفیت های توسعه ای جوان و قابل رشد است و در بازدیدهای میدانی از پروژه های شهری متوجه شدم که ایده های گردشگری خوبی در این شهر در حال اجراست.

 شهردار مونته سیلوانو همچنین ویژگی های این شهر را برای حاضران تشریح کرد و گفت که این شهر دارای پنج کیلومتر ساحل در دریای مدیترانه است و جمیعت شناور آن در فصل تابستان با حضور گردشگران تا 110 هزار نفر می رسد.

وی افزد : حدود چهار هزار اتاق در هتل های شهر ساحلی سنت سیلوانو وجود دارد.

شهردار شهر مونته سیلوانو به همراه رئیس و اعضای کابینه شهری آن روز دوشنبه به ساری سفر کردند و پیش از شرکت در ضیافت شام به بازدید چند منطقه گردشگری ، میرث تاریخی و فرهنگی این شهر رفتند.

در ضیافت شام این هیات فرماندار، رئیس شورای اسلامی شهر سای و شهردار هم ظرفیت های مرکز مازندران را در بخش های مختلف گردشگری ، کشاورزی و صنعتی برای طرف خارجی تشریح کردند .

در پایان این ضیافت هم تفاهم نامه بررسی و ارزیابی موقعیت اقتصادی ، فرهنگی و گردشگری بین شهرداری ساری و مونته سیلوانو ایتالیا امضاء شد.

سرمایه گذار مجتمع تجاری دنیای آرزو: امیدوارم اقامت کوتاه سرمنشا دوستی مردم دو شهر باشد.

بعد از سخنرانی مسئولان مهندس شهسوارانی سرمایه گذار مجتمع تجاری دنیای آرزو گفت: امیدوارم اقامت کوتاه سرمنشا دوستی مردم دو شهر باشد. ساری علی رغم قدمت ، روبه رشد است و آمادکی لازم برای توسعه و سرمایه گذاری را نیز دارد.

وی افزود: این آمادگی در بخش خصوصی برای سرمایه گذاری مشترک و گسترش دوستی میان مردم دو کشور مهیا است.

همچنین  شهردار مونته سیلوانو در خصوص پروژه مجتمع تجاری دنیای آروز گفت: این پروژه آینده دار است و باید اهمیت زیادی به آن داد. از صمیم قلب به فردی که این جرات را پیدا کرده و این پروژه را اجرایی کرده تبریک می گویم. مطمئنا هستم که دولت از این پروژه حمایت خوبی دارد و واقعا به فرماندار و شهردار برای داشتن آقای شهسوارانی تبریک می گویم.

 



    ©2013 APG.ir